بیت تورنت (BTT) چیست؟

بیت تورنت (BTT) چیست؟
  • زمان مطالعه: 8دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 712 نفر

بیت تورنت (BTT) چیست؟

بیت تورنت (BitTorrent) که توسط برم کوهن (Bram Cohen) در سال ۲۰۰۱ ایجاد شد، یک پروتکل همتا به همتا برای انتقال فایل های بزرگ از طریق اینترنت است. از جمله این فایل ها می توان به بازی های ویدئویی، برنامه‌های تلویزیونی، فیلم ها، برنامه ها، اسناد و بسیاری موارد دیگر قابل اشاره کرد. کلاینت این پروژه μTorrent یا Torrent Classic نامیده می شود. μTorrent توسط بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر در سراسر جهان استفاده می شود.

پروژه اطلس چیست؟

در تابستان ۲۰۱۸، استارت آپ بلاکچین بنیاد ترون، بیت تورنت را به قیمت ۱۴۰ میلیون دلار خریداری کرد. به گفته جاستین سان، بنیانگذار بنیاد ترون، این خرید اولین مرحله از ابتکار عمل آنها به نام پروژه اطلس بود. به عنوان بخشی از این ابتکار، این شرکت در نظر دارد:

  • مکانیزمی را برای تشویق کاربران ردیاب تورنت برای ماندن در سیستم بیت تورنت تا حد امکان به منظور افزایش سرعت دانلود و آپلود فایل ها معرفی کند.
  • یک سرویس ذخیره سازی فایل پولی ایجاد کند. برای این منظور از دستگاه های ذخیره سازی کاربران مانند HDD و SSD استفاده خواهد شد. برای توزیع فایل به مانند روش های قبلی با استفاده از پروتکل های همتا به همتا انجام می شود. لازم به ذکر است که این سرویس در حال آزمایش است و BTFS نام گذاری شده است.
  • سرویسی برای خرید و فروش محتوا از طریق ردیاب تورنت ایجاد کند. این سرویس مانند خریدهای رایج مثل خرید فیلم، اجاره کردن، دانلود، خرید اشتراک و غیره است که تا حدی در برنامه های BitTorrent Now و سرویس پخش تلویزیون DLive پیاده سازی شده است.

توکن BTT چیست؟

BTT یک ارز دیجیتال است که به منظور تشویق کاربران برای شرکت در سیستم و انجام اقدامات مفید و پردازش تراکنش ها ایجاد شده است. لازم به ذکر است که BTT یک توکن بر اساس TRC-10 است که در بستر بلاکچین ترون راه اندازی شده است.

بیت تورنت چگونه کار می کند؟

به عنوان مثال، شما وقتی که ویدیویی را در یوتیوب تماشا می‌کنید و یا فایلی را از گوگل درایو دانلود می‌کنید، تلفن هوشمند یا رایانه شما به وب‌سرور متصل می‌شود و داده‌ها را مستقیماً از آن دانلود می‌کند. در این حالت، سرعت اتصال به چندین عامل از جمله به پهنای باند سرور بستگی دارد.

بیت تورنت چیست؟

مقایسه سیستم ها

اما هنگام استفاده از پروتکل بیت تورنت (BitTorrent)، یک فایل به قطعات کوچک تقسیم می شود و هر کاربر یکی از این قطعات را دانلود می کند و سپس آن را بین کاربران دیگر توزیع می کند. تبادل قطعات فایل به صورت موازی بین تمام کاربران سیستم بدون مشارکت سرور انجام می شود. در این حالت، سرعت بستگی به تعداد کاربرانی دارد که فایل را دانلود کرده و آن را به اشتراک گذاشته اند. هر چه تعداد شرکت کنندگان بیشتر باشد و پهنای باند آنها گسترده تر باشد، سرعت دانلود برای هر شرکت کننده نیز بیشتر می شود.

چه چیزی باعث افزایش سرعت می شود؟

مشکل اصلی پروتکل بیت تورنت این است که پس از دانلود فایل مورد نظر، اکثر کاربران ارتباط خود را با سیستم قطع می کنند. و تنها ۱۴ درصد از کاربران به سیستم متصل باقی می مانند. این موضوع باعث کاهش سرعت و ناپایداری سیستم می شود. اما چنین مشکلاتی در سیستم های دارای سرور وجود ندارد.

برای حل این مشکل، مکانیزم ارتقای سرعت بیت تورنت اسپید (BitTorrent Speed) اختراع شد:

  • کاربرانی که می خواهند از قطع ارتباط اعضای سیستم به هنگام توزیع فایل خود جلوگیری کنند، می توانند به کاربران پاداشی در قالب BTT ارائه دهند. به عنوان مثال، شما می توانید ۱۰ میلیون BTT برای تحویل فایل خود اختصاص دهید. این توکن ها بین همه کسانی که فایل مدنظر را به اشتراک می گذارند، به نسبت ترافیک خروجی آنها به کل ترافیک خروجی این فایل توزیع می شود.
  • همچنین کاربران می‌توانند با شرکت در توزیع فایل های سایر کاربران، توکن بیت تورنت کسب کنند. در اصل، این را می توان استخراج BTT نامید، نه تنها به دلیل کارت گرافیک یا پردازنده، بلکه به دلیل HDD، SSD و پهنای باند کانال اینترنت.

با توزیع فایل ها چقدر می توان درآمد کسب کرد؟

این مهم بستگی به این دارد که چند نفر فایلی که شما به اشتراک می گذارید را دانلود می کنند و چه تعداد از آنها از بیت تورنت اسپید استفاده می کنند. اما انتظار می رود که با استفاده از این سرویس بتوان ماهانه بین ۱ تا ۱۰ دلار درآمد کسب کرد.

دقیقا مانند مراکز داده و مزارع ارزهای دیجیتال که می توانند درآمد زیادی از استخراج داشته باشند، فقط بازیگران بزرگ می توانند با سرویس بیت تورنت اسپید درآمدهای خوبی داشته باشند. به عنوان مثال، شرکت های ذخیره سازی آنلاین فایل ها و یا مراکز داده با استفاده از ظرفیت رایگان برای توزیع فایل های خود از طریق تورنت می توانند درآمدهای قابل توجهی داشته باشند.

 

 

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx