پل نومد بعد از هک ۱۹۰ میلیون دلاری دوباره راه اندازی می‌شود

پل نومد
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 585 نفر

پل نومد بعد از هک ۱۹۰ میلیون دلاری دوباره راه اندازی می‌شود

پروتکل پل نومد (Nomad) در حال راه‌اندازی مجدد است و بخشی از بدهی های ناشی از هک ۱۹۰ میلیون دلاری خود را جبران می‌کند. این تیم در یک پست مدیوم خاطرنشان کرد: از زمان هک پل نومد، تیم به‌شدت روی بازیابی وجوه و به‌روزرسانی‌های لازم برای راه‌اندازی مجدد ایمن پل نومد کار کرده است.

نومد از کاربران آسیب دیده درخواست کرده است تا از طریق  کوین لیست، یک پلتفرم صرافی متمرکز و لانچ‌پد، احراز هویت کنند تا هرچه سریع تر مقداری از وجوه آن‌ها جبران شود. تیم نومد گفت که فرآیند KYC برای اطمینان از اینکه پرداخت ها مطابق با قوانین باشد، ضروری است.

پس از تکمیل، کاربران یک توکن غیر قابل تعویض ویژه (NFT) دریافت خواهند کرد که به آنها امکان دسترسی به سهم نسبتی از وجوه بازیابی شده در بلاک چین اتریوم را می دهد. این NFT ها غیرقابل انتقال خواهند بود و به آنها امکان می دهد هر گونه وجوه اضافی را که در آینده بازیابی می شود دریافت کنند.

در ۱ آگوست، حدود ۳۰۰ کاربر ارزهای دیجیتال از پل زنجیره‌ای نومد پول گرفتند، ابزاری که به کاربران اجازه می‌دهد توکن‌ها را در میان بلاک‌چین‌های اتریوم، مون‌بیم، اوموس و آوالانچ جابجا کنند. این حادثه پس از آن رخ داد که یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری معیوب از سوی توسعه‌دهندگان نومد به هر کسی اجازه می‌داد از آن پول خارج کند.

مجموع وجوه دزدیده شده در این حادثه بالغ بر ۱۹۰ میلیون دلار بود که آن را به یکی از بزرگترین هک های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ تبدیل کرد. از این مقدار، هکرهای کلاه سفید بیش از ۲۲ میلیون دلار را برای خود نگه داشتند و بقیه برگرداندند. این تیم امیدوار است که پل نومد را مجدداً باز کند تا این وجوه بازیافت شده پس از ماه ها توقف بازگردانده شود.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx