«قراردادهای هوشمند مشابه NFT» برای نام های کاربری در تلگرام

«قراردادهای هوشمند مشابه NFT» برای نام های کاربری در تلگرام
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 460 نفر

پاول دوروف، بنیانگذار اپلیکیشن پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده تلگرام، ایده بازاری را مطرح کرده است که می‌تواند از «قراردادهای هوشمند مشابه NFT» برای حراج نام‌های کاربری بسیار پرطرفدار استفاده کند. دوروف این پیشنهاد را پس از “موفقیت” حراج نام دامنه توسط شبکه باز (TON)، یک بلاک چین لایه ۱ که در ابتدا توسط تیم تلگرام طراحی شده بود، مطرح کرد. پروژه بلاک چین سرویس TON DNS به کاربران امکان می داد نام های قابل خواندن توسط انسان را به کیف پول های رمزنگاری، قراردادهای هوشمند و وب سایت ها  اختصاص دهند. او در گروه تلگرام شخصی خود گفت:

«واقعاً از موفقیت حراجی که TON برای نام دامنه/کیف پول آنها انجام داده است، متاثر شده است».

دوروف ادامه داد:

تصور کنید تلگرام با ۷۰۰ میلیون کاربر چقدر می‌تواند موفق باشد اگر نام‌های کاربری رزرو شده @، لینک‌های گروه و کانال را به حراج بگذاریم.

دوروف پیشنهاد کرد که تلگرام می‌تواند از فناوری مشابه برای راه‌اندازی بازار جدیدی استفاده کند. این بازار می‌تواند برای خرید و فروش «آدرس‌های جذاب تلگرام مانند @storm یا @royal و نام‌های کاربری «چهار حرفی» استفاده شود. شبکه TON از زبان برنامه نویسی FunC برای ماشین مجازی TON و برای راه اندازی قراردادهای هوشمند خاص بر روی بلاک چین استفاده می کند. اگر قرار بود تلگرام NFT ها را راه اندازی کند، به احتمال زیاد بر اساس این استاندارد خواهد بود.

او نوشت:

تیم ما می‌تواند قراردادهای هوشمند ضد گلوله برای TON بنویسد (چون این ما بودیم که زبان قرارداد هوشمند آن را اختراع کردیم). بنابراین ما تمایل داریم TON را به‌عنوان بلاک چین زیربنایی برای بازار آینده‌مان امتحان کنیم.

 

TON در ابتدا برای عملکرد به عنوان یک پلتفرم پرداخت دیجیتال برای تلگرام توسعه داده شد. اما بلافاصله با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در رابطه با فروش اولیه ثبت نشده ۱.۷ میلیارد دلاری توکن های گرم به مشکل برخورد. پس از شکست در نبرد با SEC در اواسط سال ۲۰۲۰، دوروف از این پروژه کناره‌گیری کرد و روی تلگرام تمرکز کرد. از آن زمان، توسعه دهندگان منبع باز، پروژه را تحت عنوان شبکه باز احیا کردند.

شبکه TON از مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند و از ویژگی‌های مختلفی مانند استیکینگ، NFT و برنامه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند. طبق داده‌های کوین مارکت کپ، دارایی اصلی Toncoin (TON) طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴.۷۰ درصد افزایش یافته است. در زمان نگارش مقاله قیمت تُن به ۱.۳۳ دلار رسیده است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx