سقوط صرافی FTX بیشترین تاثیر را بر کشورهای آسیایی داشته است

سقوط صرافی FTX
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 387 نفر

سقوط صرافی FTX بیشترین تاثیر را بر کشورهای آسیایی داشته است

در ۲۰ نوامبر، سایت کوین گکو گزارشی درباره کشورهایی که بیشترین تأثیر را از سقوط صرافی FTX داشته اند منتشر کرد. جای تعجب نیست که بیشتر آنها در آسیا هستند زیرا سرمایه گذاران آمریکایی از FTX.US استفاده می کردند، نه بازار بین المللی که عملا از بین رفته است. با این حال، این گزارش کمی گمراه کننده است، زیرا ۳۰ کشور برتر را بر اساس کاربران ماهانه رتبه بندی کرده است، نه میزان از دست دادن مشتریان در هر کشور.

تاثیر پذیری کشورهای مختلف از سقوط صرافی FTX

 

آسیایی ها بیشترین ضربه را از سقوط صرافی FTX خورده اند

با این حال، این دو را می توان با هم مرتبط کرد، زیرا به نظر می رسد بزرگترین پایگاه های کاربران بیشترین تأثیر را داشته باشند.

کوین گکو خاطرنشان کرد که کره جنوبی با بیشترین سهم (۶.۱ درصدی)، بالاترین رتبه را برای کاربران ماهانه دارد که نشان دهنده ۲۹۷۲۲۹ کاربر منحصر به فرد ماهانه است که به طور متوسط ​​از FTX.com بازدید می‌کرده اند. دولت کره جنوبی اکنون چهارچوب نظارتی خود بر ارزهای دیجیتال را تسریع کرده است. انتظار می رود که این چهارچوب نظارتی در سال ۲۰۲۳ نهایی شود.

دومین رتبه در این فهرست، سنگاپور بود، با ۲۴۱۶۷۵ کاربر ماهانه که ۵ درصد از ترافیک کلی FTX را تشکیل می‌دهند. در این گزارش اشاره شد که بسته شدن بایننس در سنگاپور در دسامبر ۲۰۲۱ منجر به ورود افراد این کشور به صرافی FTX شده بود.

سومین پایگاه بزرگ کاربران نیز یک کشور آسیایی بود. ژاپن به طور متوسط ​​ماهانه ۲۲۳۵۱۳ کاربر ژاپنی منحصر به فرد از صرافی FTX بازدید می‌کرده‌اند. سافت بانک، غول سرمایه گذاری ژاپنی در اوایل سال جاری ۱۰۰ میلیون دلار در صرافی سقوط کرده FTX سرمایه گذاری کرد. تایوان و هند نیز در میان ده کشور برتر قرار دارند و کشورهای آسیایی در ۱۵ کشور برتر بیش از ۲۵ درصد از کاربران FTX را به خود اختصاص دادند.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که صرافی های آسیایی با افزایش سهم بازار خود از این سقوط بیشترین استفاده را برده اند. بایننس ۷ درصد از سهم بازار را به دست آورده است و صرافی OKX سهم خود را به ۱۳ درصد افزایش داد. جزئیات پرونده های ورشکستگی FTX در آخر هفته فاش شد و باعث شد بازارها در روز دوشنبه ریزش بیشتری را تجربه کنند.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در روز دوشنبه ۳.۸ درصد کاهش یافت و به ۸۳۸ میلیارد دلار رسیده است. بازارها از ۱۰ نوامبر به طور خطرناکی به انتهای چرخه خود نزدیک می شوند.

بیت کوین در زمان نگارش این مقاله با ۲.۹ درصد کاهش به ۱۶۰۰۰ دلار رسیده است، در حالی که اتریوم با ۶.۹ درصد کاهش به ۱۱۳۷ دلار رسیده است. این اتفاق در نتیجه تبدیل دارایی ها به بیت کوین بوسیله هکر FTX بوده است در حال حاضر بازارهای ارزهای دیجیتال در وضعیت قرمز قرار دارد و بسیاری از آلتکوین‌ها برای این چرخه نزولی به سمت پایین‌ترین سطح خود در چند سال گذشته حرکت می کنند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx