انقلابی به نام بیت کوین

انقلایی به نام بیت کوین
  • زمان مطالعه: 19دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 442 نفر

دارو های روان گردان و بیت کوین چه اشتراکاتی دارند ؟

“این یک مقاله نظری توسط Max Mannheimer، مدیر حساب فروش با سابقه آموزش در بیت کوین و روانشناسی صنعتی-سازمانی است.”

یک انقلاب مالی بدون انقلاب معنوی نمی تواند دنیای بهتری را برای اکثریت زندگی در این سیاره ایجاد کند. یک انقلاب معنوی (بیت کوین) ; بدون انقلاب مالی به دلیل فسادی که در سیستم پولی فعلی ما ایجاد شده است، در ایجاد تغییرات پایدار ناکام خواهد بود. هر دو برای اصلاح دنیا لازم هستند. مهم است که ما این دوره پویا در تاریخ بشر را از نظر کل نگر و بوم شناختی به رسمیت بشناسیم به جای اظهارنظرهای سرپوشیده در مورد راه حل های سریع ، برای مسائلی که بشریت با آن مواجه است تمرکز کنیم.

جامعه بیت کوین اغلب در مورد پتانسیل یک رنسانس دوم بحث می کند. من بیشتر از همان صحبت ها در فضای روانگردان می شنوم. با این حال، این دو جهان اغلب هم افزایی بالقوه بین این دو را در نظر نمی گیرند. امید من برای این مقاله حمایت از فرآیند شکستن یخ است که از قبل آغاز شده است. دهه ۱۹۶۰ زمان ضدفرهنگ گسترده و بدون جهت گیری مشخص بود. این نشان دهنده یک حمله قدرتمند علیه نظامی بود که به بشریت خدمت نمی کند. اما پس از ایجاد یک جنبش فرهنگی – و برخی موسیقی های عالی – شعله آتش با مداخله ظالمانه دولت خاموش شد.

نه تنها تمام استفاده از روان گردان ها به بازار سیاه کشیده شد، بلکه تمام تحقیقات علمی برای حدود ۵۰ سال به طور کامل متوقف شد. بسیاری از روانگردان ها در آن زمان بی پروا استفاده می شد، اما روانگردان ها به دلایل سیاسی غیرقانونی ساخته شدند، نه دلایل بهداشتی. زیان پیشرفت انسان قابل محاسبه نیست.

داستان زندگی Maxx

در ارزیابی من، دست های بزرگ در پشت چشمان ما راه حل ارائه میدهند . دولت‌های مختلف شهری و ایالتی استفاده از روان‌گردان‌ها را برای درمان غیرقانونی یا قانونی اعلام کرده‌اند. نویسندگان مشهور، کمدین‌ها و دیگر شخصیت‌های عمومی آشکارا درباره روانگردان بحث می‌کنند. نتفلیکس در حال پخش مستندهایی در مورد داروهای روانگردان است و بسیاری از پادکست ها این موضوع را به گونه ای پوشش می دهند که ده سال پیش تکان دهنده بود. شرکت های سهامی عام حتی روی توسعه داروسازی روانگردان کار می کنند.

بیت‌کوین‌های محافظه‌کارتر ممکن است قبل از اینکه این موضوع را مثبت ببینند، مکث کنند، اما داده‌های مربوط به پتانسیل روان‌گردان‌ها برای استفاده درمانی را نمی‌توان نادیده گرفت. درمان با استفاده از MDMA – مخفف شیمیایی دارو که بیشتر به عنوان اکستازی یا “مولی” شناخته می شود – به نظر می رسد موثرترین راه برای درمان اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) به شیوه ای پایدار باشد. انجمن چند رشته‌ای برای مطالعات روانگردان (MAPS) در حال انجام آزمایش‌های سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) است تا این ماده را مجددا برنامه ریزی کند. کارآزمایی فاز سه آنها نشان داده است که ۶۷ درصد از بیماران PTSD دو ماه پس از جلسات خود دیگر معیارهای PTSD را ندارند. حتی پس از فروپاشی فیاسکوی فیات، ما همچنان باید از این افرادی که توسط آن آسیب دیده اند حمایت کنیم. توجه: MAPS کمک های مالی را به بیت کوین می پذیرد.

ایا وجه مشترکی وجود دارد؟

جامعه روانگردان ها ممکن است در مورد جامعه بیت کوین نیز تردید داشته باشند. از تعامل من با علاقه مندان به گیاهان دارویی، متوجه شدم که آنها گروهی حساس هستند. من واقعاً این را به عنوان یک تعریف می‌گویم، اما حساسیت همیشه به خوبی برای جامعه «سمی» بیت‌کوینی که خود شناخته می‌شوند، مناسب نیست. به عنوان یک تعمیم، آنها نسبت به هر چیزی که می تواند برای حذف افراد و تعمیق نابرابری استفاده شود، محتاط هستند. این نگرانی ها معتبر هستند، اما اغلب به جای کشتی غرق شده فیات، بر روی قایق زندگی بیت کوین پیش بینی می شوند. در نتیجه، ارتباط محکمی بین این دو جامعه وجود ندارد، اما من پیش‌بینی می‌کنم که ممکن است به دلایلی وجود داشته باشد.

پل های ارتباطی

اولین پل این است که به رهایی فردی و جمعی منتهی می شود. روانگردان ها این پتانسیل را دارند که ما را از سیستم های فکری قدیمی و همه تأثیرات پایین دست آنها رها کنند. بیت کوین این پتانسیل را دارد که ما را از تئوری پولی مدرن و تمام اثرات پایین دستی آن رها کند. هر دو علاقه مند به کاهش خشونت علیه بشریت هستند. هر دو علاقه مند به کاهش کنترل دولت بر آنچه ما تصمیم می گیریم در بدن خود بگذاریم. هر دو ذاتاً یک پرسش برابری طلبانه از اقتدار دارند.

پل دوم

تفکر جدیدی است که برای درک بیت کوین لازم است. همانطور که در بخش خدمات مشتریان بیت کوین اشاره کردم، بیت کوین یک موضوع پیچیده در حال تغییر پارادایم است. علیرغم سادگی کاغذ سفید بیت کوین، درک همه پیامدهای آن مستلزم درک بسیار جدیدی از جهان است. در کتاب «چگونه ذهن خود را تغییر دهید» نوشته مایکل پولان، استعاره زیر توسط مندل کائلن برای توضیح اثرات روانگردان ها بر روان انسان استفاده شده است.

“مغز را مانند تپه ای پوشیده از برف در نظر بگیرید و افکار را مانند سورتمه هایی در نظر بگیرید که از آن تپه سر می زنند. همانطور که سورتمه ها یکی پس از دیگری از تپه پایین می روند، تعداد کمی از مسیرهای اصلی در برف ظاهر می شوند. و هر بار که یک سورتمه جدید پایین می‌رود، تقریباً مانند یک آهنربا به مسیرهای از قبل موجود کشیده می‌شود. با گذشت زمان، سر خوردن از تپه در هر مسیر دیگر یا در جهتی دیگر سخت تر و دشوارتر می شود. به روانگردان ها فکر کنید که به طور موقت برف را صاف می کنند. مسیرهای عمیق فرسوده ناپدید می شوند و ناگهان سورتمه می تواند به جهات دیگری برود و مناظر جدید را کاوش کند و به معنای واقعی کلمه مسیرهای جدیدی ایجاد کند.

این استعاره راهی عالی برای تجسم آنچه در آزمایشات بیماران روانگردان مشاهده شده است. مسیرهای عصبی انعطاف پذیرتر می شوند. ارتباطات جدیدی ایجاد می شود که امکان تفکر، درک و رفتار بدیع را فراهم می کند. آیا تا به حال با کسی صحبت کرده اید که دیدگاه شما را کاملاً درک کرده باشد و با همه چیزهایی که شما گفتید موافقت کرده باشد، فقط برای اینکه ببینید یک یا دو روز بعد به فرضیات پیش فرض خود باز می گردد؟ این استعاره برف در فرم مکالمه است. هرچه اتصالات عصبی ما عینی تر شود، احتمال درک فناوری های نوظهور جدید کمتر خواهد بود.

پل سوم

به ضدفرهنگی مربوط می شود که هم پیرامون بیت کوین و هم به روانگردان ها می چرخد. به نظر می رسد رد رادیکال هنجارهای مرسوم در اخلاق بیت کوین ذاتی باشد. بیت کوین‌داران عموماً رسانه‌های اصلی، فساد سیاسی یا عدم صداقت را نمی‌پذیرند. علاقه مندان به روانگردان ها معمولاً استدلال های اخلاقی، خشونت یا عدم اصالت را نمی پذیرند. هر دو گروه به دنبال رفتار منصفانه با بشریت هستند. هر دو گروه از غذاهای فرآوری شده اجتناب می کنند. هر دو گروه با مصرف مادی گرایانه بی فکر مخالفند. علاقه مندان به مواد روانگردان طرفدار مدیتیشن هستند و اگر دارندگان بیت کوین در بازار ۲۰۲۰-۲۰۲۰ مدیتیشن نکرده باشند، من نمی دانم چه نام دیگری بگذارم.

روانگردان ها تهدیدی برای سیستم های کنترل اقتدارگرا هستند زیرا به کاربران پتانسیل عمیق تری برای معنویت و ارتباط با محیط خود نشان می دهند. آنها دید جدیدی از شرایط را ایجاد می کنند که به مردم اجازه می دهد متوجه شوند آنچه که به آن عادت کرده اند ممکن است حقیقت نباشد. دقیقاً در دهه ۱۹۶۰ چه اتفاقی افتاد؟ یک تن از جوانان متوجه شدند که بازی ای که انجام می دهند آنها و بقیه جامعه را بدبخت می کند. آنها به این امید که راهی جدید برای زندگی پیدا کنند ترک تحصیل کردند. بیشتر هیپی‌ها در دهه ۱۹۶۰ عمیقاً به دولت و جنگ‌های بی‌ثمری که سیاستمداران ایجاد می‌کردند بی‌اعتماد بودند. آن‌ها می‌دانستند که بازی تقلبی است و بهترین اقدام، انصراف از بازی است. بیت کوینی ها امروز درباره چه چیزی صحبت می کنند؟ در اصل همان چیزی است.

شباهت با روان گردان

این استعاره راهی عالی برای تجسم آنچه در آزمایشات بیماران روانگردان مشاهده شده است. مسیرهای عصبی انعطاف پذیرتر می شوند. ارتباطات جدیدی ایجاد می شود که امکان تفکر، درک و رفتار بدیع را فراهم می کند. آیا تا به حال با کسی صحبت کرده اید که دیدگاه شما را کاملاً درک کرده باشد و با همه چیزهایی که شما گفتید موافقت کرده باشد، فقط برای اینکه ببینید یک یا دو روز بعد به فرضیات پیش فرض خود باز می گردد؟ این استعاره برف در فرم مکالمه است. هرچه اتصالات عصبی ما عینی تر شود، احتمال درک فناوری های نوظهور جدید کمتر خواهد بود.

پل سوم به ضدفرهنگی مربوط می شود که هم پیرامون بیت کوین و هم به روانگردان ها می چرخد. به نظر می رسد رد رادیکال هنجارهای مرسوم در اخلاق بیت کوین ذاتی باشد. بیت کوین‌داران عموماً رسانه‌های اصلی، فساد سیاسی یا عدم صداقت را نمی‌پذیرند. علاقه مندان به روانگردان ها معمولاً استدلال های اخلاقی، خشونت یا عدم اصالت را نمی پذیرند. هر دو گروه به دنبال رفتار منصفانه با بشریت هستند. هر دو گروه از غذاهای فرآوری شده اجتناب می کنند. هر دو گروه با مصرف مادی گرایانه بی فکر مخالفند. علاقه مندان به مواد روانگردان طرفدار مدیتیشن هستند و اگر دارندگان بیت کوین در بازار ۲۰۲۰-۲۰۲۰ مدیتیشن نکرده باشند، من نمی دانم چه نام دیگری بگذارم.

روانگردان ها ; تهدیدی برای سیستم های کنترل اقتدارگرا هستند زیرا به کاربران پتانسیل عمیق تری برای معنویت و ارتباط با محیط خود نشان می دهند. آنها دید جدیدی از شرایط را ایجاد می کنند که به مردم اجازه می دهد متوجه شوند آنچه که به آن عادت کرده اند ممکن است حقیقت نباشد. دقیقاً در دهه ۱۹۶۰ چه اتفاقی افتاد؟ یک تن از جوانان متوجه شدند که بازی ای که انجام می دهند آنها و بقیه جامعه را بدبخت می کند. آنها به این امید که راهی جدید برای زندگی پیدا کنند ترک تحصیل کردند. بیشتر هیپی‌ها در دهه ۱۹۶۰ عمیقاً به دولت و جنگ‌های بی‌ثمری که سیاستمداران ایجاد می‌کردند بی‌اعتماد بودند. آن‌ها می‌دانستند که بازی تقلبی است و بهترین اقدام، انصراف از بازی است. بیت کوینی ها امروز درباره چه چیزی صحبت می کنند؟ در اصل همان چیزی است.

فدرال رزرو

می‌دانم که هر دوی این گروه‌های بی‌شکل ممکن است ; از این واقعیت که من اصلاً آنها را در گروه‌هایی دسته‌بندی کرده‌ام، مخالفت کنند. آنها واقعاً گروهی نیستند، بلکه میلیون ها نفر هستند که منافع مشترک دارند و بسیاری از آنها هرگز ملاقات نخواهند کرد. این زیبایی آن است. به نظر می رسد که بیت کوین ها و علاقه مندان به روانگردان تحت یک نیروی گریز از مرکز ثابت هستند. به محض اینکه شروع به دسته‌بندی یا بحث کردن آنها به شکل ظاهری هویت گروهی می‌کنم، حتی بیشتر از این هم پراکنده می‌شوند. آنها دامنه کامل سوابق و تجربیات انسانی را در بر می گیرند.

جنگ تبلیغاتی علیه روانگردان ها ; تا حد زیادی آنها را با مواد اعتیادآور خطرناک در ذهن مردم جمع کرده است. من یک رویکرد ظریف تر را برای درک داروها و موارد استفاده آنها توصیه می کنم. هر دارویی یک ابزار است و هر کدام کاربرد مناسب خود را دارد. به سادگی درخواست هر ابزار تصادفی در زمانی که چیزی که واقعاً به آن نیاز دارید به طور خاص یک پیچ گوشتی سر فیلیپس است، بعید است که نیازهای خود را برآورده کنید. بازرسی دقیق تر از هر ماده به وضوح نشان می دهد که جمع کردن همه “داروها” با هم، صرفاً به دلیل وضعیت قانونی، پوچ است.

دولت فدرال آشکارا کنترل خود را بر «جنگ علیه مواد مخدر» از دست داده است. در مخالفت مستقیم با قوانین برنامه ریزی دارویی فدرال، اورگان همه داروها را جرم زدایی کرده و قارچ درمانی psilocybe را قانونی کرده است. همانطور که رایان مک ماکن در مقاله اخیر خود اشاره می کند، ۴۳ درصد از آمریکایی ها در حال حاضر در ایالت هایی زندگی می کنند که حشیش تفریحی را قانونی کرده اند. باز هم، در مخالفت مستقیم با قوانین فدرال برنامه ریزی مواد مخدر. اگر “جنگ علیه مواد مخدر” وجود داشت، منصفانه است که بگوییم مواد مخدر پیروز شده اند. درست یا غلط، این روند احتمالا ادامه خواهد داشت.

 

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx