اشتباه ۶۶۱۰۰۰ دلاری!

صرافی غیرمتمرکز Optifi پس از بستن برنامه به اشتباه 661000 دلار ازدست داد
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 439 نفر

در روز ۲۹ آگوست، صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر سولانا، OptiFi به اشتباه برنامه خود را  بست و ۶۶۱۰۰۰ دلار از وجوه خود را برای همیشه از دست داد. طبق اعلامیه این صرافی غیرمتمرکز، این اشتباه در حوالی ساعت ۰۶:۰۰ UTC زمانی رخ داد که توسعه دهنده آن سعی کرد برنامه خود را در شبکه اصلی سولانا ارتقا دهد.

OptiFi چگونه برنامه خود را بسته است؟!

تیم توضیح داد که توسعه‌دهنده تلاش می‌کرد تا برنامه اپتیفای را با استفاده از Anchor Deploy ارتقا دهد. با این حال، احتمالاً به دلیل ازدحام شبکه، این فرآیند بیش از حد معمول طول کشید. توسعه‌دهنده این ارتقاء را قبل از دریافت پاسخ لغو کرد. در همین حال، این فرآیند یک حساب بافر استفاده نشده با موجودی ۱۷.۲۰۲۳۸۰۸ SOL ایجاد کرده بود. بنابراین، توسعه‌دهنده سعی کرد این حساب بافر را ببندد تا قبل از ادامه ارتقاء شبکه اصلی، موجودی آن را به دست آورد. با این حال، این توسعه دهنده به طور ناآگاهانه به جای بستن حساب بافر، برنامه اصلی را برای همیشه بسته است. این تیم گفت که پاسخ یک توسعه‌دهنده هسته سولانا «به‌طور قاطع» نشان داد که نمی‌تواند برنامه خود را مجدداً در شناسه برنامه قبلی مستقر کند.

۶۶۱۰۰۰ دلار از دست رفت

تیم صرافی غیرمتمرکز اُپتیفای فاش کرد که برای همیشه دسترسی به ۶۶۱۰۰۰ دلار قفل شده در این قرارداد هوشمند را از دست داده است. ۹۵ درصد از این سرمایه متعلق به کاربران بود. با این حال، «تمام پوزیشن های مارجین کاربران، توکن های USDC، معاملات آپشن و.. که در برنامه بودند، از بین رفته‌اند. این شرکت ادامه داد که قصد دارد تمام سرمایه های از دست رفته کاربران را جبران کند و در عین حال اقدامات سخت گیرانه تری را برای جلوگیری از تکرار این گونه اتفاقات در آینده اضافه کند.

تیم OptiFi همچنین به سولانا توصیه کرد که توضیحاتی را به اسناد سولانا اضافه کند تا در مورد نتیجه بسته شدن یک برنامه هشدار دهد و توصیه کرد که یک تأیید دو مرحله ای برای اجرای دستور “solana program close” اضافه کند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx