یونی سواپ شاهد افزایش نقدینگی در میان فشارهای نظارتی و آشفتگی بازار است

یونی سواپ
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 401 نفر

در سه ماهه اول سال، مقامات نظارتی تلاش‌های خود را برای تنظیم فضای ارزهای دیجیتال افزایش دادند. اقداماتی که به ظاهر برای صرافی‌ غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال یونی سواپ (UNI) سودمند و برای صرافی‌های متمرکز و ارائه‌دهندگان خدماتی که با نظارت فزاینده مواجه هستند مضر بوده است.

بر اساس گزارش چشم انداز سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ توسط CCData، در سه ماهه اول ارزش دارایی‌های دیجیتال به طور قابل توجهی افزایش یافت، به طوری که ارز دیجیتال پرچمدار، بیت کوین (BTC)، در سه ماه اول سال ۷۲.۳ درصد افزایش یافت و به ۲۸۴۷۷ دلار رسید و به روند صعودی خود ادامه داد تا اکنون بالای ۳۰۰۰۰ دلار معامله شود. این گزارش می افزاید که حجم معاملات ماهانه برای سه ماهه اول به طور متوسط ۹۳۲ میلیارد دلار است که نشان دهنده کاهش ۱۶.۸ درصدی نسبت به میانگین ماهانه ۱.۱۲ تریلیون دلاری در سال ۲۰۲۲ است، حتی پس از افزایش ۲۳.۲ درصدی نسبت به سه ماهه آخر سال گذشته.

این گزارش اضافه کرد که نقدینگی در صرافی های متمرکز سنتی مانند کوین بیس و بایننس کاهش یافته است، در حالی که در مقابل یونی سواپ ورژن۳ ، بزرگترین صرافی غیرمتمرکز، شاهد رشد خیره کننده ۲۰۸ درصدی نقدینگی بوده است. در همین حال، کوین‌بیس و بایننس با کاهش ۶.۳۵ و ۱۳.۴ درصدی مواجه شده‌اند. CCData خاطرنشان کرد که افزایش نقدینگی را می توان به فعالانی در بازار نسبت داد که به دنبال سرمایه گذاری بر روی USDC هستند که پیوند خود با دلار را از دست داد و نقدینگی را به استخرهایی مانند ETH-USDC در صرافی غیرمتمرکز اضافه می کنند.

یونی سواپ

معامله گران باهوش با افزودن نقدینگی به استخرهایی مانند ETH-USDC، توانسته اند از تغییرات چشم انداز مالی به نفع خود بهره ببرند. صرافی‌های غیرمتمرکز مانند یونی سواپ ورژن۳ جایگزین مناسبی برای پلتفرم‌های سنتی هستند، زیرا کنترل بیشتر بر دارایی‌ها را در اختیار کاربران خود می‌گذارند.

این گزارش خاطرنشان می کند که چشم انداز بازار شاهد تجمیع حجم معاملات در سه ماهه اول بود، به طوری که ۸ صرافی برتر اکنون ۷۰.۵ درصد از کل حجم را به خود اختصاص داده اند که نسبت به ژانویه ۲۰۲۲ ۶۲.۷ درصد افزایش یافته است.

این ادغام برای صرافی‌های بزرگ‌تر، مانند بایننس، سودمند بوده است، که سهم بازار خود را از ۳۳.۲ درصد در ژانویه ۲۰۲۲ به ۵۰.۳ درصد در مارس ۲۰۲۳ افزایش داد. در حالی که میانگین حجم سالانه کاهش یافته است، مقایسه بین سه ماهه اول ۲۰۲۳ و سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که افزایش ۲۳.۲ درصدی در حجم ماهانه صرافی‌های متمرکز، که از میانگین ۷.۵۷ میلیارد دلار به ۹.۳۳ میلیارد دلار رسید، رخ داده است.

صرافی های غیرمتمرکز میانگین حجم ماهانه ۹۷.۰ میلیارد دلار را در مقایسه با ۷۶.۱ میلیارد دلار در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ ثبت کرده اند که نشان دهنده افزایش ۲۷.۶ درصدی است. این افزایش در طول سه ماهه ای رخ داد که در آن دنیای دیفای با کاهش ارزش استیبل کوین USDC و سقوط بانک سیلیکون ولی (SVB) سروکار داشت.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx