ونزوئلا برای دور زدن تحریم‌های نفتی آمریکا به استیبل کوین تتر روی می‌آورد

استیبل کوین تتر
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 51 نفر

شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) در پی اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه این کشور، در حال افزایش استفاده از استیبل کوین تتر (USDT) برای صادرات نفت خام و سوخت است. این خبر را رویترز روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد.

رویترز هفته گذشته گزارش داد که دولت بایدن پس از عمل نکردن نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، به وعده‌های انتخاباتی‌اش، مجوز تسهیل تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را تمدید نخواهد کرد. طبق گزارش رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا به مشتریان و تامین‌کنندگان PDVSA فرصت داده است تا پایان ماه مه (خرداد) معاملات خود را نهایی کنند.

منابع آگاه به رویترز گفته‌اند که حرکت PDVSA به سمت استفاده از تتر، با هدف کاهش ریسک مسدود شدن درآمدهای حاصل از فروش نفت در بانک‌های خارجی به دلیل تحریم‌های آمریکا صورت می‌گیرد. بر اساس گزارش‌ها، این شرکت از سال گذشته به طور پنهایی و به تدریج در حال تغییر رویه‌ی فروش نفت خود با استیبل کوین تتر بوده است.

طبق گزارش رویترز، PDVSA تا پایان سه ماهه اول، بسیاری از معاملات اسپات بدون سواپ نفت (معاملات آنی بدون جابجایی فیزیکی نفت) را به نوعی قرارداد که نیازمند پیش‌پرداخت با تتر است، منتقل کرده است. این شرکت نفتی ونزوئلا همچنین از مشتریان جدیدی که به دنبال انجام معاملات نفتی هستند، می‌خواهد تا ارز دیجیتال خود را در یک کیف پول دیجیتال نگهداری کنند.

بر اساس گزارش رویترز، ونزوئلا برای فروش نفت خود با ارز دیجیتال معامله می‌کند زیرا تراکنش‌های ارز دیجیتال در تجارت نفت با بخش‌های تطبیق تجاری (Trade Compliance) مطابقت ندارد. این موضوع به معنای همکاری با یک واسطه برای انجام این معاملات است. این گزارش همچنین اشاره می‌کند که چنین روشی می‌تواند منجر به کاهش حاشیه سود ونزوئلا شود.

طبق گزارشی که در ژانویه منتشر شد، ونزوئلا پس از کاهش تحریم‌های آمریکا در سال ۲۰۲۳، روزانه حدود ۷۰۰ هزار بشکه نفت صادر کرده است که ۶۵ درصد آن به چین و ۱۹ درصد به آمریکا فروخته شده است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx