تحلیل تون کوین (TON)

انتشار 2 هفته قبل
آنچه می‌خوانید...

تون کوین (TON)، ارز دیجیتال مرتبط با شبکه اجتماعی تلگرام، که زمانی تا قیمت 8.3 دلار نیز پیشروی کرده بود، در زمان نگارش این مقاله در حدود 5.3 دلار معامله می‌شود. ارز دیجیتال TON از رکورد قیمتی خود حدود 40 درصد ریزش را ثبت کرده است. این ریزش قیمت TON پس از آن رخ داد […]

تحلیل تون کوین

تون کوین (TON)، ارز دیجیتال مرتبط با شبکه اجتماعی تلگرام، که زمانی تا قیمت 8.3 دلار نیز پیشروی کرده بود، در زمان نگارش این مقاله در حدود 5.3 دلار معامله می‌شود. ارز دیجیتال TON از رکورد قیمتی خود حدود 40 درصد ریزش را ثبت کرده است. این ریزش قیمت TON پس از آن رخ داد که پاول دوروف، بنان‌گذار تلگرام و تون کوین، در فرانسه دستگیر شد.

از طرفی، بازی تلگرامی داگز (DOGS)، در همین زمان ایردراپ خود را انجام داد. ایردراپ داگز به قدری وسیع بود که موجب حجوم کاربران به شبکه تون شد. این حجم زیاد از تراکنش‌ها در نهایت منجر به قطعی شبکه برای 6 ساعت شد. این اختلالات نیز موجب شد که تون کوین ارزش خود را بیشتر از دست بدهد. اما تحلیل تون کوین چه داده و اطلاعاتی به ما می‌دهد؟

تحلیل تون کوین

تحلیل تون کوین

نموداری که در بالا مشاهده می‌کنید مربوط به تحلیل تون کوین در تایم فریم روزانه است. همانطور که مشاهده می‌کنید، تون کوین در حال تکمیل یک الگوی سر و شانه است. این الگو یک الگوی نزولی محسوب می‌شود. قیمت تون کوین تا کنون شانه چپ و سر الگو را تکمیل کرده است. خط گردن الگو محدوده‌ای است که نقش حمایت (ساپورت) اصلی را ایفا می‌کند. در صورت شکست این محدوده رو به پایین، می‌توان انتظار داشت که قیمت TON تا حدود محدوده آبی رنگ (2 دلار) کاهش یابد.

شرط مهمی که در الگوی سر و شانه باید در نظر گرفت، بحث زمانی است. طبق تحلیل تکنیکال، زمان شکل گیری شانه‌ها در این الگو باید تقریبا برابر یکدیگر باشد. با توجه به این موضوع، تون کوین حدود 13 روز دیگر برای تعیین تکلیف این الگو فرصت دارد.

تون کوین همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است

تحلیل تون کوین

با وجود مسائل پیش آمده برای تون کوین، از جمله قطعی شبکه و دستگیری پاول دوروف، به نظر می‌رسد که کاربران دست از حمایت خود از این شبکه نکشیده‌اند. با وجود ریزش شدید قیمت TON، ارزش کل قفل شده در این شبکه تغییر آنچنانی نداشته است. نموداری که در بالا مشاهده می‌کنید نشان دهنده تغییرات نرخ TVL شبکه به دلار، از زمان دستگیری پاول تا به امروز است. با توجه به این نمودار متوجه می‌شویم که در این بازه زمانی ارزش کل قفل شده تون کوین در حدود 200 میلیون دلار کاهش یافته است که نشان دهنده کاهشی حدودا 30 درصدی است. از سوی دیگر، قیمت TON از زمان دستگیری پاول حدودا 20 درصد ریزش کرده است.

تحلیل تون کوین

نمودار فوق مربوط به ارزش کل قفل شده در تون کوین بر اساس تعداد توکن‌های TON است. این نمودار اطلاعات واضح تری به ما ارائه می‌کند. با توجه به این نمودار، TVL تون کوین در حدود 10 میلیون تون کاهش یافته است که نشان دهنده ریزش حدودا 13 درصدی است. بنابراین در مقایسه با ریزش قیمت، TVL تون کوین آنچنان تغییری نکرده است.

با کنار هم قرار دادن این داده‌ها از تحلیل تون کوین می‌توان نتیجه گرفت که با وجود مسائل و مشکلات پیش آمده برای این شبکه بلاکچینی، رمزارز بومی آن یعنی TON هنوز محبوبیت خود را در میان کاربران از دست نداده است. در روزهای آینده نیز باید منتظر خبرهای جدید از وضعیت حقوقی پاول دوروف باشیم؛ چرا که هر خبری از پرونده جاری وی می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی قیمت TON داشته باشد.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx