پپه بخریم یا نه؟

پپه بخریم یا نه؟
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1374 نفر

در اواخر آوریل و اوایل مِی (اردیبهشت‌ماه)، انفجار قیمت میم‌کوینی به نام پپه (PEPE) باعث شد تا ارزش بازار آن در زمان بسیار کوتاهی به بالای ۱/۶ میلیارد دلار برسد و آن را وارد ۱۰۰ ارز برتر بازار کریپتو کند. این اتفاق به‌قدری بر جامعه کریپتو تأثیر گذاشت که برخی از شروع «memecoin season» یا همان «فصل میم‌کوین‌ها» صحبت کردند. در ادامه به این که میم کوین ها و البته ارز پپه چیست و چه آینده‌ای در انتظار آن‌هاست می‌پردازیم و در آخر به این می‌پردازیم که پپه بخریم یا نه؟!

میم‌کوین چیست؟

میم‌کوین (Meme Coin) یک رمزارز است که معمولاً بر اساس تصاویر معروف یا شوخی‌های اینترنتی ساخته می‌شود. به‌عنوان‌مثال، ارز Dogecoin که از شخصیت سگی با همین نام الهام گرفته شده است، یکی از همین نوع از رمزارزها است. دوج‌کوین در ابتدا به‌عنوان یک شوخی ساخته شد، اما به دلیل جذابیتی که برای برخی سرمایه‌گذاران داشت و البته حمایت ایلان ماسک از آن، به یک ابزار سرمایه‌گذاری پرسود تبدیل شد. اما باید توجه داشت که میم‌ کوین‌ ها به دلیل عدم داشتن کاربرد خاصی، بسیار پرریسک هستند و سرمایه‌گذاران باید از این موضوع آگاه باشند. میم‌کوین‌ ها همانند سایر رمزارزها، به فناوری بلاک‌چین متکی هستند. بر خلاف اتریوم و سایر ارزهای کاربردی که کاربردهای خاصی دارند، اکثرمیم کوین‌ها صرفاً ابزار معاملاتی هستند و برای کسب سود در بازار از آن‌ها استفاده می‌شود.

همچنین اغلب میم‌کوین‌ها، در حقیقت کوین (Coin) نیستند، بلکه توکن‌هایی (Token) هستند که بر روی یک بلاک‌چین دیگر کار می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، شیبا اینو (Shiba Inu) یک توکن ERC-20 است که بر روی بلاک‌چین اتریوم کار می‌کند.

چه تعداد میم‌کوین وجود دارد؟

وب‌سایت کوین ‌مارکت کپ (CoinMarketCap) بیش از ۷۴۰ ارز را در بخش میم (Meme) خود فهرست کرده است. بااین‌حال باید اشاره کرد که بسیاری از آن‌ها به طور فعال معامله نمی‌شوند و عملاً بی‌ارزش هستند؛ تنها تعداد اندکی از آن‌ها دارای حجم معاملات روزانه بالای یک میلیون دلار هستند. ازاین‌رو، بسیاری از رسانه‌ها در صنعت مالی، میم‌ها را صرفاً به‌عنوان طرح‌های پیچیده پامپ ‌و ‌دامپ توصیف می‌کنند.

رمزارز پپه چیست؟

پپه (Pepe) یک توکن ضد تورمی است که بر روی بلاک‌چین اتریوم راه‌اندازی شده است. این میم‌کوین برای ادای احترام به میم اینترنتی پپه قورباغه (Pepe the Frog) ساخته شده که در اوایل دهه ۲۰۰۰ محبوبیت بسیاری پیدا کرده بود.

پپه بخریم یا نه؟

پپه بخریم یا نه؟

پپه با اجرای یک سیاست بدون مالیات، سیستم توزیع مجدد (redistribution) جهت پاداش‌دادن به افرادی که به مدت طولانی توکن‌های آن استیک می‌کنند و همچنین یک مکانیسم سوزاندن برای کاهش تورم خود، در جامعه کریپتو خودنمایی کرده و هواداران زیادی را به خود جذب کرده است.

نقشه راه این توکن دارای سه مرحله است که در فاز یک شامل واردشدن به فهرست ارزهای وب‌سایت کوین ‌مارکت کپ و ترند شدن هشتگ «$PEPE» در توییتر است. فاز دوم شامل لیست‌شدن در صرافی‌های متمرکز و فاز سوم، لیست‌شدن در صرافی‌های تراز اول جهانی است؛ چیزی که تیم پپه آن را «استیلای میم‌» توصیف می‌کند.

چه چیزی باعث محبوبیت پپه شده است؟

PEPE با زنده کردن میراث پپه قورباغه، شخصیتی با سابقه طولانی و جنجالی، ایده جذاب و منحصربه‌فردی را وارد بازار کریپتو کرد؛ ارتباط با این شخصیت قدیمی اینترنتی جذابیت ویژه‌ای به آن بخشیده و آن را از سایر میم‌کوین‌های بازار متمایز می‌کند.

سیستم توزیع مجدد یکی دیگر از جنبه‌های ناب پپه است که به استیک کنندگان بلندمدت پاداش می‌دهد و کاربران را تشویق می‌کند تا توکن‌های خود را برای مدت طولانی‌تری هولد دارند. هدف از انجام کار این کار، افزایش انگیزه هولدرها برای نفروختن توکن‌های خود در بلندمدت است. همچنین مکانیسم سوزاندن پپه، ماهیت متمایزکننده آن را بیشتر برجسته می‌کند و هدف آن کاهش عرضه دائمی و در نتیجه بهبود وضعیت قیمتش در بازار رمزارزها است. در نهایت، سیاست بدون مالیات این میم‌کوین با عدم تحمیل کارمزد تراکنش به کاربران، آن را به یک میم‌کوین بسیار خاص و جذاب تبدیل می‌کند.

اگر یک ماه و یک هفته پیش پپه خریده بودید چقدر سود کرده بودید؟

پایین‌ترین قیمتی که تابه‌حال برای این توکن ثبت شده، ۰/۰۰۰۰۰۰۰۲۷۶۴ دلار است که در تاریخ ۱۷ آوریل بوده است؛ اگر در این تاریخ تنها ۱۰۰ دلار برای خرید پپه هزینه کرده بودید، امروز ۲۴ ماه می، بیش از ۵,۳۰۰ دلار سود کرده بودید. جالب‌تر این است که ۱۹ روز پیش که قیمت آن به ۰/۰۰۰۰۰۴۳۵۴ دلار رسیده بود، با افزایش ۱۵۷ برابری دارایی خود، یعنی ۱۵,۶۰۰ دلار سود مواجه شده بودید. چنین سودهایی است که میم‌ کوین‌ ها را تا این اندازه برای مردم جذاب کرده است.

خرید پپه

قیمت رمزارز پپه در سال ۲۰۲۳

با توجه به پیش‌بینی هوش مصنوعی برای قیمت PEPE در سال ۲۰۲۳، به نظر می‌رسد که این میم کوین می‌تواند نوسانات بالایی را تجربه کند، با قیمت‌هایی که از حداقل ۰.۰۰۰۰۱۲۱ دلار تا حداکثر ۰.۰۰۰۰۰۰۵۶ دلار متغیر است.

پیش‌بینی قیمت پپه برای می ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که این میم کوین جدید می‌تواند بین ۰.۰۰۰۰۰۴۵ دلار تا ۰.۰۰۰۰۰۰۹۱۶ دلار معامله شود. دسامبر ۲۰۲۳ می‌تواند بهترین ماه برای پپه باشد، زیرا انتظار می‌رود این میم کوین به رکورد قیمتی ۰.۰۰۰۰۱۲۱  دلار برسد.

پپه بخریم یا نه؟

پپه بخریم یا نه؟

با این حال، شایان ذکر است که در حال حاضر هیچ مورد استفاده‌ای برای PEPE وجود ندارد، به این معنی که ارزش آن تا حد زیادی بر اساس حدس و گمان و هیجان است. در نهایت، سرمایه‌گذاری در PEPE به دلیل ماهیت سفته‌بازی بازار آن با ریسک بالایی همراه است. انجام یک تحقیق کامل و صرف مقدار بسیار کم سرمایه ضروری است. سرمایه‌گذاری زیاد می‌تواند شما را به موفقیت برساند یا ممکن است در کمترین زمان تمام سرمایه‌های خود را از دست بدهید.

جمع‌بندی

در نهایت، می‌توان گفت که پپه یک میم‌کوین منحصر‌به‌فرد است که توانسته با ویژگی‌هایی مانند هزینه پایین تراکنش‌ها و پاداش قابل‌توجه به هولدرهای خود، بسیاری از افراد فعال و سرمایه‌گذاران بازار کریپتو را به خود جذب کند. با این حال، همانند سایر ارزهای دیجیتال و به‌خصوص میم‌کوین‌ها، خرید این ارز هم با ریسک‌هایی همراه است و جهت سرمایه‌گذاری در آن باید مطالعه کافی، دقت و احتیاط لازم را به خرج دهید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx