ارز دیجیتال ملی هند راه اندازی می شود

ارز دیجیتال ملی هند
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 470 نفر

هند ارز دیجیتال ملی خود را راه اندازی خواهد کرد

بانک مرکزی هند تعریف خود را از روپیه دیجیتال با توجه به طراحی، انتشار و تأثیرات آن بر سیستم بانکی فعلی ارائه خواهد داد. در گزارشی که در ۷ اکتبر ۲۰۲۲ منتشر شد، دپارتمان فین‌تک RBI تأیید کرد که هم به دنبال یک ارز دیجیتال ملی خرده‌فروشی برای مصرف‌کنندگان و مشاغل و هم یک ارز دیجیتال ملی کلان است که برای ساده‌سازی نقل و انتقالات بین بانکی و سایر نقل و انتقالات عمده‌فروشی طراحی شده است.

دپارتمان فین‌تک RBI به سمت یک رویکرد مرحله‌ای حرکت می کند

دپارتمان فین‌تک RBI یک گروه کاری داخلی برای ارائه توصیه هایی در مورد طراحی و آزمایش ارز دیجیتال ملی تشکیل داده است. هر آزمایشی برای ارز دیجیتال ملی های خرده فروشی و عمده فروشی با ایجاد ارز با شرکای فناوری بر اساس توصیه های گروه کاری شروع می شود. پس از آن، ارزهای دیجیتال بانک ملی در یک محیط شبکه سندباکس آزمایش می شوند تا طراحی و عملکرد آنها ارزیابی شود. در مرحله بعد، RBI  تاب آوری آنها را با قرار دادن آنها در معرض سناریوهای استرس زا آزمایش می کند و سپس نتایج را ارزیابی می کند. اگر نتایج آزمایش برآورده شود، RBI  آزمایشی را با حداکثر جمعیتی که ممکن است راه اندازی خواهد کرد. درس های آموخته شده از پایلوت در طراحی نهایی ارزهای دیجیتال ملی گنجانده خواهد شد.

در توسعه ارز دیجیتال ملی خرده‌فروشی، بانک قصد دارد آن را بیشتر شبیه اسکناس‌های فیزیکی کند که دارنده آن مالک فرض می‌شود. در توسعه CBDC عمده فروشی، بانک احتمالاً از یک سیستم مبتنی بر حساب استفاده می کند که در آن مالکان به جای داشتن توکن های دیجیتال، با سوابق تراکنش شناسایی می شوند. این بانک امیدوار است بتواند یک سیستم قابل اعتماد ایجاد کند که در برابر توکن های جعلی و هزینه های مضاعف مصون باشد.

نکته قابل توجه این است که بانک فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) مورد استفاده توسط بلاکچین ها را قادر به ارائه توان عملیاتی مورد نیاز برای حوزه های قضایی بزرگ نمی بیند. در عوض، DLT  را به عنوان نقشی در معماری ترکیبی رمزارز دیجیتال ملی با عناصر متمرکز و غیرمتمرکز ایفا می کند.

ارز دیجیتال ملی بیشتر شبیه پول است تا ارز دیجیتال خصوصی

در حالی که دولت هند ارزهای دیجیتال را نکرده است، در عوض مالیات های سنگینی بر سود وضع کرده است، گزارش RBI نشان دهنده عدم استقبال از این طبقه دارایی است.

به گفته RBI، “طراحی ذاتی ارزهای دیجیتال بیشتر برای دور زدن ترتیبات واسطه گری و کنترلی تعیین شده و تنظیم شده است که نقش مهمی در تضمین یکپارچگی و ثبات اکوسیستم پولی و مالی ایفا می کند. این بانک بر این باور است که ارز دیجیتال «ثبات مالی و اقتصاد کلان» کشور را تضعیف می کند.

یکی از کاربران توییتر، که ظاهراً یک کارگردان فیلم شناخته شده است، گفت که صنعت ارزهای دیجیتال احتمالاً با معرفی ارز دیجیتال ملی از سوی RBI آسیب خواهد دید:

کاربران توییتر این گزارش را به شدت مورد انتقاد قرار دادند و برخی پیشنهاد کردند که  ارز دیجیتال ملی کشورها را یک قدم به وضعیت نظارت نزدیکتر کنند:

این گزارش تاریخ برنامه ریزی شده ای برای راه اندازی ارز دیجیتال ملی هند ارائه نمی دهد. با این حال، بر اهمیت ادامه تحقیقات و همکاری با نهادهای بین المللی مانند مجمع جهانی اقتصاد، صندوق بین المللی پول و بانک تسویه حساب های بین المللی تأکید می کند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx