بهترین زمان خرید بیت کوین | آیا زمان خرید بیت کوین فرا رسیده است؟

بهترین زمان خرید بیت کوین
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 343 نفر

بهترین زمان خرید بیت کوین

چه با بازار ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید و چه به تازگی قصد ورود به این حوزه را دارید، احتمالا تا به حال یک سوال ذهن شما را مشغول کرده باشد. اینکه چه زمانی بهترین وقت خرید بیت کوین یا سایر رمزارزها است؟

بازار ارزدیجیتال به دلیل ماهیت منحصر به فرد و نوظهور بودن آن با سایر بازارهای مالی تفاوت‌های محسوسی دارد؛ از این رو ممکن است حتی تشخیص بهترین زمان ورود به آن، نسبت به سایر بازارها، کمی دشوارتر باشد. موارد و مسائل زیادی هستند که می‌توانند به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر بازار رمزارزها اثر بگذارند.

از سوی دیگر، شرایط مالی و زمانیِ سرمایه‌گذار نیز نقش بسیار پررنگی در تشخیص بهترین زمان خرید بیت کوین دارد. در این مقاله سعی می‌کنیم تا موارد تاثیرگذار حال حاضر بر بازار ارزدیجیتال را بررسی کنیم و به این جواب برسیم که آیا زمان خرید بیت کوین فرا رسیده است؟

بهترین زمان خرید بیت کوین

تاریخ تکرار می‌شود

برای انتخاب بهترین زمان خرید بیت کوین و آلتکوین‌ها لازم است تا نسبت به گذشته و تاریخچه آن‌ها اطلاعاتی داشته باشیم. در واقع می‌توان گفت همه یا بخش بزرگی از روش‌های تحلیل بازار (چه روش‌های کلاسیک و چه روش‌های نوین) برپایه این جمله بنا شده‌اند که ” تاریخ تکرار می‌شود”.

بیت کوین از ابتدای راه اندازی، روند رشد خود را آغاز کرد و پس از فراگیرتر شدن پذیرش آن توسط شرکت‌ها و موسسات، توانست تا حدود قیمت ۶۹۰۰۰ دلار پیش برود. با توجه به اصل تکرار تاریخ می‌توان نتیجه گرفت که قیمت سعی دارد تا به رکوردهای قبلی خود بازگردد و آن‌ها را درهم بشکند. اما این سوال پیش می‌آید که چه زمانی این اتفاق می‌افتد؟

آیا روند بیت کوین صعودی شده است؟

بازارهای مالی از جمله بازار کریپتو براساس عرضه و تقاضا حرکت می‌کنند. تقابل عرضه و تقاضا روندها را می‌سازد؛ بدین صورت که با افزایش تقاضا برای یک رمزارز، قیمت آن بالا می‌رود و یک روند صعودی شکل می‌گیرد.

بهترین زمان خرید بیت کوین یا هر ارز و سهامی، خرید آن در آغاز روند صعودی است. برای تشخیص روند ابزارها و استانداردهای مختلفی وجود دارد اما یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها نمودارهای میانگین قیمت (یا Moving Average) هستند. این ابزار نوسانات قیمت را حذف کرده و یک نمودار هموار شده را به ما نشان می‌دهد.

بهترین زمان خرید بیت کوین

نمودار کلی بیت کوین به همراه میانگین متحرک با دوره زمانی ۲۰۰

در تصویر بالا نمودار قیمت بیت کوین به همراه یک میانگین قیمت با دوره زمانی ۲۰۰ روز (منحنی قرمز) نشان داده شده است. میانگین متحرک ۲۰۰ روزه توسط معامله گران و تحلیلگران بازار به عنوان یک شاخص تکنیکال کلیدی در نظر گرفته می شود، زیرا به تعیین روند کلی بازار بلند مدت کمک می کند.

زمانی که این میانگین در زیر نمودار قیمت قرار گیرد، نشان دهنده آغاز روند صعودی است و در مقابل اگر قیمت زیر این منحنی قرار گیرد نشان از روند نزولی دارد. با استناد به این موضوع می‌توان نتیجه گرفت که روند کلی بیت کوین صعودی شده و اگر دیدگاه بلندمدت‌تری داشته باشید، الان می‌تواند موقعیت خوبی برای خرید باشد.

شرایط اقتصاد کلان و قانون‌گذاری

یکی از عوامل تعیین کننده در قیمت‌های بازار کریپتو شرایط اقتصاد کلان است. مسائلی همچون نرخ تورم، نرخ بیکاری، قدرت خرید مردم و البته سیاست‌ دولت‌ها در برخورد با این مسائل تاثیر شگرفی در حرکت بازار دارد.

یکی از محرک های اصلی افزایش اخیر قیمت بیت کوین، تغییر سیاست‌های مالی دولت ایالات متحده است. تورم در ایالات متحده از اوج ۹.۱ درصد در ژوئن ۲۰۲۲ به ۶.۴ درصد کاهش یافته است و در نتیجه فدرال رزرو ایالات متحده توانسته افزایش نرخ بهره را کاهش دهد. کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۳ باعث تقویت دارایی‌های ریسکی مانند سهام و ارزهای دیجیتال می شود.

بهترین زمان خرید بیت کوین

شرایط اقتصاد کلان از عوامل موثر بر بازارهای مالی هستند

از سوی دیگر، به دنبال اتفاقات سال اخیر در بازار کریپتو، مانند سقوط لونا و موجی از ورشکستگی‌ها، بازار کریپتو ارزش بسیار زیادی را از دست داد و قیمت بسیاری از رمزارزها به پایین‌ترین سطوح تاریخی خود رسیدند که باعث به وجود آمدن یک موقعیت خرید مناسب شده است.

موج ورشکستگی‌های کریپتویی باعث شد تا مراجع قانونی بطور جدی‌تری به نظارت و قانون‌گذاری این حوزه بپردازند. مخصوصا مراجع قانونی ایالات متحده، مانند سازمان بورس و اوراق بهادار (SEC) که پرکارتر شده و سراغ بسیاری از شرکت‌ها و صرافی‌های رمزارز رفته است. این افزایش سخت‌گیری‌ها موجب می‌شود تا معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای کاهش ریسک، از آلتکوین‌ها (همه رمزارزها بجز بیت کوین) فاصله گرفته و به سراغ بیت کوین بروند؛ زیرا خطرات قانون‌گذاری کمتری آن را تهدید می‌کند. این حجوم سرمایه‌گذاران نیز باعث افزایش تقاضا و به دنبال آن افزایش قیمت می‌شود.

گسترش پذیرش بیت کوین

خلاصه یک تحقیق انجام شده در ایالات متحده در سال گذشته نشان داد که حدود ۳۶ درصد از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در این کشور بیت‌کوین را می‌پذیرند. امروزه محبوب‌ترین شرکت هایی که پرداخت بیت کوین را در سراسر جهان می پذیرند عبارتند از: ویکی پدیا، مایکروسافت، KFC، آمازون (بصورت غیرمستقیم) و…

همچنین کشورهای مختلفی مانند برزیل شروع به پذیرش بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت و ابزاری برای سرمایه‌گذاری کردند. این افزایش پذیرش و همه‌گیری، اتفاق بزرگی برای این رمزارز می‌باشد؛ زیرا همانطور که یکبار دیگر هم اشاره شد باعث افزایش تقاضا شده و به دنبال افزایش تقاضا، رشد قیمت خواهد آمد.

بهترین زمان خرید بیت کوین

گسترش پذیرش بیت کوین باعث افزایش تقاضا می‌شود

آیا زمان خرید بیت کوین فرا رسیده است؟

و اما سوال اصلی، آیا زمان خرید بیت کوین فرا رسیده است؟ شاید با موارد گفته شده تا الان به نتیجه رسیده باشید که باسخ احتمالی و سریع به این جواب “احتمالا بله” است. جواب قطعی نیست زیرا شرایط هر سرمایه‌گذار بخصوص و منحصر به فرد است. مثلا اینکه شما چقد سرمایه دارید و حد ریسکتان چقدر است تعیین کننده می‌باشد. مهمتر اینکه اصلا تا چه زمانی قصد نگهداری بیت کوین را دارید؟

سخن پایانی

موارد مختلفی به این موضوع اشاره می‌کند که با دید بلند مدت، زمان مناسب برای خرید بیت کوین فرا رسیده است. اما لازم است تا قبل از خرید، شرایط خود را بسنجید تا بهترین بازخورد را دریافت کنید. میزان سرمایه ریسک پذیر خود را مشخص کنید. حد ریسک خودتان را بسنجید و مشخص کنید که از نظر قیمتی و البته زمانی چه هدفی دارید؟ بعد از پاسخ به این سوالات، یک صرافی ارزدیجیتال مناسب پیدا کنید و اگر قصدتان سرمایه‌گذاری بلند مدت است به روش‌های ذخیره دارایی خود نیز فکر کنید.

بهترین زمان خرید بیت کوین

پلتفرم معاملاتی ارزینجا، بهترین ابزار برای معامله رمزارزها

یک راه ساده، بدون ریسک و البته بدون دردسر خرید بیت کوین، استفاده از پلتفرم معاملاتی ارزینجا است. ارزینجا یک صرافی رمزارز است که با پنج سال سابقه در حوزه خرید و فروش و آموزش کریپتو فعالیت می‌کند. در این صرافی نه تنها بیت کوین، بلکه صدها رمزارز دیگر را می‌توان معامله کرد.

اگر قصد نوسان‌گیری دارید و یا ترجیح می‌دهید که بیت کوین خود را برای بلندمدت نگه‌داری کنید، می‌توانید از ارزینجا استفاده کنید. زیرا این صرافی دارای قابلیت تبدیل می‌باشد که برای خرید و فروش‌های متوالی مناسب است. همچنین با استفاده از کیف پول داخلی صرافی، دیگر نیازی به جابجایی دارایی خود ندارید و می‌توانید بدون هزینه و محدودیتی دارایی‌های خود را روی این کیف پول ذخیره و مدیریت کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx