تجزیه و تحلیل قیمت ده رمزارز برتر

تحلیل بازار
  • زمان مطالعه: 16دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 488 نفر

ساختار بازار هنوز نشانه های اولیه تغییر روند را نشان می دهد

با وجود عقب نشینی در ۲۰ جولای; ساختار بازار بیت کوین و اکثر آلت کوین ها هنوز نشانه های اولیه تغییر روند را نشان می دهد.

بیت کوین (BTC) برای مدت کوتاهی بهبود خود را به بالای ۲۴۰۰۰ دلار افزایش داد و آلت کوین ها در ۲۰ ژوئیه به سودهای هوشمندانه ادامه دادند; اما حرکت صعودی هفته پس از گزارش درآمد تسلا نشان داد که این شرکت ۷۵ درصد از موقعیت بیت کوین خود را فروخته است; با شکست کوتاهی روبرو شد.

افزایش شدید بیت کوین در چند روز گذشته; گاوها  را از خواب زمستانی  بیدار کرده است که اهداف بلند را از بین می برند. تحلیلگر TechDev هدف ۱۲۰۰۰۰ دلاری را در سال ۲۰۲۳ پیش بینی کرد; در حالی که مایک نووگراتز; مدیر عامل Galaxy Digital در کنفرانس بلومبرگ در ۱۹ ژوئیه گفت که بیت کوین می تواند طی پنج سال آینده به بالای ۵۰۰،۰۰۰ دلار برسد.

با این وجود، تحلیلگران در انتظارات کوتاه مدت خود اختلاف نظر دارند و برخی متقاعد نشده اند که روند تغییر کرده است. این معامله گران بر این باورند که افزایش فعلی یک رالی در بازار نزولی است. از سوی دیگر، برخی از تحلیلگران انتظار دارند که این روند صعودی در کوتاه مدت ادامه یابد. شرکت داده های زنجیره ای Whalemap پیشنهاد می کند که این رالی می تواند تا ۲۷۱۰۰ دلار افزایش یابد.

آیا بیت کوین و آلت کوین های اصلی می توانند به رشد خود ادامه دهند یا خرس ها گاوها را به دام می اندازند و قیمت را پایین می آورند؟ بیایید نمودار ۱۰ ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا متوجه شویم.

BTC/USDT

بیتکوین میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و مقاومت سرراه خود یعنی ۲۳۳۶۳دلار را شکست و بالای آن بسته شد. این نشان دهنده تغییر روند بالقوه است.

نمودار روزانه BTC/USDT

نمودار روزانه BTC/USDT

اگر خریداران قیمت را بالای ۲۳۳۶۳ دلار حفظ کنند، حرکت صعودی می تواند بیشتر شود و جفت ارز BTC/USDT می تواند به هدف ۲۸۱۷۱ دلار برسد. این سطح ممکن است شاهد رزرو سود از سوی معامله گران کوتاه مدت باشد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه EMA  شروع به افزایش کرده است و شاخص قدرت نسبی (RSI) به محدوده مثبت رسیده است. این نشان دهنده یک مزیت برای خریداران است.

برای بی اعتبار کردن این دیدگاه مثبت، خرس ها باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشند. اگر آنها این کار را انجام دهند، نشان می دهد که شکست اخیر ممکن است یک تله گاوی بوده باشد.

ETH/USDT

بازیابی اتر (ETH) نزدیک به مقاومت پیش روی قوی در ۱۷۰۰ دلار رسیده است. خرس‌ها سعی کردند قیمت را در ۱۹ جولای پایین بیاورند، اما گاوها نتوانستند از موضع خود دست بکشند. این نشان می دهد که معامله گران به طور تهاجمی سیو سود  نمی کنند زیرا آنها پیش بینی یک حرکت بالاتر را دارند.

نمودار روزانه ETH/USDT

نمودار روزانه ETH/USDT

میانگین متحرک یک تقاطع صعودی را تکمیل کرده است و RSI نزدیک به منطقه خرید بیش از حد است. این نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود است. اگر خریداران قیمت را به بالای ۱۷۰۰ دلار برسانند، جفت ارز ETH/USDT می تواند تا سطح روانی ۲۰۰۰ دلار و سپس به ۲۲۰۰ دلار افزایش یابد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از ۱۷۰۰ دلار کاهش یابد و به زیر ۱۴۹۳ دلار برسد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به ۱۲۸۰ دلار برسانند.

BNB/USDT

رالی امدادی BNB به خط روند نزولی نزدیک شده است که می تواند به عنوان مقاومت جزئی عمل کند. میانگین های متحرک یک تقاطع صعودی را تکمیل کرده اند و RSI نزدیک به محدوده خرید بیش از حد است که نشان دهنده یک مزیت برای خریداران است.

نمودار روزانه BNB/USDT

نمودار روزانه BNB/USDT

اگر قیمت از سطح فعلی یا خط روند نزولی کاهش یابد، جفت BNB/USDT می تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۴۴ دلار) کاهش یابد. این سطح مهمی است که باید به آن توجه داشت، زیرا جهش قوی نشان می‌دهد که گاوها در حال خرید با کاهش قیمت هستند. که احتمال شکست خط روند نزولی را افزایش می دهد. اگر این اتفاق بیفتد، این جفت ارز ممکن است به ۳۰۰ دلار و سپس به ۳۵۰ دلار افزایش یابد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین‌های متحرک برسد، نشان می‌دهد که احساس نزولی باقی می‌ماند و معامله‌گران در رالی می‌فروشند.

XRP/USDT

رالی امدادی در ریپل (XRP) ممکن است با مقاومت سربار در ۰.۳۹ دلار مواجه شود، زیرا خرس ها تلاش می کنند قیمت را به زیر میانگین های متحرک برگردانند.

نمودار روزانه XRP/USDT

نمودار روزانه XRP/USDT

اگر جفت XRP/USDT از میانگین های متحرک بازگردد، نشان می دهد که احساسات مثبت شده است و معامله گران در حال خرید با کاهش هستند. گاوها سپس تلاش دیگری برای رفع مانع پیش رو و افزایش قیمت به ۰.۴۵ دلار انجام می دهند. این سطح می تواند دوباره فروش قوی خرس ها را جذب کند.

اگر قیمت به زیر میانگین متحرک سقوط کند، دیدگاه مثبت می تواند در کوتاه مدت بی اعتبار شود. اگر این اتفاق بیفتد، این جفت ارز می تواند دوباره به حمایت حیاتی در ۰.۳۰ دلار سقوط کند.

ADA/USDT

خرس‌ها تلاش کردند تا بهبودی کاردانو (ADA) را در نزدیکی SMA پنجاه روزه (۰.۵۰ دلار) در ۱۹ جولای متوقف کنند، اما گاوها برنامه‌های دیگری داشتند. آنها با خرید در کف قیمت را به بالای مقاومت سر راه رساندند.

نمودار روزانه ADA/USDT

نمودار روزانه ADA/USDT

حرکت صعودی با مقاومت ۰.۵۵ دلار مواجه است که می تواند جفت ADA/USDT را به متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشاند. افزایش تدریجی  متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI در محدوده مثبت نشان دهنده مزیت برای خریداران است.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عقب نشینی کند، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا مانع سربار را برطرف کنند. اگر آنها موفق شوند، رالی می تواند به ۰.۶۲ دلار برسد.

احتمال دیگر این است که قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و برای چند روز بین ۰.۴۴ تا ۰.۵۵ دلار گیر کند.

SOL/USDT

بازیابی سولانا (SOL) همانطور که از شدو بلند کندل ۱۹ جولای مشهود است با مقاومت ۴۸ دلاری روبرو است. این نشان می دهد که خرس ها به فروش خود در سطوح بالاتر ادامه می دهند.

نمودار روزانه SOL/USDT

نمودار روزانه SOL/USDT

اگر گاوها میدان را به خرس ها واگذار نکنند، احتمال شکست مقاومت پیش رو را بیشتر میکنند. شیب تدریجی متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۸ دلار) و RSI در منطقه مثبت نشان دهنده مزیت برای خریداران است. استراحت و بسته شدن بالای ۴۸ دلار می تواند درها را برای افزایش احتمالی تا ۶۰ دلار باز کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت به شدت از سطح فعلی کاهش یابد، جفت SOL/USDT می‌تواند تا میانگین متحرک کاهش یابد. خرس ها باید جفت ارز را زیر خط حمایت فرو ببرند تا دست بالا را بدست آورند.

DOGE/USDT

Dogecoin (DOGE) در ۱۹ ژوئیه بالاتر از SMA پنجاه روزه (۰.۰۷ دلار) شکست و بسته شد، اما رالی با مقاومت نزدیک به ۰.۰۸ دلار روبرو است که از شدو بلند در کندل ۲۰ جولای مشاهده می شود.

نمودار روزانه DOGE/USDT

نمودار روزانه DOGE/USDT

میانگین های متحرک در آستانه یک تقاطع صعودی قرار دارند و RSI در محدوده مثبت قرار دارد; که نشان می دهد گاوها دست بالا را دارند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۰۶ دلار) بازگردد، گاوها دوباره سعی می کنند مانع سربار را در ۰.۰۸ دلار برطرف کنند و جفت DOGE/USDT را به سمت ۰.۱۰ دلار هل دهند.

از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر میانگین های متحرک سقوط کند، جفت می تواند تا ۰.۰۶ دلار کاهش یابد. جهش از این سطح می‌تواند محدوده رنج این جفت ارز را بین ۰.۰۶ تا ۰.۰۸ دلار برای چند روز حفظ کند.

DOT/USDT

پولکادوت (DOT) در ۱۸ جولای به SMA پنجاه روزه (۷.۷۳ دلار) رسید، اما گاوها در تلاش برای غلبه بر این مانع هستند. این نشان می دهد که خرس ها به شدت از این سطح دفاع می کنند.

نمودار روزانه DOT/USDT

نمودار روزانه DOT/USDT

متحرک نمایی ۲۰ روزه (۷.۲۱ دلار) یکنواخت است و RSI در محدوده مثبت قرار دارد ; که نشان دهنده یک مزیت جزئی برای خریداران است. اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید اما از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عقب نشینی کند، این نشان می دهد که عده ای در کاهش قیمت در حال خرید هستند. سپس گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به ۱۰ دلار برسانند.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این دیدگاه مثبت می تواند در کوتاه مدت باطل شود. سپس جفت DOT/USDT می تواند به حمایت حیاتی در ۶.۳۶ دلار سقوط کند.

MATIC/USDT

حرکت صعودی Polygon (MATIC) در چند روز گذشته; RSI را به عمق منطقه خرید بیش از حد سوق داد; که نشان می‌دهد ممکن است رالی در کوتاه مدت بیش از حد گرم شده باشد. این ممکن است سیو سود نزدیک به سطح روانی ۱ دلار را جذب کند.

نمودار روزانه MATIC/USDT

نمودار روزانه MATIC/USDT

قیمت می تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۶۸ دلار) کاهش یابد که احتمالا به عنوان حمایت قوی عمل می کند. افزایش متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها دست بالا را دارند.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عقب نشینی کند; نشان می دهد که احساسات مثبت شده و گاوها در حال خرید هستند. سپس گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای ۱ دلار برسانند. اگر آنها موفق شوند، جفت MATIC/USDT می تواند به مقاومت سربار در ۱.۲۰ دلار صعود کند.

برعکس، یک استراحت و بسته شدن زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می تواند مزیت را به نفع خرس ها تغییر دهد.

AVAX/USDT

(AVAX) در ۱۸ جولای از الگوی مثلث صعودی خارج شد که نشان دهنده شروع یک حرکت صعودی جدید است. با این حال، شدو بلند در کندل ۱۹ و ۲۰ جولای نشان می دهد که خرس ها در سطوح بالاتری می فروشند و سعی می کنند قیمت را به سطح شکست در ۲۱.۳۵ دلار بکشند.

نمودار روزانه AVAX/USDT

نمودار روزانه AVAX/USDT

میانگین متحرک یک کراس اوور صعودی را تکمیل کرده است و RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان دهنده مزیت برای خریداران است. اگر قیمت از ۲۱.۳۵ دلار بازگردد، نشان می دهد که گاوها سطح را به حمایت تغییر داده اند. این می تواند روند صعودی را به سمت هدف ۲۹ دلار از سر بگیرد.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۲۱.۳۵ دلار سقوط کند، این دیدگاه مثبت می تواند باطل شود. چنین حرکتی نشان می‌دهد که خرس‌ها به فروش خود در رالی‌ها ادامه می‌دهند. سپس این جفت ارز می تواند به خط حمایت سقوط کند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx