مشکلات توکنیزه شدن املاک و نحوه رفع ان

توکنیزه کردن املاک و مستغلات
  • زمان مطالعه: 9دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1190 نفر

املاک و مستغلات به عنوان جام مقدس در زنجیره آوردن دارایی های زندگی واقعی اعلام شده است. بیشتر از سهام، اوراق قرضه و سایر دارایی ها. امروزه املاک و مستغلات از کمبود نقدینگی و هزینه های بالای معاملاتی رنج می برند. در نتیجه، از زمان ظهور اتریوم و قراردادهای هوشمند، بسیاری رویای مزایای املاک و مستغلات توکن شده را در سر می پرورانند. درباره چالش‌های داشتن عنوان و سند دقیق و مزایای ثبت چنین داده‌هایی در بلاک چین، بحث‌ها و نوشته‌های زیادی صورت گرفته است.

با این حال، علی‌رغم رشد سریع تامین مالی غیرمتمرکز (DeFi) و ظهور طلای توکن‌شده، دلار آمریکا و سایر دارایی‌های دنیای واقعی، املاک و مستغلات توکن‌شده همچنان گریزان است. آیا وعده‌های توکن‌سازی درست است، و آیا املاک و مستغلات هنوز جام مقدس هستند؟ برای پاسخ به این سؤال، مزایایی را که توکن‌سازی می‌تواند برای املاک و مستغلات به همراه داشته باشد، ارزیابی می‌کنیم و ارزیابی می‌کنیم که آیا این مزایا تاکنون محقق شده‌اند یا خیر.

املاک و مستغلات نمادین نسبت به ساختارهای سنتی املاک و مستغلات از نظر سرمایه کارآمدتر است،

با سه مزیت کلیدی: (۱) دسترسی، (۲) ترکیب پذیری و (۳) نقدینگی

دسترسی

یکی از شگفتی‌های دیفای این بوده است که هر کسی به فرصت‌های جدید املاک و مستغلات با کیفیت بالا و به شیوه‌ای منصفانه دسترسی داشته باشد. کریپتو دسترسی به بازارهای بسته را محدود کرده است، و ما شاهد بوده ایم که  NFT های هنری با قیمت اولیه ۱۰۰۰ دلار آمریکا خریداری می کنند که به ۵۰۰۰۰۰ دلار آمریکا رسیده است، که برجسته ترین آن پروژه ای به نام Bored Ape Yacht Club است که سال گذشته برای این کالکشن بینظیر بود.

ما می بینیم که دیفای دسترسی به اکوسیستم نخبگان بسته امروزی را باز می کند، و معتقدیم که همین امر می تواند در بازار املاک و مستغلات اتفاق بیفتد. چه یک فروشگاه ممتاز در سنگاپور باشد یا یک ساختمان اداری در لندن، دیفای دسترسی ها را باز می کند، جایی که فرصت ها معمولاً برای سرمایه های حرفه ای محفوظ است.

مستغلات توکن شده به هر کسی این امکان را می دهد تا بدون دردسر کاغذبازی های بوروکراتیک که عامل اصلی دنیای امروزی املاک و مستغلات است، در رشد املاک و مستغلات با کیفیت بالا شرکت کند، جایی که فرصت ها فقط برای شبکه بسته سرمایه گذاران قابل دسترسی است.

ترکیب پذیری

این ما را به شماره ۲، ترکیب پذیری هدایت می کند. برای اینکه این توکن‌ها کاملاً ترکیب شوند، باید دارایی‌های عاملی باشند که در کیف پول سخت‌افزاری شما نگهداری شوند. این توکن‌ها نباید توسط طرف‌های متمرکز شخص ثالث ،که به  «توکن‌سازی» کمک می‌کنند در حالی که شما را در معرض خطرات طرف مقابل قرار می‌دهند، نگهداری شوند.

برای فعال کردن ترکیب‌پذیری واقعی، توکن‌های مستغلات باید توکن‌های دارایی حامل واقعی باشند که می‌توانند برای مالکیت و سند بدون نیاز به کسب اجازه از طرف مقابل شخص ثالث، بازخرید شوند. حق بازخرید سند مالکیت باید در چارچوب قانونی موجود قابل اجرا باشد. اگر توکن های املاک و مستغلات در ابتدایی ترین سطح توسط سیستم حقوقی محافظت نشوند، برای هر توکن املاک و مستغلات چالش برانگیز خواهد بود.

هنگامی که این سطح از اعتماد، یکپارچگی و اصالت به دست آمد، می‌توانیم از توکن‌های املاک و مستغلات برای ایجاد موارد استفاده بیشتر با سایر پروژه‌های دیفای استفاده کنیم، که طبیعتاً منجر به افزایش ارزش املاک توکن‌شده خواهد شد. برخی از این موارد استفاده بالقوه شامل وام‌های مسکن معکوس، شاخص‌ها، قراردادهای آتی، گزینه‌ها، استیبل کوین با پشتوانه املاک و مستغلات و بسیاری موارد دیگر است.

همانطور که اتریوم راه را برای نوآوری های مالی هموار کرد، انتظار داشته باشید  مستغلات توکنیزه شده فرصت های زیادی را برای ما باز کند که حتی امروز نمی توانیم آنها را درک کنیم.

نقدینگی

در نهایت، یکی از پایدارترین چالش‌ها برای املاک و مستغلات، کمبود نقدینگی است که توانایی باز کردن کارآمد سهام را محدود می‌کند. به طور متوسط، دارایی ها به مدت ۵ تا ۱۰ سال با فرصت کمی برای باز کردن موقعیت ها بدون تحمیل جریمه های قابل توجه نگهداری می شوند.

این امر باعث می‌شود املاک و مستغلات برای سرمایه نقدشونده غیرقابل دسترسی باشد، تقاضا و ارزش منصفانه مربوط به ملک را کاهش می‌دهد.

با این حال، با استفاده از نوآوری‌های دیفای مانند صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) و بازارسازان خودکار (AMM)، می‌توانیم نقدینگی ۲۴ ساعته را برای دارندگان توکن املاک باز کنیم، حق بیمه نقدینگی را که زمانی دست نیافتنی بود در این فرآیند بدست آوریم، و افزایش دهیم. توکن‌های ان می‌توانند به راحتی با اصطکاک کم، لغزش کم و کارمزد تراکنش کم ۲۴/۷ معامله شوند.

چشم انداز فعلی

اکنون که ما چشم انداز فعلی پروژه های نمادسازی املاک و مستغلات را ارزیابی می کنیم. ما شاهد فروش یک آپارتمان در اوکراین توسط Propy و توکنیزاسیون استراحتگاه معتبر St. Regis Aspen بوده ایم. الگورند ادعا می کند که اکنون مقدار زیادی املاک و مستغلات توکن شده وجود دارد و اکنون RealT نیز  دارایی های توکن شده متعددی دارد که عمدتاً در شیکاگو و مرکز شهر دیترویت مستقر هستند.

علی‌رغم این تلاش‌ها، املاک و مستغلات نمادین هنوز یک بازار خاص باقی مانده است و هنوز به پتانسیل کامل خود نرسیده است. یکی از دلایلی است که بسیاری از این موارد

پروژه‌های توکن‌سازی املاک آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته‌اند به دلیل پروژه‌های پوزینومیک مانند پروتکل انکر و همچنین پروژه‌های دیگری است که کاربران را با انتظارات بازدهی ناپایدار جذب می‌کنند.

برای کاربرانی که به دنبال درآمد غیرفعال کم خطر بودند، پروژه‌هایی مانند Anchor نشان دادند که نیکل را از جلوی قطار باری جمع‌آوری می‌کنند. با توجه به این تجربه، مزارع واقعاً پایدار با پشتیبانی املاک و مستغلات ممکن است در نهایت فرصتی برای جلب توجه شایسته و هدایت چرخه رشد بعدی در جهان دیفای داشته باشند. با این وجود، برای دستیابی به پتانسیل کامل املاک و مستغلات نمادین، هنوز کار زیادی لازم است.

 

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx