تحلیل بلاکچین اتریوم

اتریوم
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 444 نفر

شاخص فعالیت اتریوم

شاخص فعالیت اتریوم فعالیت کاربران در شبکه اتریوم را نشان می دهد. این به طور خودکار بر اساس ترکیبی از چندین عامل، مانند کیف پول های فعال در شبکه، هزینه تراکنش های مصرفی و آمار تراکنش ها محاسبه می شود.

مقدار میانگین شاخص عملاً در مقایسه با ماه آگوست تغییری نکرده است. در سپتامبر ماه شاخص میانگین ۴۸ واحد را نشان داد.

حداقل مقدار در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۲ و ۴۳ امتیاز بود.

حداکثر مقدار در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲ مشاهده شد و به ۵۵ امتیاز رسید.

اوج فعالیت شبکه در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲ بود، زیرا در این روز ادغام اتریوم تکمیل شد و به سیستم اجماع اثبات سهام تغییر کرد.

آمار تراکنش های اتریوم

میانگین تعداد تراکنش‌های ETH در روز به میزان ناچیزی کاهش یافت

تعداد تراکنش‌های اتریوم در ماه آگوست ۳۴,۹۰۸,۲۴۲ تراکنش با میانگین حجم روزانه ۱,۱۲۶,۰۷۲ تراکنش بود. در ماه سپتامبر، تعداد کل تراکنش‌های اتریوم ۳۳,۷۴۱,۷۳۳ با میانگین حجم روزانه ۱,۱۲۴,۷۲۴ تراکنش بود.

در مقایسه با آگوست، میانگین تعداد معاملات در روز در ماه سپتامبر تنها ۰.۱ درصد کاهش یافت که نشان دهنده موقعیت انتظار بازار است. نمودار زیر نشان می دهد که تعداد معاملات در آگوست و سپتامبر تقریباً به طور کامل با مقادیر مشابه در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری مطابقت دارد.

بیشترین میانگین تعداد معاملات در ماه سپتامبر در روزهای پانزدهم، شانزدهم و هفدهم با پیک یک میلیون و ۳۲۲ هزار و ۷۷ تراکنش انجام شده است. چنین فعالیتی با انتقال اتریوم به سیستم اثبات سهام و فعالیت معامله گران مرتبط است.

آمار بلوک اتریوم

میانگین تعداد بلاک های اتریوم در روز ۵.۳ درصد افزایش یافته است.

پس از ادغام اتریوم، تعداد بلاک ها در روز تقریباً ۱۷ درصد افزایش یافته است.

در ماه سپتامبر، نمودار «متوسط ​​تعداد بلاک‌های اتریوم در روز» افزایش ۵.۳ درصدی را در میانگین تعداد بلاک‌ها در روز نشان می‌دهد. میانگین تعداد بلاک های اتریوم در روز در ماه آگوست ۶۳۳۲ و میانگین تعداد بلاک های اتریوم در سپتامبر ۶۶۶۵ بوده است.

در همان زمان، پس از انتقال اتریوم به سیستم اثبات سهام، تعداد بلاک ها در روز در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲ به میزان قابل توجهی افزایش یافت. این را می توان به وضوح در نمودار زیر مشاهده کرد.

در ماه سپتامبر، متوسط ​​اندازه بلوک ۰.۴۹ گیگابایت بود. در ماه آگوست، این مقدار ۰.۵۱ گیگابایت بود. میانگین اندازه بلوک های استخراج شده در روز در حال کاهش است.

نمودار «اندازه کل بلوک اتریوم در ماه» نشان می‌دهد که حجم کل بلوک در سپتامبر ۱۴.۶ گیگابیت و در ماه آگوست ۱۵.۷ گیگابایت بود. ارزش ۷.۸ درصد کاهش یافته است.

آمار قیمت گس

میانگین قیمت گس در ماه سپتامبر هفت درصد کاهش یافت.

در ماه سپتامبر، میانگین قیمت گس ۱۷.۱۲ gwei بود. در ماه اگوست، ۱۸.۳۱ gwei بود.

در ماه سپتامبر، قیمت گس به کاهش ادامه داد و پایین ترین سطح آگوست را شکست. حداقل ارزش قیمت گس در هفدهم سپتامبر به ثبت رسیده و ۸.۹ gwei  بوده است. این کمترین قیمت ثبت شده گس در شش ماه گذشته است.

آمار قراردادهای هوشمند جدید

تعداد توکن های ERC-20 ایجاد شده در شبکه اتریوم در ماه سپتامبر ۶.۵ درصد افزایش یافت.

تعداد توکن های ERC-20 ایجاد شده در شبکه اتریوم در ماه اگوست ۱۰۰۶۶ بود. این رقم در شهریور ۱۰۷۱۴ بوده است

آدرس های فعال اتریوم

در ماه سپتامبر، میانگین تعداد کیف پول‌های فعال منحصر به فرد در روز و همچنین میانگین تعداد قراردادهای هوشمند فعال روزانه به ترتیب ۲.۷ درصد و ۴.۶ درصد کاهش یافتند.

در ماه سپتامبر، میانگین تعداد کیف پول‌های فعال منحصر به فرد در روز در بلاکچین اتریوم ۴۶۵۰۷۲ بود. این رقم در مردادماه ۴۷۷ هزار و ۶۷۸ بوده که ۲.۷ درصد کاهش داشته است.

وضعیت مشابهی با میانگین تعداد قراردادهای هوشمند فعال روزانه مشاهده می شود. این مقدار در مرداد ۲۶۴۵۰ بوده است. ۴.۶ درصد کاهش داشته و در شهریور ۲۵۲۹۴ بوده است.

نتیجه گیری

سپتامبر به طور مداوم بدترین ماه برای بازار ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می شود، که توسط داده ها تأیید می شود، زیرا تقریباً همه شاخص ها، از تعداد تراکنش ها تا کیف پول های رمزنگاری فعال، اندکی کاهش یافته اند.

در همان زمان، در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲، اتریوم ادغام شد و به سیستم اثبات سهام تغییر کرد، بنابراین فعالیت کاربران افزایش یافت. اما حتی چنین رویداد بزرگی نمی‌تواند روند کلی کاهش فعالیت شبکه را از حالت عادی تغییر دهد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx