پرایس اکشن چیست و چه کاربردی دارد؟

پرایس اکشن
  • زمان مطالعه: 8دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 519 نفر

پرایس اکشن چیست؟

پرایس اکشن، به سبکی از تحلیل بازار گفته می‌شود که ویژگی‌های حرکت قیمت (رمزارزها یا اوراق بهادار) را توصیف می کند. این روش اغلب با توجه به تغییرات قیمت در گذشته اخیر تحلیل می کند. به زبان ساده، پرایس اکشن یک تکنیک معاملاتی است که به معامله‌گر اجازه می‌دهد به جای تکیه بر اندیکاتورها، بازار را بخواند و بر اساس حرکت‌های اخیر و واقعی قیمت، تصمیم‌گیری کند. از آنجایی که این تکنیک فاکتورهای تحلیل بنیادی را نادیده می گیرد و بیشتر بر حرکت قیمت اخیر و گذشته تمرکز دارد، استراتژی معاملاتی پرایس اکشن به ابزارهای تحلیل تکنیکال وابسته است.

در اصل، معاملات پرایس اکشن یک روش معاملاتی سیستماتیک است که به کمک ابزارهای تحلیل تکنیکال و تاریخچه اخیر قیمت‌ها، به تریدر کمک می‌کند تا بر اساس وضعیت ذهنی، رفتاری و روان‌شناختی خود در یک سناریوی معین تصمیم بگیرند. بسیاری از معامله‌گران کوتاه‌مدت عمدتاً به پرایس اکشن و الگوها و روندهایی که به آنها در تصمیم‌گیری معاملات کمک می‌کند تکیه می‌کنند. تریدرهای پرایس اکشن، فقط به داده های دست اولی که یک بازار در مورد خودش می‌دهد، می پردازند. این داده‌ها، حرکت قیمت در طول زمان است.

بررسی قیمت لحظه ای لونا و لونا کلاسیک با ارزینجا

مراحل معامله با پرایس اکشن

اکثر معامله گران با تجربه که معاملات پرایس اکشن را دنبال می کنند گزینه های متعددی را برای شناخت الگوهای معاملاتی، سطوح ورود و خروج، استاپ لاس (حد ضرر) و مشاهدات مرتبط نگه می دارند. داشتن تنها یک استراتژی در یک (یا چند) رمزارز یا سهم ممکن است فرصت های معاملاتی کافی را ارائه نکند. اکثر سناریوها شامل یک فرآیند دو مرحله ای هستند:

  1. شناسایی یک سناریو: مانند ورود قیمت سهام به فاز گاوی یا خرسی، محدوده کانال، شکست و غیره.
  2. شناسایی فرصت‌های معاملاتی در این سناریو: مانند زمانی که سهام در روند صعودی قرار دارد، آیا احتمال دارد پامپ یا اصلاح شود. این یک انتخاب کاملاً ذهنی است و می‌تواند از یک معامله‌گر تا معامله‌گر دیگر متفاوت باشد، حتی با وجود یک سناریوی یکسان.

پرایس اکشن به شما چه می گوید؟

تحلیلگران تکنیکال رفتار قیمت (پرایس اکشن) را در نمودارها دنبال می‌کنند تا الگوها یا شاخص هایی بیابند که می توانند به پیش بینی نحوه رفتار یک ارز دیجییتال یا اوراق بهادار در آینده و زمان بندی نقاط ورود و خروج معاملات کمک کنند.

ابزارهای معاملاتی

ابزارهای ترجیحی برای معامله گران پرایس اکشن عبارتند از شکست‌ها (breakouts)، کندل استیک و روندها. آنها همچنین از نظریه هایی مانند حمایت و مقاومت استفاده می کنند. معامله گران از این ابزارها و ایده ها برای توسعه استراتژی هایی خود استفاده می کنند که با تجربیات آنها سازگار است.

شکست

هنگامی که قیمت دارایی با یک گرایش خاص حرکت می کند (روند صعودی یا نزولی و یا بازار رنج)، به معامله گران هشدار می دهد که پس از شکستن آن روند، فرصت معاملاتی احتمالی جدیدی را ایجاد می کند. به عنوان مثال، فرض کنید یک سهم در ۲۰ روز گذشته بین ۱۱ تا ۱۰ دلار معامله شده است، سپس به بالای ۱۱ دلار حرکت می کند. این تغییر در گرایش به معامله گران هشدار می دهد که احتمالاً حرکت رنج پایان یافته است و حرکت احتمالی به ۱۲ دلار (یا بالاتر) آغاز شده است.

شکست‌ ها در الگوهای مختلف، از جمله محدوده‌ها، مثلث‌ها، سر و شانه‌ها و الگوهای پرچم رخ می‌دهند. شکست به این معنی نیست که قیمت حتما در جهت پیش بینی شده ادامه خواهد داد. در این صورت، “برک آوت کاذب” یا “شکست کاذب” نامیده می شود و یک فرصت معاملاتی را در جهت مخالف شکست ارائه می دهد.

کندل استیک

کندل‌ها نمایش‌های گرافیکی روی نمودار هستند که روند، قیمت باز شدن، قیمت بسته شدن، بالاترین و پایین‌ترین قیمت یک دارایی را نشان می‌دهند. معامله گران از کندل ها در استراتژی های مختلف استفاده می کنند. به عنوان مثال، هنگام استفاده از نمودار کندل استیکی، برخی از معامله گران از استراتژی روند کندلی فراگیر استفاده می کنند.

روندها

یک دارایی می تواند در طول روز معامله شود و قیمت ها افزایش یا کاهش یابند. معامله گران به این نوسانات به عنوان روندهای ” صعودی “، که در آن قیمت در حال افزایش است، یا به عنوان روندهای “نزولی”، که در آن قیمت در حال کاهش است، یاد می کنند.

حمایت و مقاومت

با توجه به تمام موارد فوق، معامله گران از مناطق حمایت و مقاومت قیمت برای شناسایی فرصت های خوب برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده می کنند. مناطق حمایت و مقاومت در جایی رخ می دهند که قیمت در گذشته معکوس شده است. ممکن است قیمت دوباره در چنین سطوحی در آینده تغییر روند دهد.

اگر نمی‌دانید بلاکچین چیست به زبان ساده با آن آشنا شوید

سخن پایانی

تئوری‌ها و استراتژی‌های زیادی در معاملات پرایس اکشن وجود دارد که ادعا می‌کنند نرخ موفقیت بالایی دارند، اما معامله‌گران باید سبک معاملاتی، استراتژی و ابزار مناسب خود را پیدا کنند. ترید پتانسیل کسب سودهای چشمگیر را دارد. این به خود شخص معامله گربستگی دارد، که به وضوح درک کند، آزمایش کند، انتخاب کند، تصمیم بگیرد و در زمان یافتن موقیعیتی سود ساز، طبق استراتژی خود عمل کند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها و در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx