فورک یکی از پروتکل های سولانا وابسته به FTX

فورک سوم در سولانا وابسته FTX
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۲ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 449 نفر

فورک سروم ( مرکز نقدینگی سولانا ) بخاطر هک FTX

توسعه دهندگان سولانا پس از اینکه ممکن است در هک FTX در معرض خطر قرار گرفته باشد، سرم هاب نقدینگی توکن سولانا که  توسط FTX توسعه یافته را فورک می کنند.

روز جمعه یک هکر بیش از ۴۰۰ میلیون دلار از FTX برداشت غیرمجاز انجام داد. این وضعیت بحران ورشکستگی صرافی را تشدید کرد که باعث شد که این شرکت برای قانون حمایت از ورشکستگی پرونده فصل ۱۱ این قانون را در دادگاه تشکیل دهد.

بسیاری از توسعه دهندگان سولانا گمان می کنند که این هک ممکن است سروم، پروتکل معروفی را که توسط FTX توسعه داده شده و توسط بسیاری از برنامه ها در بلاکچین سولانا استفاده می شود، به خطر بیاندازد.

بنیانگذار سولانا آناتولی یاکوونکو خاطرنشان کرد که توسعه دهندگان امروز عجله دارند تا کد سروم را فورک کنند و پروتکل را بدون دخالت FTX از سر بگیرند. توسعه دهندگان به نسخه دیگری از سروم نیاز دارند زیرا نسخه اصلی فقط از طریق یک کلید خصوصی که توسط شخصی در FTX کنترل می شود و نه سروم دائو می تواند به روز شود. در نتیجه هک FTX، این کلید ممکن است به خطر افتاده باشد.

یاکوونکو گفت: «برنامه‌نویس‌هایی که به سولانا های سرم وابسته هستند، برنامه را فورک خواهند کرد، زیرا کلید فعلی به خطر افتاده است.»

کلید به‌روزرسانی برنامه سرم توسط سازمان خودش کنترل نمی‌شد، بلکه توسط یک کلید خصوصی متصل به FTX کنترل می‌شد. در حال حاضر هیچ کس نمی تواند تأیید کند که چه کسی این کلید را کنترل می کند و از این رو قدرت به روز رسانی برنامه سرم، احتمالاً استقرار کد مخرب را دارد.

در همین حال، چندین برنامه سولانا که به سرم متکی هستند، شروع به محدود کردن قرار گرفتن در معرض آنها کرده‌اند و منتظر فورک جدید آن هستند.  ژوپیتر، بزرگترین صرافی غیرمتمرکز در شبکه سولانا، به کاربران اطلاع داد که استفاده از نقدینگی سروم را به دلیل نگرانی های امنیتی متوقف می کند.

ژوپیتر گفت: «با تأیید اینکه چند ساعت پیش به دلیل نگرانی‌های امنیتی در مورد ارتقاء، پروژه سروم را به‌عنوان منبع نقدینگی خاموش کردیم، ما همچنین همه ادغام‌کنندگان خود را تشویق کردیم که همین کار را انجام دهند.»

پروژه‌های دیگر مثل مجیک ادن، مانگو مارکتس و فانتوم نیز اعلام کردند که با توجه به نگرانی‌های امنیتی، به سرم برای نقدینگی تکیه نمی‌کنند و استفاده از آن را متوقف کرده‌اند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۲ دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

2 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
مهیار سلیمی
مهیار سلیمی
1 سال قبل

سولانا مثل لونا نیست که با ی کلاهبرداری نابود بشه . با قطعیت کامل میگم که نابودی سولانا نابود شدن کل بازار کریپتو رقم خواهد خورد حتی اتریوم و بیت کوین . لذا از این اتفاق به هر قیمتی شده جلوگیری خواهند کرد و بدون شک ی راهی پیدا میکنند . همین حمایتی که روی محدوده قیمتی ۱۰ دلار تا ۱۳ دلار داره انجام میشه گواه این ادعا هست .

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

2
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx