چرا بیت کوین کش (BCH) شکست خورده است؟

بیت کوین کش
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 544 نفر

ثابت شد که وعده بیت کوین جدید فقط تبلیغاتی است و نیاز اصلی بازار ارزهای دیجیتال نیست. بیت کوین کش (BCH) یکی از بزرگ‌ترین نقاط مثبت در بازار ارزهای دیجیتال بود. با این حال، این آلتکوین در چند سال گذشته شکست خورده است. چه چیزی می تواند دلیل شکست BCH باشد؟

“مشکل” شبکه بیت کوین

با افزایش محبوبیت بیت کوین (BTC)، افراد بیشتری شروع به استفاده از رمزارز اصلی کرده اند. این باعث شد که تراکنش های شبکه BTC کند و گران باشد. در سال ۲۰۱۵، بحثی در مورد قابلیت استفاده از بیت کوین در معاملات روزمره وجود داشت. به همین دلیل، راه حل های مقیاس پذیری مانند شبکه لایتنینگ (LN) ایجاد شد. با این حال، بحث در مورد امنیت آن و اینکه آیا بیت کوین واقعاً به این لایه دوم نیاز دارد یا خیر طولانی شده است. این وضعیت باعث شد که راه اندازی LN به تعویق بیفتد و در سال ۲۰۱۸ وارد دنیای کریپتو شود. با این وجود، در حالی که چنین بحثی وجود داشت، بحث دیگری مطرح شد؛ افزایش اندازه بلاک های بیت کوین.

بیت کوین کش از شورش ماینرهای ارز دیجیتال اصلی که با پیشرفت شبکه مخالف بودند، پدید آمد. در آن زمان، برخی از ماینرها خواهان افزایش اندازه بلوک بودند تا بتوان تراکنش های بیشتری را در هر ثانیه انجام داد. انتظار این بود که اندازه بلاک را افزایش داده تا بیت کوین تبدیل به ارزی شود که برای خریدهای معمولی روزمره پرداخت شود. اما گروهی از ماینرها بودند که با این روایت مخالف بودند و می خواستند بیت کوین به همان شکل باقی بماند که شبکه بیت کوین را منشعب کرد و باعث پیدایش بیت کوین کش شد. به رهبری راجر ور، این آلتکوین با هدف بلوک‌های بزرگتر، تراکنش‌های سریع‌تر و هزینه‌های انتقال کمتر توسعه یافت. این ایده در آن زمان عالی بود، چیزی که باعث شد BCH به ۱۰ دارایی برتر با بالاترین ارزش بازار در سال ۲۰۱۷ برسد. اما متأسفانه برای سرمایه‌گذارانی که روی بیت‌کوین کش قمار کرده‌اند، این ارز دیجیتال سابقه‌ای کم‌اهمیت در صنعت بلاکچین داشته است.

چه اتفاقی افتاد؟

BCH دارای ویژگی های مشابه بیت کوین است، مانند تورم کنترل شده و حتی هاوینگ. با این حال، سه نکته اصلی این دو ارز دیجیتال را متمایز می کند. اول اینکه بیت کوین کش تراکنش های سریعی دارد. دوم اینکه، هزینه های این نقل و انتقالات کم است. و نکته سوم، تقریباً هیچ سرمایه‌گذاری به بیت کوین کش علاقه ندارد! داشتن شبکه‌ای که تراکنش‌های زیادی را در ثانیه انجام می‌دهد، فایده‌ای ندارد. بیت‌کوین کش هنوز طرفداران خود را دارد، اما بسیاری از سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال را در اواسط راه رها کردند، زیرا روایت «بیت‌کوین بهبودیافته» تنها نوع دیگری از تبلیغات بازار ارزهای دیجیتال است. هیچ کس به یک بیت کوین جدید نیاز ندارد، زیرا ارز دیجیتال اصلی در حال حاضر بر خلاف BCH نقش خود را به عنوان پول غیرمتمرکز و بدون سانسور انجام می دهد.

وجود چهره‌های تاثیرگذار در بازار ارزهای دیجیتال، مانند ویتالیک بوترین، که تاکید می‌کنند بیت‌کوین کش شکست خورده است و سودآوری پایینی که استخراج این کریپتو ارائه می‌دهد، به علاوه اطمینان روزافزون که BCH هرگز بیت‌کوین را از تخت پادشاهی پایین نمی‌کشد، باعث شده است که این رمزارز طرفداران خود را از دست بدهد.  واضح است که چرا سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال دیگر هرگز تکرار نشده است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx