شاخص سهام آمریکا نزدیک به ۴ درصد سقوط کرد و به پایین ترین حد خود در سال رسید

بازار نزولی
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 574 نفر

فروش سهام در سال ۲۰۲۲ در روز دوشنبه تشدید شد، زیرا S&P 500 به پایین ترین سطح سال گذشته رسید و در بازار نزولی بسته شد، زیرا ترس از رکود در آستانه نشست مهم فدرال رزرو در این هفته افزایش یافت.

S&P 500 با ۳.۸۸ درصد کاهش به ۳۷۴۹.۶۳ رسید که پایین ترین سطح خود از مارس ۲۰۲۱ را نشان می دهد و زیان خود را از رکورد ژانویه خود به بیش از ۲۱ درصد رساند. این معیار پس از معاملات کوتاه مدت به صورت روزانه در حدود سه هفته پیش، در محدوده بازار نزولی (بیش از ۲۰ درصد کاهش نسبت به بالاترین حد خود) بسته شد. برخی در وال استریت می گویند که تا زمانی که شاخص در آنجا بسته نشود، بازار نزولی رسمی نیست و این همان چیزی است که روز دوشنبه اتفاق افتاد. آخرین باری که سهام در بازار نزولی قرار گرفتند در مارس ۲۰۲۰ و در زمان شروع همه گیری بود.

میانگین صنعتی داوجونز ۸۷۶.۰۵ واحد یا ۲.۷۹ درصد کاهش یافت و به ۳۰۵۱۶.۷۴ رسید که حدود ۱۷ درصد کمتر از رکورد خود بود. نزدک کامپوزیت ۴.۶۸% سقوط کرد و در ۱۰۸۰۹.۲۳ بسته شد و زیان خود را برای این فروش به بیش از ۳۳% رساند.

پس از آنکه گزارش وال استریت ژورنال پیشنهاد کرد فدرال رزرو روز چهارشنبه ۰.۷۵ درصد افزایش نرخ بهره را در نظر بگیرد، در ۳۰ دقیقه پایانی  بازار سهام به پایین ترین حد خود در جلسه رسید.

با کاهش قیمت اوراق قرضه خزانه داری، مکان های کمی برای پنهان شدن در روز دوشنبه وجود داشت که بازدهی ۱۰ ساله را به بزرگترین حرکت یک روزه خود از مارس ۲۰۲۰ سوق داد. بیت کوین ۱۵ درصد کاهش یافت. در یک نقطه از روز معاملاتی، هر سهم در S&P 500 کاهش یافت. تنها پنج سهم در معیار، روز را در سبز بسته اند.

S&P 500 تاکنون در سال ۲۰۲۲

این حرکت در حالی انجام شد که سرمایه گذاران به هضم گزارش تورم داغتر از حد انتظار در روز جمعه ادامه دادند و فدرال رزرو را برای افزایش نرخ بهره در اواخر هفته آماده کردند.

جک آبلین، شریک موسس Cresset Capital می گوید: «هرکسی که می خواهد خوش بین باشد، نمی تواند چیزی پیدا کند که کلاه خود را به آن آویزان کند. “در حال حاضر چیزی در خارج وجود ندارد که ارزش گذاری ها زیر سوال رفته باشد، با افزایش نرخ بهره، جهت گیری اقتصاد نامشخص.”

ترس از رشد رکود اقتصادی

سهام بوئینگ، سیلزفورس و امریکن اکسپرس به ترتیب ۸.۷، ۶.۹ و ۵.۲ درصد سقوط کردند که با افزایش ترس از رکود، داو را پایین آورد. سهام فناوری شکست خورده نیز با افت بیش از ۷ درصدی سهام نتفلیکس، تسلا و انویدیا مواجه شد، زیرا نزدک به پایین‌ترین سطح ۵۲ هفته اخیر و پایین‌ترین سطح خود از نوامبر ۲۰۲۰ رسید.

سهام مسافرتی نیز روز دوشنبه کاهش یافت زیرا شرکت Carnival Corporation و Norwegian Cruise Line به ترتیب حدود ۱۰ درصد و ۱۲ درصد سقوط کردند. خطوط هوایی دلتا بیش از ۸ درصد سقوط کرد در حالی که یونایتد حدود ۱۰ درصد سقوط کرد.

همه بخش‌های اصلی S&P 500 تحت تاثیر انرژی قرار گرفتند که بیش از ۵ درصد سقوط کرد. اختیارات مصرف کننده، خدمات ارتباطی، فناوری اطلاعات و خدمات آب و برق همگی بیش از ۴ درصد کاهش یافتند.

جف کیلبرگ، مدیر ارشد سرمایه گذاری Sanctuary Wealth گفت: حرکت های چشمگیر پایین تر می تواند نشان دهنده این باشد که بسیاری از سرمایه گذاران در حال سود گرفتن یا تغییر موقعیت پرتفوی خود هستند و ممکن است نشان دهنده این باشد که بازارها در “مرحله تسلیم شدن” هستند.

CNBC

همزمان با فروخته شدن سهام، نرخ های کوتاه مدت در روز دوشنبه افزایش یافت. اوراق خزانه داری ۱۰ ساله بیش از ۲۰ واحد پایه افزایش یافت و به بالای ۳.۳ درصد رسید، زیرا سرمایه گذاران همچنان به شرط بندی فدرال رزرو ادامه می دهند که ممکن است برای فرونشاندن تورم تهاجمی تر شود. قیمت ها به طور معکوس به بازده حرکت می کنند و ۱ نقطه پایه برابر با ۰.۰۱٪ است. بازدهی خزانه داری ۲ ساله آخرین بار تقریباً ۳۰ واحد پایه افزایش یافت و به حدود ۳.۳ درصد رسید.

تحرکات روز دوشنبه پس از آن صورت گرفت که میانگین های اصلی هفته گذشته بیشترین کاهش هفتگی خود را از اواخر ژانویه به ثبت رساندند، زیرا سرمایه گذاران به طور فزاینده نگران بودند که افزایش تورم اقتصاد را وارد رکود کند. اداره آمار کار روز جمعه گزارش داد که شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه گذشته ۸.۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که سریع ترین افزایش آن از دسامبر ۱۹۸۱ است. این افزایش بیش از انتظارات اقتصاددانان بود.

قیمت بنزین نیز در آخر هفته به بالای ۵ دلار در هر گالن رسید که نگرانی‌ها از افزایش تورم و کاهش اعتماد مصرف‌کننده را تشدید کرد.

کریپتو خرد شد

در همین حال، بیت کوین در روز دوشنبه به زیر ۲۴۰۰۰ دلار سقوط کرد و به پایین ترین سطح خود از سال ۲۰۲۰ رسید، زیرا سرمایه گذاران ریسک گریز همچنان به کاهش قیمت ارزهای دیجیتال با افزایش نرخ ها ادامه می دهند. این خبر به اشتراک گذاری شرکت های مرتبط با رمزارز از جمله کوین بیس  و ماکرواستراتژی  به ترتیب ۱۱ و ۲۵ درصد کاهش داد.

JC O’Hara، تکنسین ارشد بازار در MKM Partners می‌نویسد: «بیت‌کوین ارز دیجیتال معیاری عالی برای سنجش آستانه ریسک سرمایه‌گذاران برای سهام بوده است. بسیاری از لنگ‌هایی که در سال گذشته خرید کرده‌اند هنوز در دام هستند و بنابراین ما به راحتی می‌توانیم شاهد عقب نشینی به ۱۹۵۰۰ باشیم. این یک روند نزولی برای سهام خواهد بود.”

سرمایه گذاران منتظر چهارشنبه هستند، زمانی که فدرال رزرو حداقل نیمی از افزایش نرخ بهره را اعلام کند. بانک مرکزی تاکنون دو بار در سال جاری نرخ بهره را افزایش داده است، از جمله افزایش ۵۰ واحدی در ماه می در تلاش برای جلوگیری از افزایش تورم اخیر.

برخی از اقتصاددانان بر این باورند که فدرال رزرو حتی می تواند در این هفته پس از گزارش CPI روز جمعه، نرخ بهره را ۰.۷۵ درصد افزایش دهد.

زمان بازی دفاعی است

اگر تاریخ راهنما باشد، این فروش ممکن است راه بیشتری داشته باشد. داده‌های گروه سرمایه‌گذاری Bespoke نشان می‌دهد که از زمان جنگ جهانی دوم، ۱۴ بازار نزولی بر اساس بسته شدن وجود داشته است و به طور متوسط، S&P 500 میانگین ۳۰ درصدی را کاهش داده است که رکود به طور متوسط ​​۳۵۹ روز طول کشیده است.

کیت لرنر از Truist گفت: در میان فروش روز دوشنبه، سرمایه گذاران باید در زمینه هایی مانند لوازم مصرفی و مراقبت های بهداشتی “وضعیت دفاعی” داشته باشند. او گفت که این سهام ممکن است سود زیادی نداشته باشند اما می توانند نسبت به سایر بخش ها عملکرد بهتری داشته باشند.

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx