کمیته مشاوره سرمایه‌گذاران SEC: تمام ارزهای دیجیتال اوراق بهادار ثبت نشده‌اند

اوراق بهادار
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 527 نفر

کمیته مشاوره سرمایه‌گذاران کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نامه‌ای به گری گنسلر، رئیس SEC ارسال کرد و از این آژانس فدرال خواست تا به اقدامات تهاجمی خود در مورد شرکت‌های ارز دیجیتال که اورا‌ق بهادار ثبت نشده ارائه می‌کنند ادامه دهد. در این نامه همچنین توضیح داده شده است که این کمیته معتقد است «تقریباً همه» توکن‌های رمزنگاری اوراق بها‌دار مالی هستند. کمیته مشورتی در این نامه نوشت:

«SEC باید به اجرای اقدامات اجرایی علیه شرکت‌هایی که قوانین اوراق بهادار فدرال در حوزه کریپتو را نقض می‌کنند، ادامه دهد. شرکت‌هایی از جمله صادرکنندگان، متولیان و پلت‌فرم‌های ثبت‌نشده که تجارت و سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال را ارائه می‌کنند.»

این کمیته گفت که بازیگران متعدد در بخش کریپتو که با فعالیت‌های غیرقانونی مختلف مرتبط هستند، ضررهای قابل توجهی را به سرمایه‌گذاران وارد کرده‌اند، که بسیاری از آنها سرمایه‌گذاران ساده و جزئی هستند که به دنبال سود سریع می‌گردند. این کمیته نوشت:

«ما معتقدیم که تقریباً همه‌ی توکن‌های رمزنگاری، اوراق بهادار هستند و آن‌ها، و همچنین پلتفرم‌ها و متولیانی که با آن‌ها سروکار دارند، تحت مقررات قوانین اوراق بها‌دار فدرال برای محافظت از سرمایه‌گذاران هستند.»

این گفته‌ها مانند دیدگاهی است که توسط جنسلر حفظ شده است، بطوری که او ادعا می کند تمام رمزارزها، به جز بیت کوین، اوراق بها‌دار هستند. کمیته مشورتی توصیه کرد که SEC با قانونی مخالفت کند که معافیت های ویژه ای را برای مقررات اوراق بهادار برای دارایی های رمزنگاری ایجاد می کند.

در ماه فوریه، SEC صرافی کریپتو کراکن را ۳۰ میلیون دلار به دلیل ارائه خدمات استیکینگ ارز دیجیتال جریمه کرد. این آژانس معتقد بود که این بخش کراکن قوانین اوراق بهادار ایالات متحده را نقض کرده است. در همان ماه، SEC گفت که ممکن است علیه پکسوس، ناشر استیبل کوین بایننس، اقدام قانونی انجام دهد، زیرا این توکن را نوعی اوراق بهادار ثبت نشده می بیند.

این رگولاتور فدرال در ماه مارس به کوین بیس نیز در مورد اقدام قانونی احتمالی علیه این صرافی به دلیل نقض قوانین اوراق بهادار با خدمات استیکینگ خود هشدار داد. برایان آرمسترانگ، رئیس Coinbase در توییتی گفته بود که خدمات استیکینگ صرافی اوراق بهادار نیست.

تام ایمر، نماینده جمهوری‌خواه کنگره، در پادکستی از جنسلر انتقاد کرده و گفته است که رئیس SEC “به طور کورکورانه جامعه ارزهای دیجیتال را با اقدامات اجرایی فرو می‌پاشد در حالی که به طور کامل بازیگران واقعا بد را از دست می‌دهد.”

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx