قوانین استیبل کوین ها توسط موسسه ملی و فناوری امریکا منتشر شد

استیبل کوین
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 433 نفر

قوانین استیبل کوین ها

مؤسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST)، یک آژانس غیرقانونی وزارت بازرگانی ایالات متحده، پیش‌نویس عمومی اولیه را منتشر کرد که ملاحظات امنیتی مختلف در رابطه با معماری و اجرای استیبل کوین‌ ها را برجسته می‌کند.

بر اساس مطالعه ۲۰ استیبل کوین برتر در سال گذشته، NIST دریافت که پنج کوین برتر که ثابت خود را حفظ کرده اند، ۸۷ درصد از کل ۲۰ استیبل کوین برتر بازار را تشکیل می دهند. از میان این فهرست، ۵ کوین برتر بر اساس ارزش بازار که توانسته اند میخ های خود را حفظ کنند، در زیر قرار گرفته اند.

استیبل کوین

استیبل کوین

به طور تصادفی، هر پنج توکن به دلار آمریکا متصل شده‌اند و در طول مدت مطالعه دارای حداقل ارزش ۹۹۳۴. ۰ دلاری (-۰.۶۶٪) و حداکثر حداقل ارزش ۰.۹۸۷۱ دلاری (-۱.۲۹٪) هستند.

NIST همچنین مارپیچ مرگ TerraUSD (UST)، سومین استیبل کوین بزرگ از نظر ارزش بازار در زمان مطالعه را برجسته کرد که در ماه مه ۲۰۲۲ ارزش خود را از دست داد. سرقت وثیقه، آسیب پذیری قراردادهای هوشمند،داده های اوراکل های  و بهره برداری از بلاک چین زیربنایی.

با توجه به اعتمادی که به صادرکنندگان استیبل کوین اعطا شده است، NIST مشکوک است که سازندگان، نگهبانان و مدیران سیستم‌های استیبل کوین می‌توانند از موقعیت ممتاز خود برای فریبکاری یا بدخواهانه نسبت به سرمایه‌گذاران و دارندگان استفاده کنند. در حین پایان یافتن، NIST بیان کرد:

این تحلیل امنیتی نشان داد که دو استیبل کوین که در بازارهای شخص ثالث تقریباً یکسان عمل می‌کنند و امکان خرید و فروش کالاها با سکه‌ها را با قیمت ثابت فراهم می‌کنند، می‌توانند پروفایل‌های ریسک بسیار متفاوتی داشته باشند.
طبق NIST، معماری‌های مالی متمرکز (CeFi) به دلیل اتکای بیشتر به اعتماد انسانی در برابر مسائل اعتماد آسیب‌پذیرتر هستند، در حالی که امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) معمولاً به دلیل افزایش پیچیدگی کد قرارداد هوشمند و عملکرد حیاتی، در برابر مسائل امنیتی آسیب‌پذیرتر هستند.

در ۳ اکتبر، وزارت دادگستری (DOJ) با پیشنهاد سلسیوس برای بازگشایی برداشت برای مشتریان منتخب و فروش دارایی های استیبل کوین خود مخالفت کرد. به گفته ویلیام هرینگتون، امین وزارت دادگستری ایالات متحده،

این درخواست‌ها زودهنگام هستند و تا پس از ثبت گزارش بازپرس باید رد شوند. ابتدا، حرکت خروج به دنبال توزیع فوری وجوه به گروهی از طلبکاران پیش از درک کامل از دارایی‌های ارز دیجیتال بدهکاران است.
در پایان بحث، هرینگتون اظهار داشت که این درخواست نباید تا زمان ارائه گزارش بازپرس مورد بررسی قرار گیرد، و خاطرنشان کرد که “هر گونه توزیع یا فروش باید تا زمانی که طرف های ذینفع، امین ایالات متحده و دادگاه قادر به تصمیم گیری باشند به تعویق بیفتد.” در مورد ارزش بدهی های سلسیوس، مطالبات علیه آن، دارایی های آن و آنچه که «بدهکاران قصد دارند واقعاً به طلبکاران خود بپردازند».

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx