ارز دیجیتال سوایپ (SXP) چیست؟

ارز دیجیتال سوایپ SXP
  • زمان مطالعه: 11دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 694 نفر

معرفی ارز دیجیتال سوایپ (SXP)

توکن SXP رمزارز بومی شبکه سوایپ چندین مورد استفاده را در اکوسیستم پرداخت Swipe انجام می دهد. دارندگان توکن می توانند از مزایای متعددی بهره مند شوند، از پرداخت هزینه تراکنش گرفته تا استیک و دریافت تخفیف در پلتفرم سواپ.

معرفی

به عنوان بخشی از اکوسیستم رو به رشد مالی غیرمتمرکز (DeFi)، سوایپ طیف گسترده ای از محصولات و خدمات را به کاربران خود ارائه می دهد. کارت نقدی ویزا و اپلیکیشن دیفای چند دارایی سوایپ به شما این امکان را می دهد که فوراً ارزهای دیجیتال، ارزهای فیات و استیبل کوین را تبدیل کنید. از دسامبر ۲۰۲۰، این برنامه از چهار استیبل کوین (USDT، USDC، BUSD و DAI) و دو ارز فیات (دلار آمریکا و یورو) پشتیبانی می‌کند. سرویس کارت نقدی ویزا سوایپ در حال حاضر در اروپا در دسترس است و کارت نقدی ایالات متحده نیز به زودی عرضه می شود. همه محصولات سوایپ توسط توکن SXP بومی بهبود یافته اند که به عنوان یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز عمل می کند. این ارز دیجیتال بومی در اکوسیستم سوایپ کاربردهای متعددی دارد. تعدادی از آنها به دارندگان توکن اعطا می‌شوند، در حالی که در طول زمان از طریق توکن سوی نیز در معرض کاهش عرضه قرار می‌گیرند.

 سوایپ SXP

سوایپ توکن (SXP) چیست؟

در حالی که بسیاری از توکن‌های دیفای ماهیت گمانه‌زنی دارند، SXP  در درجه اول به عنوان یک توکن کاربردی عمل می‌کند. کل اکوسیستم سوایپ را تامین می کند. با ارائه ابزار به دارندگان توکن، انگیزه های متعددی برای استفاده یا نگهداری از SXP وجود دارد. یکی از جنبه های اصلی اکوسیستم سوایپ کارت نقدی ویزا است. این اولین و یا تنها کارت نقدی ارز دیجیتال موجود نیست. با این حال، برخلاف پروژه‌های مشابه، کاربران برای اینکه بتوانند از خدمات کارت نقدی استفاده کنند، نیازی به اشتراک SXP ندارند. چند نسخه مختلف از کارت نقدی سوایپ وجود دارد. در حالی که نگه داشتن SXP الزامی نیست، دارندگان توکن SXP می توانند کارت های سطح بالاتر را دریافت کنند. کارت‌های سطح بالا شامل مزایایی مانند اشتراک در نتفلیکس یا اسپاتیفای، بدون هزینه تراکنش خارجی و تخفیف‌هایی از طریق استارباکس، اوبر، اپل موزیک و Airbnb هستند. اینکه کدام مزایا قابل دسترسی هستند بستگی به دارایی‌های SXP فعلی شما دارد که در برنامه تلفن همراه شما استیک شده است.

نحوه ذخیره سوایپ توکن (SXP)

مانند بسیاری از پروژه های دیگر دیفای در بازار ارزهای دیجیتال امروز، سوایپ یک بلاک چین بومی ندارد. در عوض، تیم تصمیم گرفت توکن‌های SXP را در هر دو بلاک چین اتریوم و بایننس منتشر کند. سوایپ توکن (SXP) هم به عنوان یک توکن ERC-20 (در اتریوم) و هم به عنوان یک توکن BEP-2 (در زنجیره بایننس) در دسترس است. به این ترتیب، شما به راحتی می توانید SXP را در هر کیف پول کریپتویی که از توکن های ERC-20 یا BEP-2 پشتیبانی می کند (به عنوان مثال، تراست ولت، متامسک) ذخیره کنید.

تامین و صدور ارز دیجیتال سوایپ

تیم سوایپ تصمیم گرفت حداکثر عرضه SXP را به ۳۰۰ میلیون توکن محدود کند. با این حال، فرآیند توکن سوزی به تدریج عرضه کل را کاهش می دهد تا زمانی که ۱۰۰ میلیون توکن باقی بماند. بخشی از کل عرضه بین کاربران SXP در سراسر جهان توزیع می شود. علاوه بر این، عرضه به طور منظم تغییر می کند، همانطور که در زیر ذکر شده است:

هر ماه ۶۰۰۰۰۰ SXP برای عملیات شرکت اختصاص می یابد.

۱۰,۰۰۰,۰۰۰ SXP  هر ساله برای تیم سوایپ و بنیانگذاران در دسترس قرار می گیرد.

۱,۲۰۰,۰۰۰ SXP  هر ماه برای جوایز اکوسیستم از جمله استیک و سایر مشوق ها در دسترس قرار می گیرد.

بر اساس این ارقام، به نظر می رسد که عرضه در گردش SXP تا رسیدن به حداکثر عرضه افزایش می یابد. اینطور نیست، زیرا توسعه دهندگان تصمیم گرفتند SXP را به یک دارایی کاهش دهنده تورم تبدیل کنند. با افزایش استفاده از شبکه، توکن ها از طریق توکن سوزی از بین می روند. به طور دقیق تر، ۸۰ درصد از کارمزد تراکنش ها در شبکه سوایپ توسط قرارداد هوشمند از بین می رود. ۲۰ درصد باقیمانده هزینه ها به عنوان بخشی از اکوسیستم باقی خواهد ماند. به گفته این تیم، این مبلغ در نهایت بین اعتباردهندگان شبکه توزیع خواهد شد، زیرا آنها SXP را برای ارائه خدمات ارزشمند به شبکه به دست خواهند آورد. همانطور که گفته شد، سوزاندن توکن تا رسیدن به عرضه کل ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ SXP ادامه خواهد داشت. از آن نقطه به بعد، کاهش بیشتری در عرضه وجود نخواهد داشت. سپس تمام هزینه‌های جمع‌آوری‌شده توسط شبکه بین اعتباردهندگان شبکه توزیع می‌شود.

سوایپ توکن

SXP برای چه مواردی استفاده می شود؟

اولین استفاده در قالب پرداخت است. دارایی SXP برای پرداخت در بیش از ۶۰ میلیون مکان در سراسر جهان مناسب است. این امر از طریق تاجرانی که ارز دیجیتال یا کارت ویزا را می پذیرند امکان پذیر است. از نظر تراکنش‌ها، SXP  می‌تواند بر روی اتریوم و زنجیره بایننس جابجا شود، که آن را به یک دارایی قدرتمند برای تراکنش‌های همتا به همتا تبدیل می‌کند.

مزیت دوم این است که دارندگان می توانند تخفیف های مختلفی در هزینه ها دریافت کنند. دارندگان SXP می‌توانند از توکن‌های خود برای پوشش هزینه‌های تراکنش در شبکه سوایپ، از جمله انتقال‌های انجام‌شده از طریق سوایپ ولت و Swipe Visa Card استفاده کنند. مورد دیگر استفاده از کارت نقدی Swipe Visa است. با چهار سطح مختلف آن، انگیزه هایی برای نگهداری یا به دست آوردن SXP وجود دارد. هرچه مقدار ذخیره شده بیشتر باشد، درجه کارت بالاتر است.

نگهداری SXP می‌تواند مزایای بیشتری از جمله تخفیف خرید و اشتراک رایگان در سرویس‌های پخش محبوب به دارندگان کارت ارائه دهد. کاربرانی که ۳۰۰۰۰ SXP را به مدت شش استیک کنند نیز واجد شرایط بازگشت نقدی ۸ درصدی برای همه خریدها و سایر مزایای اضافی خواهند بود. کاربرانی که استیک را انجام می دهند می توانند در ازای مشارکت خود در تامین امنیت شبکه، جوایزی در قالب SXP دریافت کنند. آخرین اما نه کم اهمیت ترین مورد این است که دارندگان SXP می توانند در حاکمیت شبکه، ایجاد پیشنهادات و رای دادن به تغییرات پروتکلی که بر شبکه سوایپ تاثیر می گذارد، شرکت کنند.

جمع بندی

اکوسیستم سوایپ شامل بسیاری از محصولات و خدمات مختلف است که همگی به نوعی از ارز دیجیتال SXP استفاده می کنند. سوایپ با کارت نقدی Visa خود در تلاش است تا ارزهای دیجیتال را برای افراد روزمره مفیدتر و در دسترس تر کند. همراه با مدل کاهش تورم این توکن، دلایل متعددی برای نگاه دقیق‌تر به وایت پیپر و توجه به چگونگی تکامل این پروژه وجود دارد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx