سازمان ملل: کره شمالی امسال یک میلیارد دلار رمزارز سرقت کرده است

هک ارز دیجیتال کره شمالی
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 367 نفر

کره شمالی امسال یک میلیارد دلار رمزارز سرقت کرده است

گزارش محرمانه سازمان ملل نشان می دهد که هکرهای کره شمالی در سال ۲۰۲۲ بیش از هر سال دیگری رمزارز به سرقت برده اند. گزارش سازمان ملل که توسط رویترز مشاهده شده، گزارش کرده است که هفته گذشته به کمیته ۱۵ نفره تحریم های کره شمالی ارائه شده است. این نشان داد که هکرهای مرتبط با کره شمالی در سال گذشته پس از هدف قرار دادن شبکه‌های شرکت‌های هوافضا و دفاعی خارجی، بین ۶۳۰ میلیون دلار تا بیش از یک میلیارد دلار ارز دیجیتال سرقت کرده‌اند.

گزارش سازمان ملل همچنین اشاره کرد که حملات سایبری پیچیده‌تر از سال‌های گذشته بوده و ردیابی وجوه دزدیده شده را دشوارتر از همیشه کرده است. ناظران مستقل تحریم‌ها در گزارش خود به کمیته شورای امنیت سازمان ملل می‌گویند: «[کره شمالی] از تکنیک‌های سایبری پیچیده‌تر هم برای دسترسی به شبکه‌های دیجیتال درگیر در امور مالی سایبری و هم برای سرقت اطلاعات با ارزش بالقوه، از جمله برنامه‌های تسلیحاتی خود استفاده می‌کند». .

هفته گذشته، گزارش ۱ فوریه از شرکت تحلیل بلاک چین Chainalysis به نتیجه مشابهی رسید که هکرهای کره شمالی را به حداقل ۱.۷ میلیارد دلار رمزارز دزدیده شده در سال ۲۰۲۲ مرتبط می کند و آن را بدترین سال برای هک کریپتو می کند. این شرکت سندیکای مجرمان سایبری را به عنوان «پرکارترین هکرهای ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته» معرفی کرد.

Chainalysis  می‌گوید: «در زمینه، کل صادرات کره شمالی در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۴۲ میلیون دلار کالا بوده است، بنابراین نمی‌توان گفت که هک رمزارز بخش قابل توجهی از اقتصاد این کشور است.»

طبق گزارش Chainalysis، حداقل ۱.۱ میلیارد دلار از دارایی‌های سرقت شده از هک پروتکل های مالی غیرمتمرکز گرفته شده است، و کره شمالی را به یکی از نیروهای محرکه روند هک دیفای تبدیل می کند که در سال ۲۰۲۲ تشدید شد. این شرکت همچنین دریافت که هکرهای مرتبط با کره شمالی تمایل دارند مبالغ زیادی را برای میکسرهای رمزارز مانند تورنادوکش و سندباد ارسال کنند.

Chainalysis  گفت: “در واقع، وجوه حاصل از هک های انجام شده توسط هکرهای مرتبط با کره شمالی با نرخ بسیار بالاتری نسبت به وجوه سرقت شده توسط افراد یا گروه های دیگر به میکسرها منتقل می شود.”

کره شمالی بارها اتهامات مربوط به مسئولیت حملات سایبری را رد کرده است، اما گزارش جدید سازمان ملل مدعی شده است که دفتر اطلاعات اولیه کره شمالی، اداره کل شناسایی، از چندین گروه مانند کیمسوکی، گروه لازاروس و آندریل به طور خاص برای حملات سایبری استفاده می کند. در گزارش سازمان ملل آمده است: «این بازیگران به طور غیرقانونی به هدف قرار دادن قربانیان برای کسب درآمد و درخواست اطلاعات ارزشمند برای کره شمالی، از جمله برنامه‌های تسلیحاتی آن ادامه دادند.» گزارش کامل این گزارش که هفته گذشته به کمیته ۱۵ عضوی شورای تحریم‌های کره شمالی ارائه شد، قرار است اواخر این ماه یا اوایل مارس به صورت عمومی منتشر شود.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx