قیمت سولانا به یک رالی قریب الوقوع اشاره می‌کند

قیمت سولانا
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 487 نفر

توکن SOL که به اکوسیستم قراردادهای هوشمند سولانا نیرو می‌دهد، در حال حاضر با قیمت ۲۱.۲ دلار معامله می‌شود که ۶۰ درصد بالاتر از پایین‌ترین قیمت در سال ۲۰۲۲ و ۳۰ درصد بالاتر از پایین‌ترین قیمت تجربه شده در مارس ۲۰۲۳ است که نشان‌دهنده یک روند صعودی قابل توجهی است.

قیمت سولانا به یک رالی قریب الوقوع اشاره می‌کند

در سال ۲۰۲۲، قیمت سولانا به دلیل طولانی شدن زمستان کریپتو و ارتباط ناخوشایند آن با صرافی فروپاشیده FTX و بنیانگذار آن سم بنکمن-فرید که چندین بار این پروژه را تحسین کرد، کاهش شدید تقریباً ۹۵ درصدی را تجربه کرد. با این حال، سال ۲۰۲۳، با معامله توکن در بالاترین سطح در حدود ۲۷ دلار، سال انعطاف پذیری و رشد قابل توجه برای سولانا بوده است.

علیرغم یک اصلاح کوتاه در ماه مارس، که شاهد تست حمایت در حدود قیمت ۱۶ دلار بودیم، سولانا توانسته است روند را معکوس کند و در زمان نگارش مقاله کمی بالاتر از ۲۱ دلار معامله شد. تحلیلگران بازگشت سولانا را به این دلیل می دانند که این توکن به میزان قابل توجهی در ماه دسامبر بیش از حد فروش رفت و سرمایه گذاران را تشویق به خرید در کف این اصلاح کرد.

داده‌های زنجیره‌ای و بنیادی از سایت مساری نشان داد که اکوسیستم سولانا در طول فروپاشی FTX، از نظر موقعیت‌های استیکینگ و دیفای نسبتاً پایدار باقی مانده است. جیمز استاتمن، محقق مساری، در مورد عملکرد سولانا اظهار نظر کرد و گفت:

“Solana به انتشار بسیاری از ابتکارات، از جمله ارتقاء شبکه، توسعه اکوسیستم و تلاش های جامعه خواهد داد.”

اظهارات استاتمن نشان می‌دهد که بازار ممکن است نسبت به انفجار FTX واکنش بیش از حد نشان داده باشد، که منجر به افزایش شدید قیمت سولانا شده است، که بیشتر با یک روند صعودی کلی در بازار کریپتو در سال ۲۰۲۳ حمایت می شود.

استاتمن افزود: «بعد از یک سال پر فراز و نشیب که مملو از چالش‌های یکی پس از دیگری بود، به نظر می‌رسد که نور در انتهای تونلی قرار دارد که به سمت سال ۲۰۲۳ می‌رود.»

در حال حاضر، قیمت سولانا برای یک شکست قابل توجه دیگر آماده است، همانطور که در چشم انداز تکنیکال آن در نمودار چهار ساعته بازه زمانی مشخص است. حمایت ۲۰ دلاری برای حفظ روند صعودی به اندازه کافی قوی به نظر می رسد.

تحلیل سولانا

ناحیه مقاومت ۲۱ دلاری تلاقی است که توسط EMA 200 روزه (خط بنفش) و خط روند نزولی، همانطور که در نمودار مشخص شده است، ایجاد شده است. سولانا توانست این مقاومت را پشت سر بگذارد و به حرکت خود ادامه دهد. با توجه به سیگنال خرید از شاخص واگرایی همگرایی میانگین متحرک (MACD) یک نتیجه صعودی بسیار محتمل است.

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران احتمالاً تا زمانی که خط MACD به رنگ آبی بالای خط سیگنال قرمز باقی بماند، به افزایش پوزیشن خود در SOL فکر می‌کنند. با این حال، برای انجام این کار، سولانا باید شاهد افزایش حجم ورودی باشد تا از حجم خروجی پیشی بگیرد. همانطور که با شاخص On-Balance-Volume (OBV) مشاهده شد، که در حال حاضر جریان حجم منفی ۲۸.۷۳M را نشان می دهد.

شکست و تثبیت بالاتر از مقاومت فوری SOL در EMA 50 روزه و ازدحام فروشنده در ۲۱ دلار ممکن است در کوتاه مدت چشم انداز ۲۴ دلاری را به تاخیر بیندازد. انتظار می‌رود که حمایت ۲۰ دلاری مفید باشد، اما اگر فشار وارد شده و فشار خرس‌ها بر گاوها غلبه کند، قیمت سولانا ممکن است تصمیم بگیرد که به دنبال حمایت در ۱۶ دلار باشد.

ارزیابی سودآوری کوتاه مدت قیمت SOL

معامله‌گرانی که روز سه‌شنبه در معرض افزایش قیمت سولانا قرار گرفتند، باید به عوامل خاصی توجه داشته باشند. به عنوان مثال، SOL در حال حاضر بالاتر از نقطه باز شدن کندل هفتگی خود با قیمت ۲۰.۵۴ دلار معامله می شود، در حالی که قیمت باز شد کندل روز قبل در ۲۰.۰۲ دلار به عنوان منطقه حمایتی قوی عمل می کند.

قیمت سولانا

اگر نقدینگی از سطح حمایت ۲۰ دلاری برای غلبه بر مقاومت متحرک نمایی ۵۰ روزه، متحرک نمایی ۱۰۰ روزه و متحرک نمایی ۲۰۰ روزه به اندازه کافی قوی باشد، قیمت سولانا به طور بالقوه می تواند به بیش از ۲۱.۲۱ دلار دست یابد. توجه به این نکته مهم است که افت مستمر کمتر از قیمت باز شدن کندل روز گذشته در ۲۰.۰۲ دلار ممکن است باعث شود قیمت سولانا سطح حمایت حیاتی در ۱۶ دلار را دوباره آزمایش کند. با این وجود، سرمایه گذاران باید به سطوح حمایت کوتاه مدت ۱۹ و ۱۸ دلار نیز توجه داشته باشند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx