وی چت یوان دیجیتال را به خدمات پرداخت خود اضافه کرد

یوان دیجیتال
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 576 نفر

به گزارش یک رسانه چینی، وی چت، پیشروترین شبکه اجتماعی و پرداخت چین، ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور یا CBDC را به خدمات پرداخت خود اضافه کرده است. این حرکت ممکن است به گسترش جذابیت یوان دیجیتال کمک کند که تا کنون شروع کندی داشته است.

بر اساس گزارش یک رسانه محلی در روز یکشنبه، WeChat Pay، که توسط هولدینگ تن سنت اداره می شود و بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد، از رقیب خود یعنی Alipay، در ارائه پشتیبانی از یوا‌ن دیجیتال پیروی می کند. وی چت پی اکنون امکان پرداخت یوان دیجیتال در برخی برنامه‌ها، مانند سفارش غذا از مک‌دونالد و پرداخت قبوض را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. انتظار می‌رود که تراکنش‌های مستقیم CBDC بین کاربران WeChat نیز انجام شوند.

Alipay، بزرگترین پلتفرم پرداخت شخص ثالث چین که توسط شرکت علی بابا کنترل می‌شود، در دسامبر ۲۰۲۲ شروع به پذیرش پرداخت‌های یوان دیجیتال کرد و به کاربران خود امکان پرداخت با یوان دیجیتال را در Taobao، پلتفرم خرید آنلاین پیشرو در چین، همراه با چندین برنامه تجارت الکترونیکی دیگر داد.

یوان دیجیتال، که با نام e-CNY نیز شناخته می شود، در حداقل ۲۶ استان و شهر چین به صورت آزمایشی اجرا می شود. این توکن در طول فصل خرید سال نو قمری در سال ۲۰۲۳ شاهد افزایش حجم تراکنش‌ها در پلت‌فرم‌های تجارت الکترونیک چین بود. با این حال، CBDC چین هنوز در جذب مشتریان با چالش‌هایی مواجه است و تحلیل‌گران قبلاً گفته‌اند که باید توسط غول‌های پلتفرم پرداخت چین، WeChat و Alipay، برای افزایش نرخ پذیرش استفاده شود. CBDC یکی از موضوعات مورد بحث در دو نشست یا جلسات پارلمانی در حال انجام در چین است. بر اساس گزارش یک رسانه محلی در روز یکشنبه، فو شیگو، یکی از مقامات بانک مرکزی چین و عضو کنگره ملی خلق چین، پیشنهاد داد که یوان دیجیتال دارای همان وضعیت قانونی یوان فیزیکی باشد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx