ناشر بزرگ کتاب های درسی از NFT ها برای سودآوری بیشتر استفاده می کند

کتاب NFT
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 506 نفر

ناشر کتاب درسی می‌خواهد از NFT برای کسب سود از بازار کتاب‌های درسی دست دوم استفاده کند

ناشر کتاب های درسی و دانشگاهی امیدوار است با اختصاص یک توکن غیرمثلی یا NFT به هر عنوان، فروش بازار کتاب های دست دوم را کاهش داده و بخشی از درآمد این بازار را به خود ختصاص دهد.

ناشر کتاب‌های درسی پیرسون (Pearson) برنامه‌های خود را برای استفاده از توکن‌های غیرمثلی جهت پیگیری فروش کتاب‌های درسی دیجیتال را اعلام کرد. هدف این ناشر بزرگ دانشگاهی، کاهش رونق بازار ثانویه ای است که برخی از افراد کتاب های دیجیتال این ناشر را با قیمت بسیار پایین تر می فروشند.

بر اساس گزارش بلومبرگ در اول آگوست، اندی برد، مدیرعامل پیرسون، می‌خواهد هر توکن غیر مثلی را به یک کتاب درسی اختصاص دهد تا بتواند فروش بهتری داشته باشد. بنابراین، درآمدی را که قبلاً در بازار دست دوم از دست می داده است را دوباره بدست بیاورد.

برد امیدوار است که این شرکت بتواند از این فناوری برای کسب پورسانت در فروش کتاب های درسی دست دوم خود استفاده کند. این روند معمولا به صورت فرد به فرد از دانش آموزی به دانش آموز دیگر انجام می شود. برد خاطرنشان کرد:

فناوری‌هایی مانند بلاکچین و NFT به ما امکان می‌دهد که هروقت یک کالای خاص ما دوباره فروخته شود درصدی از آن فروش عاید ما شود. دستیابی به سود بازارهای کتاب های دست دوم به نظر من واقعاً جالب است

او خاطرنشان کرد که یک کتاب درسی پیرسون معمولاً تا هفت بار در طول عمر خود دوباره فروخته می شود.

بعد از NFT نوبت متاورس است

درحالی که پیرسون در حال بررسی گزینه‌های موجود با استفاده از فناوری بلاکچین برای افزایش درآمد خود است، برد، مدیرعامل شرکت اضافه کرد که شرکت او به دنبال راه‌هایی است که شرکتش بتواند از متاورس استفاده کند.

ما یک تیم کامل داریم که روی پیامدهای متاورس و آنچه که می تواند برای ما مفید باشد تحقیق می کنند.

اگر قرار باشد ارزش بازار دنیای مجازی تا سال ۲۰۲۶ به بیش از ۵۰ میلیارد دلار برسد. حرکت به سمت متاورس می تواند در میان مدت بسیار سودآور باشد.

این ناشر مستقر در لندن تنها یکی از چندین گروه رو به رشد از نهادهای دانشگاهی است که در حال کار بر روی متاورس هستند. هفته گذشته، دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ (HKUST) اولین کلاس درس خود را در متاورس راه اندازی کرد.

انتقادات به طرح جدید فروش کتاب با NFT

با این حال، برنامه های این شرکت برای استفاده از NFT با برخی انتقادات از سوی جامعه دانشگاهی مواجه شده است.

برخی از دانشگاهیان، برنامه جدید پیرسون را یک غارت نامیدند. هرچند اذعان کردند که «احتمالاً فناوری NFT برای این کار آن ها بسیار کاربردی است. آن ها همچنین معتقدند که “ما باید این موارد را با دقت رصد کنیم.”

برخی دیگر می گویند که برنامه های فرضی پیرسون برای NFT ها در واقع از فناوری NFT استفاده نمی کنند.

ایان کوترس، تحلیلگر فناوری، در توییتی در ۲ آگوست گفت; “NFT اینجا فقط یک کلمه کلیدی است و آنچه پیرسون آن را NFT می نامد فقط یک کد است. خریداران کتاب دست دوم باید برای فعال کردن کتاب های دیجیتال خود هزینه ای را برای آن بپردازند.”

آیا این واقعاً NFT است. یا این برنامه پیرسون فقط به مردم اجازه می دهد کتابی را رمزگذار یکنند و کد را بفروشند؟ این یک NFT نیست.NFT در اینجا فقط یک کلمه دهان پرکن است. توجه داشته باشید که برای کسب درآمد، پیرسون از شخصی که کد را خریداری می کند ۱۰ دلار هزینه فعال سازی مجدد می گیرد دقیقا شیبه کاری که غول بازی جهان EA قبلا انجام داده است.

پیرسون در حال حاضر یکی از بزرگترین ناشران در جهان با ۴.۲ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۲۱ است. کتاب های درسی آنها در دبیرستان ها، کالج ها و دانشگاه ها در سراسر جهان استفاده می شود.

طبق گزارش تلگراف در اول آگوست، این شرکت در حال شکستن رکورد فروش در سال ۲۰۲۲ است. زیرا درآمد نیمه اول امسال آن به ۲.۲ میلیارد دلار رسید.  سود آن در مدت مشابه ۱۴ درصد افزایش یافت و به ۲۰۸.۷ میلیون دلار رسید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx