ارتقای شانگهای اتریوم چه تاثیری بر قیمت ETH خواهد داشت؟

اتریوم
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 463 نفر

توسعه دهندگان اتریوم، دومین بلاک چین بزرگ جهان با سرمایه ۲۳۱ میلیارد دلاری، قرار است روز چهارشنبه این شبکه را با ویژگی های جدید و بهبود کارایی در هزینه‌ها و امنیت ارتقا دهند.

طبق گفته بنیاد اتریوم ارتقاء EIP-4895 که به نام “شانگهای” یا “شاپلا” نیز شناخته می‌شود، در ساعت ۰۱:۵۷ روز چهارشنبه انجام می شود. این ارتقاء به کاربران امکان می‌دهد توکن‌های اتر استیک شده خود را برداشت کنند.

با توجه به داده‌های اتراسکن (Etherscan)، حدود ۱۸ میلیون اتر (۳۴.۵ میلیارد دلار آمریکا) یا حدود ۱۵٪ از کل عرضه این رمزارز در شبکه قفل شده است. این موضوع نگرانی هایی را پدید آورده است؛ ازجمله اینکه پس از اضافه شدن قابلیت برداشت، سهام گذاران اتریوم برای ذخیره سود خود در فروش اترهای خود عجله کنند که باعث افزایش فشار فروش و کاهش قیمت ها می شود. رمزارز اتریوم در سال جاری تاکنون حدود ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته است و اخیراً با قیمتی بیش از ۱۹۰۰ دلار آمریکا معامله می‌شود.

بر اساس گزارشی که در ماه فوریه توسط کریپتوکوانت (CryptoQuant) منتشر شد، این مرجع ارائه‌دهنده داده‌های بلاکچین انتظار سیل فروش اتریوم را ندارد. کریپتوکوانت گفت:

«ما استدلال می‌کنیم که پس از ارتقاء شانگهای، فشار فروش پایینی برای اتر وجود خواهد داشت.»

اتر در نوامبر ۲۰۲۱ به بالاترین حد قیمت خود، یعنی بیش از ۴۶۰۰ دلار آمریکا رسید. کریپتوکوانت افزود:

«معمولاً، فشار فروش زمانی پدید می‌آید که شرکت‌کنندگان در بازار سودهای شدیدی دارند، که در حال حاضر برای اتری که استیک شده است، صدق نمی‌کند. (زیرا اکثر سهام گذاران در ضرر هستند)»

کریپتوکوانت همچنین اشاره کرد که اتر قفل شده فعلی را نمی توان به طور همزمان و یکجا برداشت و تخمین می زند که برداشت کل ارزش سهام در شبکه ممکن است تا یک سال طول بکشد.

مزایای دیگر ارتقا شانگهای

ژولینگ چن، مدیر اجرایی راک ایکس، ارائه‌دهنده خدمات استیکینگ کریپتو ، گفت که انتظار دارد بازار در کوتاه‌مدت به دنبال این ارتقا باشد، اما او ترجیح می‌دهد بر مزایای بلندمدت «قابل توجه» برای بلاک چین اتریوم تمرکز کند. چن در بیانیه‌ای گفت:

«ظرفیت اتریوم برای انجام تراکنش‌های بیشتر در هر ثانیه افزایش می‌یابد، هزینه‌های تراکنش کاهش می‌یابد و امنیت و کارایی قراردادهای هوشمند بهبود می‌یابد.»

چن افزود که این چشم انداز مخاطره آمیز تغییر خواهد کرد و اتریوم به معیاری برای ارزهای دیجیتال تبدیل خواهد شد.

این دیدگاهی است که توسط الکس اسین، مدیر اجرایی P2P.org که خدمات توسعه بلاک چین و استیکینگ نهادی را ارائه می دهد، به اشتراک گذاشته است. اسین در بیانیه ای گفت:

«انتظار افزایش قابل توجهی در فعالیت سهام در سال پس از ارتقاء شانگهای وجود دارد.»

وی افزود:

«ما پیش‌بینی نمی‌کنیم که پس از اجرای این قابلیت، یک فروش گسترده وجود داشته باشد.»

گیلهم شومون، مدیر اجرایی سرویس دهنده خدمات مالی-کریپتویی Flowdesk، اشاره می‌کند که سیستم برداشت اتر استیک شده، خود می‌تواند از فروش توکن‌ها جلوگیری کند. او در ادامه گفت:

«این مهم است که بدانیم در هر روز، تنها تعداد محدودی از برداشت‌ها تایید می‌شود، بنابراین در حالی که ممکن است فشار نزولی مداوم بر قیمت وجود داشته باشد، اما به احتمال زیاد ریزش ناگهانی و کاهش شدید قیمت پیشبینی نمی‌شود.»

شومون گفت که “با افزایش پاداش‌های استیکینگ” احتمال بیشتری وجود دارد که بخش قابل توجهی از اتریوم‌‌ها همچنان قفل باقی بمانند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx