سریلانکا پیشنهاد استفاده از بیت کوین برای خروج از بحران تیم درپر را رد کرد

بیت کوین
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 382 نفر

سریلانکا پیشنهاد استفاده از بیت کوین برای خروج از بحران تیم درپر را رد کرد

ناندالال ویراسینگ، رئیس بانک مرکزی سریلانکا، ایده تیم درپر برای از بین بردن فساد در کشور با پذیرش بیت کوین را رد کرد. این بانکدار استدلال کرد که استفاده از ارز دیجیتال می تواند وضعیت اقتصادی کشور را بدتر کند.

دست رد به سینه بیت کوین

این سرمایه گذار آمریکایی به تازگی به سریلانکا سفر کرده است تا قسمتی از برنامه تلویزیونی خود را با عنوان Meet the Drapers  فیلمبرداری کند. وی همچنین با رئیس جمهور کشور، رانیل ویکرمسینگه و رئیس بانک مرکزی، ناندالال ویراسینگه در مورد بحران مالی حاکم بر منطقه و راه حل های احتمالی که می تواند از تلاطم ها بکاهد گفتگو کرد.

درپر ادعا کرد که سریلانکا به عنوان یک “پایتخت فساد” ظاهر شده است و پیشنهاد کرد برای قرار گرفتن در مسیر درست به سمت بیت کوین حرکت کند:

آیا سریلانکا را در اخبار دیده اید؟ به عنوان پایتخت فساد شناخته می شود. کشوری که به فساد معروف است، با پذیرش بیت کوین می تواند رکوردهای عالی را حفظ کند.

با این حال، ویراسینگ این ایده را پذیرفت و مدعی شد که پذیرش ۱۰۰٪ بیت کوین هرگز یک واقعیت سریلانکا نخواهد بود. فرماندار معتقد است فناوری‌های متفاوت از دارایی‌های دیجیتال پیشرو می‌توانند با موفقیت خدمات پولی را توزیع کنند و شمول مالی را در کشور تقویت کنند.

او در پایان گفت:

ما نمی خواهیم با معرفی بیت کوین بحران را بدتر کنیم.

وضعیت اقتصادی سریلانکا کاملا نگران کننده است و تورم بالای ۵۴ درصد افزایش یافته است. این کشور سال گذشته نیز دچار بحران انرژی شد که باعث اعتراضات گسترده علیه دولت شد. کمبود سوخت، گاز خانگی و کالاهای ضروری به حدی بود که مردم محلی مجبور بودند روزها برای خرید مواد در صف بمانند. درپر به السالوادور اشاره کرد که علیرغم مشکلاتش (بیکاری، فقر و نابرابری قابل توجه)، بیت کوین را در سال ۲۰۲۱ به عنوان ارز قانونی اعلام کرد. این کشور تأثیر مثبتی بر این کشور گذاشت، سرمایه گذاری در این منطقه را تقویت کرد و صنعت گردشگری محلی را تقویت کرد. یکی از فقیرترین کشورهای جهان، جمهوری آفریقای مرکزی نیز این دارایی را به عنوان یک روش پرداخت رسمی در داخل مرزهای خود پذیرفته است.

پیش بینی صعودی تیم دریپر

این میلیاردر در ژوئن سال ۲۰۲۱ پیش بینی کرد که بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۲۵۰۰۰۰ دلار خواهد رسید و چندین مؤسسه غول پیکر آن را به عنوان وسیله پرداخت می پذیرند. این دارایی در سال گذشته بسیار کمتر از پیش بینی در حدود ۱۶۵۰۰ دلار به پایان رسید. علیرغم کاهش بازار، درپر در ماه‌های بعد نیز دیدگاه صعودی نسبت به قسمت بیت کوین داشت و گفت که بیت کوین پس از بهبود شرایط اقتصاد کلان و زمانی که زنان شروع به استفاده از آن برای خرید روزانه کنند، به هدف ۲۵۰ هزار دلاری خواهد رسید.

«وقتی زنان متوجه می‌شوند که می‌توانند با پرداخت بیت‌کوین تخفیف دریافت کنند یا خرده‌فروشان متوجه شوند که با پذیرش بیت‌کوین می‌توانند درآمد خود را دوبرابر کنند، خیلی سریع پیش می‌رود.»

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx