جنگ بازار NFT بر سر حق امتیاز توکن ها

رقابت در بازار NFT
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 433 نفر

جنگ بازار NFT بر سر حق امتیاز توکن ها

جیک ادن که روی شبکه سولانا مستقر است هرچند با اکراه به جدیدترین بازار NFT تبدیل شده است که به دنبال مدل X2Y2  در ماه آگوست، به مدل حق امتیاز اختیاری روی آورده است. تحت مدل حق امتیاز اختیاری، به خریداران این قدرت داده می‌شود که حق امتیازی را که می‌خواهند در پروژه NFT مشارکت کنند، تعیین کنند، به این معنی که این احتمال وجود دارد که برخی از سازندگان در هنگام فروخته شدن آثار هنری‌شان، حق امتیاز دریافت نکنند.

در یک پست در ۱۴ اکتبر، بازار NFT خاطرنشان کرد که این تصمیم پس از تعمل و بحث‌های دشوار با بسیاری از سازندگان و در شرایطی اتخاذ شد که بازار برای مدتی به سمت حق امتیاز تولیدکنندگان اختیاری در حال تغییر است. بازار NFT نموداری را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد تعداد کیف پول‌های تجمعی که از بازارهای حق امتیاز اختیاری برای خرید یا فروش NFT استفاده می‌کنند، در اواخر سپتامبر به شدت افزایش یافت.

با این حال، این حرکت با نظرات متفاوتی از سوی جامعه NFT توییتر مواجه شده است، به طوری که برخی این حرکت را برای سلامت بلندمدت این صنعت مثبت می‌دانند، در حالی که برخی دیگر نادیده گرفتن حق امتیاز را شبیه به «سرقت» می‌دانند. مایک «بیپل» وینکلمن هنرمند مشهور NFT در ۱۵ اکتبر به ۷۰۰۰۰۰ دنبال کننده خود گفت که اگرچه او علاقه ای به کاری که مجیک ادن و دیگران انجام می دهند ندارد، تغییر از الگوریتم دستمزد فروشنده به حق بیمه خریدار می تواند برای مردم و صنعت در بلند مدت بهتر باشد.

یکی دیگر از کاربران توییتر به نام CaptainFuego، به نزدیک به ۱۰۰۰۰ دنبال کننده خود گفت: «حقوق امتیاز احمقانه است و نباید وجود داشته باشد. خوشحالم که پلتفرم‌هایی که این رویکرد را اتخاذ می‌کنند».

دیگران بیشتر از این تغییر انتقاد کردند. شخصی با نام مستعارBrocolli DAO  استدلال کرد که “حق امتیاز در یک اکوسیستم نابالغ مورد نیاز است” و خاطرنشان کرد که طبق محاسبات آنها، آنها تا کنون ۲۷۰۰۰ دلار حق امتیاز را به دلیل خرید ۰٪ در سایر بازارها از دست داده اند.

ما در آینده دسترسی هر کسی را که حق امتیاز پرداخت نکرده است را از دسترسی به کانال های دیسکورد خود مسدود خواهیم کرد. پرداخت نکردن حق امتیاز دزدی است. ما با آن چنین رفتاری خواهیم کرد.

Cozy the Caller، یک تحلیلگر خودخوانده، پیش بینی بدی را برای ۱۰۸۰۰۰ دنبال کننده خود انجام داد و گفت: “من می توانم سناریویی را ببینم که مجیک ادن نابود می شود و سهم بازار خود را به بازاری که حق امتیاز را به روشی نوآورانه اعمال می کند از دست می دهد.

مجیک ادن گفت که این تغییر به سادگی گرفته نشده است و آنها “به طور فعال سعی کرده اند از این نتیجه اجتناب کنند و چند هفته گذشته را صرف بررسی جایگزین های مختلف کرده اند.” ماه گذشته، بازار NFT تلاش کرد ابزاری برای اجرای حق امتیاز به نام Meta Shield ارائه کند، که هدف آن جلوگیری از خریداران NFT است که سعی می‌کنند با ارائه ابزاری به سازندگان، NFT‌هایی را که با دور زدن حق امتیاز به فروش می‌رسند، از حق امتیاز تولیدکنندگان دور کنند. مجیک ادن در آخرین پست خود خاطرنشان کرد: “متاسفانه حق امتیازها در سطح پروتکل قابل اجرا نیستند، بنابراین ما مجبور شدیم خود را با پویایی های بازار تغییر دهیم.”

در ماه آگوست، بازار NFT X2Y2 اعلام کرد که گزینه مشابهی را معرفی می کند که به خریداران اجازه می دهد هزینه حق امتیاز را هنگام خرید NFT تعیین کنند. به نظر نمی رسد این حرکت بر استفاده از پلتفرم تأثیری داشته باشد. بر اساس داده های NFTGo، در سه ماه گذشته، حجم معاملات X2Y2 در رتبه اول قرار گرفته است و از اوپن سی پیشی گرفته است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx