هکرهای کره شمالی بیش از ۱.۲ میلیارد دلار رمزارز را به سرقت برده‌اند

رمزارز
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 415 نفر

طبق گزارش ها، هکرهای کره شمالی در پنج سال گذشته بیش از ۱.۲ میلیارد دلار رمزارز را سرقت کرده اند. به گزارش آسوشیتد پرس، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی (NIS) گفته است که هکرها بیش از نصف کل دارایی‌های سرقتی را تنها در سال جاری به دست آورده اند.

بر اساس این گزارش، NIS می گوید که از سال ۲۰۱۷ هکرهای کره شمالی با حمایت دولتی ۱.۲ میلیارد دلار دارایی دیجیتال را از مکان های نامشخص در سراسر جهان سرقت کرده اند. از مجموع رمزارزهای سرقت شده، ۶۲۶ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ دزدیده شده است. همچنین بیش از ۷۸ میلیون دلار از کل رمزارزهای سرقت شده از کره جنوبی آمده است.

NIS می گوید که هکرهای کره شمالی از بهترین هکرهای جهان هستند؛ زیرا این کشور برای تقویت اقتصاد و تامین مالی برنامه تسلیحات هسته ای خود پس از تشدید تحریم های اقتصادی سازمان ملل علیه آنها در سال ۲۰۱۷، بیشتر به جنایات سایبری متکی بوده است. بر اساس این گزارش، سازمان ملل در سال ۲۰۱۷ چندین صادرات کره شمالی از جمله زغال سنگ، منسوجات و غذاهای دریایی را ممنوع کرده است. اقتصاد این کشور با اعمال برخی از سخت‌ترین محدودیت‌ها در پاسخ به همه‌گیری کووید، دچار افت بیشتر شد.

در نتیجه سرقت های پرسود رمزارز ها، مقامات بلندپایه ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن اخیراً توافق کرده اند که اقدامات بیشتری برای جلوگیری از جرایم سایبری کره شمالی انجام دهند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx