بازرسی سم بنکمن-فرید توسط دادستان های ایالات متحده

بنکمن-فرید
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 417 نفر

بلومبرگ روز جمعه به نقل از یک فرد آشنا گزارش داد که سم بنکمن-فرید، بنیانگذار صرافی ورشکسته FTX، به دلیل یک پرونده کلاهبرداری احتمالی علیه او، توسط دادستان های ایالات متحده مورد بازرسی قرار می گیرد. طبق گزارش‌ها، دادستان‌ها در حال بررسی هستند که آیا در زمان تشکیل پرونده حفاظت از ورشکستگی FTX در ۱۱ نوامبر در ایالات متحده، صدها میلیون دلار به‌طور نادرست به باهاما منتقل شده است یا خیر.

گفته می شود مقامات وزارت دادگستری ایالات متحده این هفته با ناظران منصوب شده توسط دادگاه FTX ملاقات کرده اند تا بررسی کنند که FTX چگونه وجوه مشتریان را مدیریت می کند. طبق گزارش‌ها، آنها در حال بررسی هستند که آیا FTX با انتقال وجوه به آلامدا ریسرچ، شرکت تجاری و سرمایه‌گذاری خواهر FTX که ماه گذشته نیز برای حمایت از ورشکستگی FTX اقدام کرد، قانون را زیر پا گذاشته است یا خیر.

بر اساس این گزارش، دادستان‌های ناحیه جنوبی نیویورک، از جمله نیکلاس روس، دستیار دادستان، این هفته برای حدود دو ساعت با ده‌ها نفر در حال تحقیق درباره سقوط FTX ملاقات کردند. در این گزارش آمده است که این نشست شامل مقاماتی از SDNY، وزارت دادگستری در واشنگتن، دفتر تحقیقات فدرال و تیم ورشکستگی به رهبری جان جی ری سوم، مدیر عامل جدید FTX بود. وکلای FTX از سالیوان و کرامول، از جمله مدیر اجرایی سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار، استیو پیکین و دادستان سابق فدرال منهتن، نیکول فریدلندر، نیز حضور داشتند.

اوایل این هفته، نیویورک تایمز گزارش داد که دادستان های ایالات متحده در حال بررسی این موضوع هستند که آیا بنکمن-فرید قیمت های TerraUSD و لونا را در اوایل سال جاری به نفع کسب و کار خود دستکاری کرده است یا خیر. در این گزارش به بیانیه ای از بنکمن-فرید استناد شده است که می گوید او “از هیچ گونه دستکاری در بازار آگاه نبوده و مطمئناً هرگز قصد دستکاری بازار را نداشته است.”

بنکمن-فرید، در چندین مصاحبه رسانه ای، همچنین سوء استفاده آگاهانه از سرمایه مشتریان را رد کرده است. بنکمن-فرید این هفته گفت که مایل است در ۱۳ دسامبر در مقابل کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا در واشنگتن دی سی شهادت دهد.

در همین حال، مقامات باهاما، جایی که مقر FTX در آن قرار داشت، روز جمعه درخواست اضطراری ارائه کردند و از یک قاضی ورشکستگی دلاور خواستند تا رهبران آمریکایی FTX را مجبور کند که به عنوان بخشی از روند رسیدگی، به پایگاه‌های اطلاعاتی دسترسی داشته باشند. این طرح ادعا می‌کند که علی‌رغم «تلاش‌های فراوان برای دسترسی»، کارمندان و مشاوران FTX از تلاش‌های تنظیم‌کننده‌های باهامایی برای به‌دست‌آوردن اطلاعات مالی حیاتی واقع در پایگاه‌ داده‌های خدمات وب آمازون و گوگل کلود جلوگیری کرده‌اند.

FTX ماه گذشته پس از بحران نقدینگی، درخواست حمایت از ورشکستگی فصل ۱۱ را داد. گزارش‌ها حاکی از آن است که صرافی ارز دیجیتال از دارایی‌های مشتریان برای تامین مالی تریدهای پرخطر توسط شرکت تجاری وابسته به آن، آلامدا ریسرچ استفاده می‌کند که باعث مرگ آن می‌شود.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx