عدم موفقیت تنظیم بازار رمز ارز ژاپن

تنظیم بازار ژاپن موفقیت امیز نبود
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 463 نفر

 آژانس خدمات مالی ژاپن به سازمان ها فشار می آورد تا اجرای مقررات AML خود را سرعت بخشد

به گفته کارشناسان دولت محلی و صنعت; “آزمایش” خود تنظیمی ژاپن برای صنعت کریپتو گزارش شده که آنطور که در نظر گرفته شده است، کار نمی کند.

از سال ۲۰۱۸، انجمن مبادلات ارز مجازی ژاپن (JVCEA)، یک نهاد خودتنظیمی، وظیفه ایجاد دستورالعمل‌هایی برای صنعت کریپتو این کشور را بر عهده گرفته است; با استدلال‌هایی که در آن زمان وجود دارد که این نهاد می‌تواند در موقعیت بهتری برای مقابله با مقررات ارزهای دیجیتال قرار داشته باشد. ارگان دولتی

با این حال، در صحبت با فایننشال تایمز (FT) در روز دوشنبه، یک منبع ناشناس “نزدیک به صنعت و دولت” گفت که مدل فعلی مقررات ارزهای دیجیتال در حال تزلزل است:

زمانی که ژاپن تصمیم گرفت خود تنظیمی صنعت ارزهای دیجیتال را تجربه کند; بسیاری از مردم در سراسر جهان گفتند که این کار کارساز نخواهد بود. متأسفانه، در حال حاضر به نظر می رسد که آنها ممکن است درست باشند.”
این سازمان در پاسخ به هک ۵۳۰ میلیون دلاری صرافی Coincheck در سال ۲۰۱۸ تشکیل شد. این سازمان توسط آژانس خدمات مالی ژاپن (FSA) به رسمیت شناخته شده است و قدرت تصویب و اجرای چارچوب های نظارتی برای صرافی های رمزنگاری محلی را دارد.

همکاری با صرافی ها

اعضای آن شامل فهرست بلندبالایی از نام‌های برتر رمزنگاری محلی مانند Coincheck، BitFlyer و Rakuten Wallet Co; همراه با شرکت‌های تابعه ژاپنی FTX و Coinbase هستند.

در ماه‌های اخیر، گزارش شده است که JVCEA به دلیل کندی آن در تنظیم مقررات، مقدار زیادی از FSA را کنار گذاشته است.

به گزارش FT، گفته می‌شود که FSA مسائل کلیدی را در مورد JVCEA برجسته کرده است; از جمله تأخیر آن در معرفی مقررات مبارزه با پولشویی (AML) و عدم ارتباط بین مدیران، اپراتورهای عضو و دبیرخانه آن – که نشان‌دهنده مدیریت ضعیف است.

این گزارش همچنین خاطرنشان کرد که FSA قبلاً یک بار “اخطار بسیار شدید” را در ماه دسامبر به JVCEA برای نظم بخشیدن به عملیات خود صادر کرده بود و اینکه “مشخص نبود که این نهاد چه نوع مشورتی دارد و فرآیند تصمیم گیری چگونه است. بود; چرا وضعیت به این شکل بود و اعضای هیئت مدیره چه مسئولیتی داشتند.»

در ماه ژوئن، نخست‌وزیر فومیو کیشیدا نیز از این نهاد خواست تا فرآیند تأیید فهرست دارایی‌های دیجیتال در صرافی‌های رمزنگاری محلی را تسریع بخشد، اما همچنان «به نیاز به محافظت از کاربران توجه داشته باشد».

اظهار نظر JVCEA

یکی دیگر از منابع ناشناس نزدیک به JVCEA اظهار داشت که سازمان فاقد کارکنان اداری با دانش واقعی یا علاقه مند به رمزنگاری است.

به گفته آنها، این دفتر عمدتاً از بانکداران بازنشسته; کارگزاران و کارکنان دولتی تشکیل شده است و فاقد نمایندگانی از فهرست شرکت های عضو کریپتو JVCEA است:

به همین دلیل است که هیچ‌کس در آنجا واقعاً بلاک چین و ارزهای دیجیتال را نمی‌فهمد. کل این آشفتگی نشان می دهد که این یک مشکل ساده حاکمیتی نیست. FSA از کل مدیریت بسیار عصبانی است.»
JVCEA می گوید که در حال حاضر برای بهبود و رسیدگی به مسائل جاری سازمان کار می کند. با این حال، ماسائو یاناگا، استاد دانشگاه میجی و عضو هیئت مدیره JVCEA نیز تاکید کرد که سازمان فاقد منابع لازم برای حرکت سریع است.

یاناگا همچنین پیشنهاد کرد که اجرای مقررات AML دشوار بوده است; زیرا توافق‌نامه‌های بین‌المللی در مورد به اشتراک‌گذاری داده‌های مشتری بین صرافی‌های رمزنگاری وجود ندارد.

او گفت: گردانندگان صرافی ها نگران هستند که حتی اگر این قوانین را ایجاد کنیم، نتوانند آن را اجرا کنند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx