ازبکستان صرافی های خارجی از جمله بایننس و FTX را مسدود می کند

بایننس
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 504 نفر

ازبکستان دسترسی به چندین صرافی ارزهای دیجیتال خارجی از جمله بایننس و FTX را محدود کرده است. این کشور از شرکت‌های رمزنگاری می‌خواهد که قبل از فعالیت مجوز بگیرند.

بر اساس بیانیه ای; ازبکستان دسترسی به صرافی های کریپتو را که مورد تایید قرار نگرفته اند; محدود کرده است. صرافی‌ ها شامل بایننس و FTX می‌شوند و این مصوبه به طور کلی پیشنهادی است برای اطمینان از اینکه شرکت‌های این صنعت از قوانین دولت پیروی می‌کنند. این کشور در حال کار بر روی یک چارچوب قانونی برای بازار کریپتو است و یکی از اهدافش اطمینان حاصل کردن از این است که فعالیت ها “به روشی که توسط قوانین مقرر شده است” انجام می شود. در این بیانیه آمده است:

مشخص شد که تا به امروز فعالیت‌ پلتفرم‌های الکترونیکی مختلف تشدید شده است که خدماتی را به شهروندان جمهوری ازبکستان در زمینه تجارت و (یا) مبادله دارایی‌های رمزنگاری بدون کسب مجوز لازم برای فعالیت‌ ارائه می‌کنند.

همچنین بیان می‌کند که صرافی‌ های بدون مجوز هیچ مسئولیت قانونی در قبال تراکنش‌های کریپتو ندارند; و نمی‌توانند مشروعیت آن تراکنش‌ها را تضمین کنند، و در «ذخیره‌سازی مناسب و حفاظت از محرمانه بودن داده‌های شخصی شهروندان» عاجز هستند. مقامات کشور از شهروندان خواسته اند در استفاده از این پلتفرم ها احتیاط کنند. نگرانی ها این است که اطلاعات شخصی آنها ممکن است لو رفته و توسط بازیگران بد مورد سوء استفاده قرار گیرد. علاوه بر بایننس و FTX ، هوبی و بای بیت نیز مسدود شده اند.

سایر فعالیت ها نیز تحت تأثیر این فرمان قرار گرفته اند. استخرهای ماینینگ کریپتو، صرافی‌ ها و «فروشگاه های کریپتو» همگی برای فعالیت در کشور باید مجوز داشته باشند. با این حال، صرافی محلی UZNEX همچنان در دسترس است. این یک چرخش غیرمنتظره برای ازبکستان است که تا حد زیادی نسبت به بازار ارزهای دیجیتال رفتار دوستانه ای داشته است. این کشور در اوایل سال جاری استخراج کریپتو را قانونی کرد; اگرچه فقط استخراج کریپتو با انرژی خورشیدی را مجاز کرد.

کشورهای سراسر جهان در حال سرکوب بخش های متمرکز بازار کریپتو هستند. بسیاری از صرافی‌ های رمزنگاری هدف مقامات قرار گرفته‌اند; زیرا مقامات اخیرا به دنبال اعمال کنترل بر این طبقه دارایی در حال رشد هستند. از اروپا تا آسیا، صرافی ها اکنون مجبور هستند از مقررات یا درخواست های دولتی پیروی کنند. به عنوان مثال، بسیاری از صرافی‌های رمزنگاری به دنبال دستورات اتحادیه اروپا در مورد مقررات کریپتو; برای نظم بخشیدن به امور تلاش کرده‌اند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارز ها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx