بانک های روسیه برای ارز دیجیتال بانک مرکزی روسیه آماده می شوند

ارز دیجیتال بانک مرکزی
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 468 نفر

بانک‌های روسیه تا سال ۲۰۲۴ کار با ارز دیجیتال بانک مرکزی روسیه را آغاز می‌کنند

ارز دیجیتال بانک مرکزی روسیه (CBDC) ممکن است بزودی راه اندازی شود، به طوری که اکنون بانک مرکزی به بانک های تجاری در این کشور گفته است که برای پذیرش روبل دیجیتال ظرف دو سال آینده آماده شوند.

بر اساس سندی که در تاریخ ۱۱ آگوست توسط بانک مرکزی روسیه صادر شده، نسخه دیجیتالی روبل ممکن است در اوایل سال آینده برای تسویه حساب بین افراد و شرکت ها در دسترس و قابل استفاده باشد.

در همین حال، تا سال ۲۰۲۴، ارز دیجیتال بانک مرکزی روسیه ممکن است برای اتصال مؤسسات مالی به پلتفرم روبل دیجیتال، و همچنین برای «افزایش تعداد روش های پرداخت و تراکنش‌های موجود با استفاده از قراردادهای هوشمند» استفاده شود.

همچنین تا سال ۲۰۲۵، بانک روسیه می خواهد نهادهای مالی غیربانکی و صرافی ها به عنوان کاربران ارز دیجیتال جدید به این سیستم بپیوندند.

به گفته بانک مرکزی; انتظار می رود ارز دیجیتال بانک مرکزی روسیه هزینه های تسویه و معاملات را در مقایسه با روش های سنتی موجود کاهش دهد.

در این سند تاکید شده است که عرضه روبل دیجیتال به منظور جلوگیری از اشتباهات احتمالی به صورت تدریجی; و با دقت تمام انجام خواهد شد.

در این سند آمده است; «فرآیند مرحله‌ به مرحله معرفی روبل دیجیتال این فرصت را برای فعالان بازار فراهم می‌کند; تا با شرایط جدید سازگار شوند.»

به گفته رسانه محلی CNews; یکی از اهداف این پروژه افزایش دسترسی به خدمات مالی در مناطق دورافتاده روسیه; از جمله در مناطقی با دسترسی محدود به اینترنت است. سی نیوز نوشت; بانک مرکزی روسیه همچنین با برنامه ریزی برای همکاری بین بانک های مرکزی روسیه و خارجی; برای عملیات فرامرزی و ارزی به دنبال بهبود اقتصاد روسیه است.

 

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx