ایردراپ چیست؟ نحوه شرکت در ایردراپ ها

ایردراپ چیست؟
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4978 نفر

ایردراپ چیست ؟

ایردراپ (Airdrop) به یک طرح تشویق پروژه‌های رمزنگاری گفته می‌شود که توکن‌های رایگان را به صورت انبوه به کاربران خود می هند تا افراد بیشتری را تشویق به شرکت در آن پروژه کنند. کاربران کریپتو که اغلب با پلتفرم‌های جدید تعامل دارند، احتمالاً در مرحله‌ای ایردراپ دریافت خواهند کرد. ایردراپ شامل پروژه های مبتنی بر بلاکچین و توسعه دهندگانی است که با استفاده از یک ابتکار بازاریابی گسترده، توکن های رایگان را برای اعضای جوامع خود ارسال می کنند.

ایده اصلی این است که توکن‌های تازه تولید شده را به صدها یا هزاران آدرس کیف پول مختلف ارسال کنند، با این امید که گیرندگان تمایل بیشتری به تعامل با پروژه مربوطه داشته باشند. کمترین دستاورد پروژه ها از این کار، یادگیری افراد با نحوه استفاده از توکن های رایگان است. این مفهوم شبیه به پیدا کردن یک کارت تخفیف رایگان است تا شما را تشویق کند از یک فروشگاه جدید بازدید کنید. با این حال، ایردراپ کریپتو عمدتاً به این دلیل نیست که گیرنده پول بزرگی به دست بیاورد، بلکه افزایش آگاهی برای پروژه‌ها و خدمات جدید است.

در بیشتر موارد، در ازای انجام یک کار خاص، یک ایردراپ کریپتو برای کاربران ارسال می شود. این وظایف اغلب شامل مواردی مانند:

  •  دنبال کردن یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی
  • به اشتراک گذاری یا بازتوییت یکی از پست های خود، از جمله هشتگ های مرتبط با پروژه
  •  ارسال یا دریافت تراکنش (با استفاده از یک پلتفرم یا کیف پول رمزنگاری خاص).
  •  ایجاد یک حساب کاربری و ثبت نام برای دریافت به روزرسانی های پوژه

همچنین مواردی وجود دارد که ممکن است بدون نیاز به انجام کاری، یک ایردراپ کریپتو برای کاربران صادر شود.

ایردراپ ها کجا معرفی می شوند

برای مشاهده لیست ایردراپ ها می توانید به وبلاگ ارزینجا مراجعه نمائید، وب سایت ارزینجا در سال ۹۶ با هدف خرید ارزهای دیجیتال و فروش ارزهای دیجیتال ، آموزش، مشاوره و بالا بردن اطلاعات افراد علاقه مند در حوزه ارزهای دیجیتال و کسب درآمد اینترنتی راه اندازی شده است و به حل مشکلات کاربران جهت خرید بیت کوین ,تتر , اتریوم , ریپل , ترون و…) می پردازد.

چرا ایردراپ رایگان ؟

دلیل اصلی ارائه ایردراپ کریپتو، تبلیغ یک استارتاپ، پروژه یا خدمات بلاکچین است. با صدور توکن برای کاربران، تیم می تواند پروژه خود را راه اندازی کند و از توزیع عادلانه توکن ها در بین جامعه خود از روز اول اطمینان حاصل کند. علاوه بر این، دریافت‌کنندگان این توکن‌ها تشویق می‌شوند تا آگاهی خود و دیگران را افزایش دهند و به پروژه کمک کنند تا پس از شروع معامله توکن در یک صرافی باعث جذب کاربران بیشتری برای پروژه شود. هر چه علاقه افراد به توکن بیشتر باشد، احتمال افزایش قیمت آن بیشتر می شود. ایردراپ ها اغلب با تبلیغ در وب سایت پروژه، انجمن های ارزهای دیجیتال و رسانه های اجتماعی مورد توجه قرار می گیرد. این هیچ تفاوتی با دریافت کد تخفیف ندارد، زیرا این کمپین ها برای آوردن افراد بیشتری به پلتفرم از طریق انگیزه مالی طراحی شده اند. ایردراپ های قانونی هرگز از کاربران نمی خواهد که سرمایه ای را در اختیار پروژه قرار دهند. درعوض، این راهی برای متمایز شدن در میان رقبا است.

روش کار ایردراپ ارزهای دیجیتال

راه های مختلفی برای انجام ایردراپ کریپتو وجود دارد:

از کاربران می خواهند که یک یا چند کار را روی رسانه های اجتماعی خودشان انجام دهند تا در آینده واجد شرایط دریافت ایردراپ شوند. به طور خودکار توکن ها را بین دارندگان یک دارایی یا موجودی خاص در شبکه بلاکچین پروژه که در آن ایردراپ رخ می دهد، توزیع می کنند. به عنوان مثال، یک پروژه ممکن است اعلام کند هر آدرسی با حداقل موجودی ۰.۰۱ اتریوم یا بالاتر، ایردراپ  را دریافت می کند. با این حال، با وجود محبوبیت ایردراپ های کریپتویی، همیشه آنقدر که به نظر می رسد بدون خطر نیستند.

اخطار همه‌ی ایردراپ ها قابل اعتماد نیستن

با وجود اینکه واجدان شرایط این طرح یک دارایی رایگان را در کیف پول خود دریافت می کنند، ایردراپ هایی وجود دارند که برای کلاهبرداری و خالی کردن کیف پول کاربران توسط بعضی از افراد سواستفاده گر طراحی و پیاده سازی شده اند. به طور دقیق تر، کلاهبرداران یک توکن صادر می کنند و با تبلیغات زیاد آن را به کاربران پیشنهاد می دهند سپس آن را دریک صرافی کوچک فهرست می کنند. هنگامی کاربران شروع به معامله توکن ها می کنند، و کاربران زیادی اقدام به خرید این توکن می کنند سازنده بخش قابل توجهی از توکن ها را می فروشد و باعث افت شدید قیمت می شود.

یکی دیگر از کلاهبرداری هایی که در این حوزه صورت میگیرد، به dusting attack معروف است. یک کلاهبردار مقدار کمی از یک رمزارز را برای یک کاربر ناشناس ارسال می کند تا حریم خصوصی آنها را از بین ببرد. سپس، هکر تراکنش‌های کیف پول مورد نظر را ردیابی می کند و تلاش میکند هویت شخص و یا شرکت دارنده کیف پول را فاش کند.

ایردراپ ارزهای دیجیتال

خبری که در سایت ارزینجا منتشر شد یک هکر ۸ میلیون دلار را از کیف پول یک تامین کننده نقدینگی پلتفرم یونی سواپ را با استفاده از یک ایردراپ جعلی سرقت کرده است. به گزارش سایت ارزینجا: روز دوشنبه یک هکر ناشناس یک کیف پول را که گمان می رود مربوط به یک تامین کننده نقدینگی در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ باشد، هک کرده است. شرکت امنیتی قراردادهای هوشمند PeckShield اعلام کرد که این ارائه‌دهنده نقدینگی به طور ناخواسته قربانی یک تکنیک فیشینگ شده است که به هکر اجازه داد بیش از ۷,۵۰۰ اتر (معادل ۸ میلیون دلار) را سرقت کند.

هکر قربانی را با استفاده از یک توکن جعلی ایردراپ یونی سواپ به عنوان طعمه فیشینگ هدف قرار داد. وقتی قربانی برای دریافت توکن های ایردراپ با کیف پول خود به یک قرارداد هوشمند مخرب وصل شد، هکر به تمام دارایی های او دسترسی پیدا کرد. با این توضیحات با وجود این که ایردراپ ها می توانند یک راه درآمد بدون هزینه برای شما باشد اما هنگام شرکت در یک ایردراپ حتما نکات امنیتی را رعایت کنید تا در دام هکرها گرفتار نشوید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx