پکسوس توکن‌های PAXG سرقت شده از FTX را بازیابی کرد

پکسوس
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 307 نفر

پکسوس (Paxos)، یک شرکت بلاکچینی و سازنده رمزارز PAXG، با موفقیت توکن‌های PAXG به سرقت رفته از FTX را پس گرفت. ارزش این توکن‌ها ۲۰ میلیون دلار بود و در کیف پول یک مهاجم ناشناس که در ماه نوامبر FTX را هک کرده بود،قرار داشت.

صرافی ناموفق سم بنکمن فرید، مدت کوتاهی پس از اقدام برای طرح حمایت از ورشکستگی فصل ۱۱ در ماه گذشته مورد سوء استفاده قرار گرفت و ۴۰۰ میلیون دلار را از دست داد. در میان دارایی‌های به سرقت رفته توکن های پکسوس گلد (PAXG) نیز وجود داشتند؛ توکن‌هایی که توسط طلای واقعی توسط شرکت پکسوس پشتیبانی می‌شوند.

پکسوس به سرعت ۱۱،۱۸۴ توکن PAXG به ارزش ۲۰ میلیون دلار را در چهار کیف پول تحت کنترل هکرها مسدود کرد. اکنون، حدود شش هفته بعد، تیم این شرکت به طور کامل دارایی ها را پس گرفته است. شرکت امنیتی پکشیلد بر اساس داده‌های زنجیره‌ای خاطرنشان کرد که پکسوس در روز گذشته اقدام به انتقال توکن‌های دزدیده شده از آدرس‌هایی کرد که توسط اتر اسکن به عنوان “FTX Accounts Drainer” برچسب‌گذاری شده بود و آنها را سوزاند. پکسوس همان مقدار رمزارز را در یک کیف پول دیگر ضرب کرد و به این ترتیب فرآیند احیا به پایان رسید.

با این حال، بازیابی پکسوس تنها بخش کوچکی از سرقت را پوشش می دهد. کیف پول تخلیه کننده FTX حدود ۳۰۲ میلیون دلار اتریوم متعلق به ذخایر FTX داشت که تقریباً همه آنها را به بیت کوین تبدیل کرد که قابل بازیابی نیستند. جان ری سوم، رئیس جدید FTX، در شهادتی فاش کرد که FTX کلیدهای خصوصی را در کیف پول های خود به صورت رمزگذاری نشده ذخیره می کرد و کنترل های امنیتی بسیار ضعیفی را به کار گرفته بود؛ عواملی که می توانستند به راحتی منجر به هک و سرقت شوند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx