استارک نت پرووِر منبع باز می‌شود

استارک نت
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 393 نفر

استارک ور (StarkWare)، پروژه مقیاس‌پذیری اتریوم، در تلاش است تا استارک نت پرووِر (StarkNet Prover) را منبع باز کند تا این فناوری را در دسترس عموم قرار دهد و شفافیت کد آن را افزایش دهد.

پروور جزء حیاتی استارک نت است، یک شبکه مقیاس پذیر لایه ۲ که به طور گسترده برای اتریوم بر اساس فناوری ZK-STARKs پذیرفته شده است. پروور مسئول تولید شواهد رمزنگاری برای فشرده‌سازی تراکنش‌ها و بهبود کارایی مقیاس‌گذاری لایه ۲ است.

منبع باز شدن استارک نت به افراد بیشتری اجازه می دهد تا کد آن را بررسی کنند و به شناسایی اشکالات و افزایش شفافیت کمک کند. این تیم گفت که این حرکت همچنین ممکن است به عنوان یک گام مثبت به سمت تمرکززدایی بیشتر استا‌رک نت تلقی شود.

الی بن ساسون، یکی از بنیانگذاران استارک ور و مخترع ZK-STARKs، در مورد منبع باز اظهار نظر کرد و گفت: «این یک گام مهم برای مقیاس گذاری اتریوم و کریپتو است، زیرا فناوری STARK به یک منبع در دسترس عموم تبدیل می شود.»

استارک نت در نوامبر ۲۰۲۱ در شبکه اصلی اتریوم در مرحله آلفا راه اندازی شد و از آن زمان تیم استارک ور به تدریج عناصر منبع باز استارکنت، از جمله زبان برنامه نویسی Cairo 1.0، نرم افزار مشتری پاپییروس (Papyrus) و توالی سنجی استارک نت را آغاز کرد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx