ویتالیک بوترین : از Tornado cash برای کمک به اوکراین استفاده کردم

ویتالیک از تورنیدو کش استفاده میکند
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 420 نفر

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، کمی بیش از یک روز پس از اینکه وزارت خزانه داری ایالات متحده سرویس اختلاط کریپتو را به دلیل تسهیل پولشویی در لیست سیاه قرار داد، از Tornado Cash برای کمک مالی به اوکراین استفاده کرده است.

اظهارات بوترین در پاسخ به توییت جف کولمن، یکی از بنیانگذاران استارت آپی به نام Counterfactual بود که گفت چنین کمک مالی «نمونه ای عالی از نیاز معتبر به حریم خصوصی مالی» است که Tornado Cash می تواند آن را تسهیل کند.

کلمن گفت: «حتی اگر دولت محل زندگی شما از حمایت کامل برخوردار باشد، ممکن است نخواهید که دولت روسیه جزئیات کامل اقدامات شما را داشته باشد.

فهرست این محتوا

سخنرانی ویتالیک

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) روز دوشنبه، تورنادو پول نقد را به لیست اتباع ویژه تعیین شده خود اضافه کرد و عملاً همه افراد و نهادها را از استفاده از این سرویس منع کرد.

OFAC مدعی شد که Tornado Cash از زمان ایجاد آن در سال ۲۰۱۹، بیش از ۷ میلیارد دلار ارز دیجیتال را شسته است.

میکسرهای رمزنگاری خدماتی هستند که به کاربران اجازه می‌دهند تا کریپتو را به یک استخر بزرگ وارد کرده و همان مقدار – منهای کارمزد – را به چندین کیف پول برداشت کنند تا منابع توکن‌های اصلی را پنهان کنند.

حامیان میکسرهای رمزنگاری ادعا می کنند که همه وجوهی که از طریق این خدمات انجام می شود غیرقانونی نیستند و برخی از جمله مدیر تحقیقات مرکز کوین پیتر ون والکنبورگ تا آنجا پیش رفته اند که این ممنوعیت را خلاف قانون اساسی خوانده اند.

در یک سخنرانی در ZCON3، والکنبورگ استدلال کرد که ممنوعیت انتشار نرم‌افزار محدودیتی برای گفتار است و بنابراین غیرقانونی است، همانطور که ممنوعیت تراکنش‌های قانونی دیگری که برای حفظ حریم خصوصی خود برای مقاصد سیاسی انجام می‌شود.

مردم روسیه و اوکراین به ارزهای دیجیتال به عنوان یک ذخیره ارزش روی آوردند، زیرا ارزهای هر دو کشور مستقیماً پس از تهاجم روسیه کاهش یافت.

اوکراین

در داخل اوکراین، فعالان و گروه‌های داوطلب از ارزهای دیجیتال برای جمع‌سپاری کمک‌های مالی برای کمک به تامین مالی دفاع در برابر تهاجم روسیه استفاده می‌کنند، زیرا سیستم مالی این کشور به شدت تحت فشار است.

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی با درک پتانسیل کریپتو برای کمک به دفاع و تلاش های بشردوستانه اوکراین، لایحه دارایی های مجازی را در ماه مارس امضا کرد که ارز دیجیتال را قانونی می کند.

بوترین گفت که قصد او از استفاده از این سرویس محافظت از گیرندگان است، نه از خودش، زیرا دولت روسیه – کشور محل تولد بوترین – قبلاً از موضع او در مورد اوکراین آگاه بوده است.

یک گزارش اخیر در مورد میکسرهای رمزنگاری توسط شرکت تجمیع داده Chainalysis نشان داد که میزان وجوه ارسال شده به میکسرهای کریپتو در آوریل امسال به بالاترین حد خود یعنی ۵۱.۸ میلیون دلار رسیده است.

در مصاحبه ای با فورکست هفته گذشته – قبل از تصمیم OFAC – کیم گرائر، رئیس بخش تحقیقات Chainalysis، گفت که معتقد است قبل از ورود قانونگذاران فقط مسئله زمان است.

گرائر گفت: «فقط به دلیل وخامت موقعیت ها و بازیگران بدی که درگیر هستند، دست و پنجه نرم کردن مجریان قانون با این موضوع واقعاً غیرممکن است.

گزارش Chainalysis توصیه می‌کند که هر مقرراتی باید تعادل دشواری را در حفاظت از حق حریم خصوصی دیجیتالی که ارائه می‌کنند ایجاد کند و در عین حال به سودمندی واضح آنها برای فعالیت‌های غیرقانونی توجه کند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx