آفریقای جنوبی کریپتو را به عنوان دارایی مالی میپذیرد

افریقا کریپتو را پذیرفت
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 472 نفر

بانک این کشور کریپتو را به عنوان دارایی های مالی تنظیم خواهد کرد

بانک مرکزی آفریقای جنوبی قرار است سال آینده مقرراتی را معرفی کند; که براساس آن کریپتو به عنوان دارایی های مالی طبقه بندی شده و در نظر گرفته می شوند تا محافظت از سرمایه گذار و نوآوری متعادل شود.

بر اساس تحقیقات صرافی جهانی Luno، استفاده از ارزهای دیجیتال در آفریقای جنوبی در فضایی سالم است، به طوری که تخمین زده می‌شود حدود ۱۳ درصد از مردم دارای نوعی ارز دیجیتال هستند. با بیش از شش میلیون نفر در کشور که در معرض ارزهای دیجیتال قرار دارند; تنظیم این فضا مدت‌هاست که موضوع بحث است.

شرکت ها یا افرادی که به دنبال ارائه مشاوره یا خدمات واسطه ای مربوط به ارزهای دیجیتال هستند; در حال حاضر باید به عنوان ارائه دهندگان خدمات مالی شناخته شوند. این شامل تعدادی چک باکس برای مطابقت با دستورالعمل های جهانی تعیین شده توسط گروه ویژه اقدام مالی است.

بررسی بودجه خزانه داری ملی آفریقای جنوبی که در فوریه ۲۰۲۲ منتشر شد، به طور رسمی این اقدام را برای اعلام ارزهای دیجیتال به عنوان محصولات مالی معرفی کرد. این ایالت همچنین قصد دارد نظارت و گزارش تراکنش های ارزهای دیجیتال را برای مطابقت با مقررات مبادلات در کشور افزایش دهد.

KYC

کوبن چتی، معاون رئیس بانک رزرو آفریقای جنوبی، اکنون تایید کرده است که قانون جدید در ۱۲ ماه آینده برای کریپتو معرفی خواهد شد و در یک سریال آنلاین که توسط شرکت سرمایه گذاری محلی PSG در روز سه شنبه برگزار شد; صحبت کرد. به این ترتیب ارزهای دیجیتال تحت محدوده قانون مرکز اطلاعات مالی (FICA) قرار می گیرند.

این مهم است، زیرا به این بخش اجازه می دهد تا از نظر پولشویی; فرار مالیاتی و تامین مالی تروریسم، که محصول فرعی ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال و بلاک چین است، مورد بحث قرار گیرد.

چتی مسیری را که SARB طی ۱۲ ماه آینده برای معرفی این محیط نظارتی جدید طی خواهد کرد، برجسته کرد. در مرحله اول، ارزهای رمزنگاری شده را به عنوان یک محصول مالی اعلام می کند که امکان فهرست بندی آنها را به عنوان یک برنامه زمان بندی تحت قانون مرکز اطلاعات مالی فراهم می کند.

پس از آن، یک چارچوب نظارتی برای صرافی‌ها ایجاد خواهد شد که شامل الزامات خاص «مشتری خود را بشناسید» (KYC) و همچنین نیاز به رعایت قوانین مالیاتی و کنترل مبادلات است. همچنین انتظار می رود که صرافی ها برای برجسته کردن خطر از دست دادن پول، یک “هشدار بهداشتی” صادر کنند.

چتی خاطرنشان کرد که نگرش SARB نسبت به این بخش در دهه گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است. حدود پنج سال پیش این موسسه فکر می‌کرد که نیازی به نظارت نظارتی وجود ندارد; اما تغییر تدریجی در درک تعریف ارزهای دیجیتال به عنوان دارایی‌های مالی، این موضع را تغییر داده است:

با تمام تعاریف، این [ارزهای رمزپایه] یک ارز نیست; یک دارایی است. این چیزی است که قابل تجارت است، چیزی است که ایجاد می شود. برخی پشتوانه دارند، برخی دیگر ندارند. برخی ممکن است یک زیربنای واقعی و فعالیت اقتصادی واقعی داشته باشند.»

مخالفان کریپتو

معاون فرماندار اصرار داشت که SARB با توجه به ناتوانی درک شده برای استفاده روزمره خرده فروشی و نوسانات مرتبط، ارزهای دیجیتال را به عنوان نوعی ارز در نظر نمی گیرد.

چتی موافقت کرد که علاقه مستمر به این فضا نیاز به تنظیم بخش و تسهیل ادغام آن با جریان اصلی مالی را ایجاد می کند “به نحوی که هیجان و هیاهو را با حمایت از سرمایه گذاران متعادل کند.”

SARB همچنین به بررسی معرفی احتمالی یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) ادامه می‌دهد; که اخیراً یک اثبات مفهومی فنی را در آوریل ۲۰۲۲ تکمیل کرده است. مرحله دوم پروژه خوخا شامل استفاده از یک سیستم مبتنی بر بلاک چین برای تسویه; معاملات است. و تسویه حساب با تعداد انگشت شماری از بانک ها که بخشی از گروه کاری بین دولتی فین تک (IFWG) هستند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx