داده ها به کف بودن بیت کوین اشاره می کنند، اما یک معیار در مورد افت نهایی تا ۱۴ هزار دلار هشدار می دهد

کف بیت کوین هنوز فرا نرسیده است
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 473 نفر

بازار نزولی هنوز به پایان نرسیده است، اما به گفته گلس‌نود، چندین معیار نشان می‌دهد که تسلیم بیتکوین قبلاً اتفاق افتاده است

“کی تمام می شود؟” سوالی که در ذهن سرمایه‌گذارانی است که زمستان جاری ارزهای دیجیتال را تحمل کرده‌اند; و شاهد نابودی چندین پروتکل و صندوق سرمایه‌گذاری در چند ماه گذشته بوده‌اند.این هفته، بیت کوین (BTC) بار دیگر خود را در حال آزمایش مقاومت در میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای خود می‌بیند و چالش واقعی این است که آیا می‌تواند در مواجهه با بادهای مخالف چندگانه به سمت بالاتر حرکت کند یا اینکه قیمت به محدوده‌ای که قبلاً بوده است; روند نزولی خواهد داشت. از اوایل ژوئن در دام افتاده است.

بر اساس آخرین خبرنامه شرکت اطلاعاتی بازار زنجیره ای Glassnode، “مدت” تفاوت اصلی بین بازار نزولی فعلی و چرخه های قبلی است و بسیاری از معیارهای روی زنجیره اکنون با این کاهش های تاریخی قابل مقایسه هستند.

یکی از معیارهایی که ثابت کرده است شاخص قابل اعتمادی برای پایین بودن بازار نزولی است، قیمت واقعی است، که ارزش کل بیت کوین به قیمت خریداری شده تقسیم بر تعداد BTC در گردش است.

روز هایی که بیت کوین زیر realized price

روز هایی که بیت کوین زیر realized price  معامله شده

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، به استثنای سقوط در مارس ۲۰۲۰; بیت کوین برای مدت طولانی در بازارهای نزولی زیر قیمت واقعی خود معامله شده است.

گلاسنود:

میانگین زمان صرف شده زیر قیمت واقعی ۱۹۷ روز است، در مقایسه با بازار فعلی که فقط ۳۵ روز در ساعت است.
این نشان می‌دهد که درخواست‌های کنونی برای پایان زمستان کریپتو زودرس است; زیرا داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که بازار هنوز چندین ماه پیش از روند صعودی اصلی بعدی; چندین ماه اقدام جانبی قیمت دارد.

ایا کف کیفتی  ۱۴ هزار دلار است یا زود تر اتفاق میوفتد ؟

وقتی صحبت از این می شود که معامله گران باید به دنبال چه چیزی باشند که به معنای پایان زمستان باشد; گلاسنود قیمت دلتا و قیمت تعادل را به عنوان «مدل های قیمت گذاری زنجیره ای که تمایل به جذب قیمت های لحظه ای در اواخر مرحله را دارند» برجسته کرد.

delta price & Balance price

delta price & Balance price

داده های گلسنود

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، پایین ترین سطح اصلی قبلی بازار نزولی ;پس از “کاهش کوتاه مدت به قیمت دلتا” تعیین شد که با رنگ سبز مشخص شده است. یک حرکت مشابه در بازار امروز نشان دهنده پایین بودن بیت کوین نزدیک به ۱۴۲۱۵ دلار است.این دوره‌های نزولی همچنین شاهد داد و ستد قیمت بیت کوین در محدوده انباشتی «بین قیمت متوازن (محدوده پایین) و قیمت واقعی (محدوده بالا)» بود که قیمت در حال حاضر خودش را پیدا می‌کند.

یکی از نشانه‌های کلاسیک که نشان می‌دهد بازار نزولی رو به پایان است; یک رویداد بزرگ تسلیم شدن است که آخرین فروشندگان باقیمانده را خسته کرد.

در حالی که برخی هنوز در حال بحث در مورد اینکه آیا این اتفاق افتاده است یا خیر; گلاسنود فعالیت زنجیره ای; را در طول سقوط به ۱۷۶۰۰ دلار در ژوئن به عنوان نشانه احتمالی این که کاپیتولاسیون واقعاً رخ داده است، برجسته کرد.

عرضه در ضرر

عرضه در ضرر

در زمانی که بیت کوین به ۱۷۶۰۰ دلار سقوط کرد; حجم کل ۹.۲۱۶ میلیون بیت کوین وجود داشت که ضرر غیر واقعی داشت. پس از رویداد کاپیتولاسیون در ۱۸ ژوئن; یک ماه تثبیت و افزایش قیمت به ۲۱۲۰۰ دلار، این حجم اکنون به ۷.۶۸ میلیون بیت کوین کاهش یافته است.

گلاسنود گفت،

آنچه این نشان می دهد این است که ۱.۵۳۹ میلیون بیت کوین آخرین معامله; (بر اساس هزینه) بین ۱۷.۶ تا ۲۱.۲ هزار دلار انجام شده است; این نشان می دهد که حدود ۸ درصد از عرضه در گردش در این بازه قیمتی تغییر کرده است.
شواهد دیگر از تسلیم شدن در حال حاضر «حجم سرسام‌آور بیت‌کوین» بود که بین ماه‌های می و ژوئیه با ضرر واقعی مواجه شد.

مجموع ضرر های محقق شده سی روزه

مجموع ضرر های محقق شده سی روزه

فروپاشی Terra ;منجر به زیان ۲۷.۷۷ میلیارد دلاری شد در حالی که سقوط ۱۸ ژوئن به زیر بالاترین رکورد چرخه ۲۰۱۷ منجر به زیان ۳۵.۵ میلیارد دلاری شد.

ایا انتهای بازار خرسی هستیم؟

یکی از معیارهای نهایی که نشان می‌دهد کاپیتولاسیون قبلاً رخ داده است; نسبت سود ستانده خرج شده تعدیل شده (aSPOR) است که ارزش خروجی‌ها را در زمان صرف شده با زمان ایجاد مقایسه می‌کند.

SOPR

SOPR

به گفته گلس‌نود;زمانی که سودآوری کاهش می‌یابد (همانطور که با فلش‌های آبی نشان داده می‌شود)، سرمایه‌گذاران متحمل ضررهای بزرگی می‌شوند که در نهایت منجر به “لحظه پایانی آبشاری تسلیم” می‌شود که با رنگ قرمز مشخص شده است.

گلاسنود افزود

بازار در نهایت به فرسودگی فروشنده می رسد; قیمت ها شروع به بهبود می کنند و درد سرمایه گذار شروع به فروکش می کند.
به منظور تأیید اینکه کاپیتولاسیون واقعاً انجام شده است و انباشتگی در حال انجام است; Glassnode نشان داد که مقدار aSOPR در حالت ایده آل باید به بالای ۱.۰ بازگردد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx