گوگل روی شرکت تامین مالی شده توسط سم بنکمن فرید سرمایه‌گذاری کرد

سم بنکمن فرید و گوگل کلود
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 314 نفر

سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری گوگل روی شرکت تامین مالی شده توسط سم بنکمن فرید

گزارش شده است که گوگل کلود ۳۰۰ میلیون دلار در شرکت استارتاپ هوش مصنوعی Anthropic سرمایه‌گذاری کرده است، که اتفاقاً حدود ۶ ماه قبل از سقوط فاجعه‌بار صرافی  FTX، بیش از ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه از مدیر عامل سابق FTX یعنی سم بنکمن فرید دریافت کرده است. در حالی که رقم ۳۰۰ میلیون دلار توسط فایننشال تایمز در ۴ فوریه گزارش شد، آنتروپیک مشارکت سرمایه گذاری با گوگل کلود را در همان روز با وجود فاش نکردن هیچ رقمی تایید کرد. در همان اطلاعیه، آنتروپیک همچنین تأیید کرد که قبلاً سرمایه خود را از سم بنکمن فرید و کارولین الیسون، مدیر عامل سابق آلامدا ریسرچ در دور جمع‌آوری سرمایه سری B جذب کرده است:

دور سری B توسط سم بنکمن فرید، مدیر عامل FTX رهبری شد. این دور همچنین شامل شرکت کارولین الیسون، جیم مک کلاو، نیشاد سینگ، جان تالین و مرکز تحقیقات ریسک نوظهور (CERR) بود.

بر اساس گزارش کرانچ بیس، تلاش های جمع آوری کمک های مالی به رهبری سم بنکمن فرید در آوریل ۲۰۲۲ انجام شد. یک پست اخیر توسط نیویورک تایمز گزارش داد که از ۵۸۰ میلیون دلار جمع آوری شده، حدود ۵۳۰ میلیون دلار از طرف بنکمن فرید و شرکای تجاری سابقش بوده است. اما برخی معتقدند که این رقم حتی از این هم بالاتر است.

یکی از طلبکاران صرافی FTX معتقد است که سهام سم بنکمن فرید در شرکت هوش مصنوعی می تواند به ۱.۱ میلیارد دلار برسد. با این حال، طلبکار در مورد این رقم توضیح بیشتری نداد. سایر اعضای جامعه توییتر کریپتو همچنین در حال حدس و گمان هستند که آیا از سهام بنکمن فرید برای پرداخت انبوه بدهی هایی که صرافی FTX از جنجال های اخیر آنها انباشته شده است استفاده می شود.

در مورد این مشارکت، Anthropic  اکنون از GPU و TPU Google Cloud برای آموزش، گسترش و پیاده‌سازی چت باکس هوش مصنوعی خود به نام «Claude» استفاده می‌کند (شبیه به  ChatGTPشرکت OpenAI).

طبق گزارش فایننشال تایمز، گوگل کلود حدود ۱۰ درصد از سهام آنتروپیک را خریده است. در حالی که باید دید بخش عمده ای از بدهی پرونده ورشکستگی FTX از کجا تامین می شود، سم بنکمن فرید شخصاً در مورد هر هشت اتهام کلاهبرداری و توطئه که در ۳ ژانویه علیه او مطرح شد، اعتراف کرد که بی گناه است. بنکمن فرید در حال حاضر تا تاریخ محاکمه اش که برای ۲ اکتبر ۲۰۲۳ تعیین شده است، در خانه والدینش در کالیفرنیا در حصر خانگی است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx