افزایش محبوبیت استیبل کوین USDC در مقابل تتر

تتر
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 328 نفر

افزایش محبوبیت USDC

استیبل کوین USDC از زمان فروپاشی صرافی FTX محبوبیت خود را افزایش داده است. بر اساس داده‌های گلسنود، این افزایش محبوبیت باعث شده تا حجم نقل و انتقالات USDC در حدود چهار الی پنج برابر بیشتر از استیبل کوین رقیب، یعنی تتر، باشد. این در حالی است که ارزش بازار تتر ۲۳ میلیارد دلار بیشتر از USDC است.

هر دو استیبل کوین به دنبال توئیت مدیر عامل بایننس، چانگ پنگ ژائو، در ۶ نوامبر که اعلام کرد بایننس کل دارایی های توکن FTX خود را منحل می کند، افزایشی در حجم انتقال ثبت کردند. پس از این اتفاق FTX خیلی زود ورشکسته شد. از آن زمان، USDC انتخاب ارجح کاربران کریپتو بوده است. این رمزارز در میانگین حجم انتقال روزانه حدود ۱۲.۵ میلیارد دلار از تتر جلوتر بوده است.

خرید تتر

نمودار حجم انتقال استیبل کوین ها

در حالی که هر یک از استیبل‌کوین‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تا حد امکان نزدیک به یک دلار آمریکا معامله شوند و توسط ذخایری که توسط ناشران آن نگهداری می‌شود، پشتیبانی می‌شوند، برخی افراد در حوزه ارزهای دیجیتال USDC را گزینه امن‌تری می‌دانند.

حامیان این رمزارز به دارایی های USDC اشاره می کنند که با پول نقد یا اسناد خزانه ایالات متحده و حسابرسی های ماهانه آن توسط شرکت حسابداری جهانی Grant Thornton پشتیبانی می شود. تتر طی چندین سال به دلیل عدم ارائه حسابرسی مناسب و شفافیت کمتر در مورد ذخایر خود با انتقاداتی روبرو بوده است.

علت کاهش محبوبیت تتر

شرکت پشتیبان تتر در اکتبر ۲۰۲۱ توسط کمیسیون معاملات آتی کالا، ۴۱ میلیون دلار جریمه شد. این کمیسیون تتر را متهم به این کرد که بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ تنها ۲۷.۶ درصد از مواقع  ذخایر کافی داشته است. علیرغم اینکه شرکت ادعا می‌کرد توکن‌هایش کاملاً توسط ارزهای فیات پشتیبانی می‌شوند. USDT پس از ورشکستگی FTX به دلیل ترس از قرار گرفتن در معرض سقوط آلامدا ریسرچ و FTX برای مدت کوتاهی پیوند خود را با دلار آمریکا از دست داد، که تتر آن را تکذیب کرد. شواهد روی زنجیره نشان می دهد که این دو شرکت در تلاش برای شورت گرفتن روی این استیبل کوین بودند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx