آنانیموس | همه چیز درباره گروه هکری انانیموس

آنانیموس
  • زمان مطالعه: 8دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1969 نفر

شاید اخیرا و درپی وضعیت اخیر کشور درمورد گروه هکری انانیموس (Anonymous) مطالبی را شنیده باشید؛ یا پیش تر از این و در طول جنگ روسیه و اوکراین مطلع شده باشید که گروه هکری با این نام شروع به هک منابع روسیه کرده است. در این مقاله به این موضوعات پرداخته می‌شود که این گروه هکری چیست؟ اهداف آنان چیست؟ چه کارهایی کرده اند و..

انانیموس کیست یا چیست؟

انانیموس یک گروه هکری و جنبش فعال بین المللی غیرمتمرکز است که عمدتاً به دلیل حملات سایبری مختلف خود علیه چندین دولت، مؤسسات و سازمان های دولتی، شرکت ها و کلیسای ساینتولوژی شناخته شده است. داستان انانیموس از انجمن‌های چت آنلاین ۴chan، وب‌سایت اجتماعی انانیموس که در سال ۲۰۰۳ تأسیس شد، آغاز می‌شود. حتی امروزه، پست‌های روی ۴chan از سوی کاربرانی که نام کاربری مشخصی ندارند، توسط «انانیموس» نوشته می‌شوند.

در روزهای اولیه وب‌سایت، کاربران اغلب شوخی‌های گروهی به نام حمله یا «raid» را سازماندهی می‌کردند و به چت روم بازی‌ها و سایر جوامع آنلاین هجوم می‌بردند تا اختلال ایجاد کنند. ۴chan پس از اینکه منتقدان، شرکت کنندگان را به آزار و اذیت سایبری و ارسال محتوای توهین آمیز متهم کردند، شروع به سرکوب حملات کرد. این حملات اساس عملیات انانیموس را تشکیل دادند؛ یک جنبش غیرمتمرکز از سوی کاربران همفکر که در چت روم‌های رمزگذاری شده برای برنامه ریزی اختلالات آنلاین ارتباط برقرار می کردند. در ابتدا، این برنامه ها عمدتاً در مورد سرگرمی بودند اما در نهایت، آنها شروع به چرخش حول محور اهداف اجتماعی یا سیاسی کردند.

اعضای انانیموس (معروف به anons) گاهی اوقات می توانند با استفاده از ماسک های گای فاکس (به سبک نمایش داده شده در رمان گرافیکی و فیلم V for Vendetta) در ملاء عام ظاهر شوند. برخی از آنون ها نیز تصمیم می گیرند صدای خود را از طریق تغییر دهنده های صدا یا برنامه های تبدیل متن به گفتار پنهان کنند. در شکل اولیه خود، این مفهوم توسط یک جامعه آنلاین غیرمتمرکز پذیرفته شد که به طور ناشناس و به شیوه‌ای هماهنگ عمل می‌کرد، معمولاً به سمت یک هدف کاملاً مورد توافق خود حرکت می‌کرد و عمدتاً بر سرگرمی متمرکز بود. با شروع پروژه Chanology در سال ۲۰۰۸ – مجموعه‌ای از اعتراض‌ها، شوخی‌ها و هک‌ها که کلیسای ساینتولوژی را هدف قرار می‌دادند – گروه انانیموس به طور فزاینده‌ای در سطح بین‌المللی شناخته شد.

انانیموس

فلسفه و اهداف

به طور کلی، انانیموس مخالف دولت ها و شرکت هایی است که به نظر آن ها در سانسور یا ترویج نابرابری نقش دارند. از آنجایی که گروه غیرمتمرکز است، هیچ ساختار یا سلسله مراتب واقعی ندارد – بنابراین اغلب بحث های داخلی زیادی در مورد اینکه کدام ایده ها یا دلایل حمایت شوند وجود دارد.

یک توییت پین‌شده در سال ۲۰۱۹ در حساب توییتر YourAnonNews@ – که باز هم ادعا می‌کند که به‌عنوان کل گروه صحبت نمی‌کند – اعضای انانیموس را به‌عنوان «مردم طبقه کارگر که به دنبال آینده‌ای بهتر برای بشریت هستند» توصیف می‌کند. این مطلب اصول انانیموس را به عنوان «آزادی اطلاعات، آزادی بیان، پاسخگویی برای شرکت‌ها و دولت‌ها، حریم خصوصی و ناشناس ماندن برای شهروندان خصوصی» بیان می‌کند.

این گروه غیرمتمرکز هکری در پست ها و توئیت‌های خود شعاری را تکرار می‌کند؛

ما ناشناس هستیم، ما لژیون هستیم، ما نمیبخشیم. ما فراموش نمی کنیم. از ما انتظار داشته باشید.

از سال ۲۰۰۸ و از زمان پروژه “Chanology”، اعضای انانیموس لیست بلندبالایی از احزاب را هدف قرار داده اند، در اینجا به تعداد محدودی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • وزارت دادگستری ایالات متحده و FBI، پس از اینکه مقامات فدرال وب سایت اشتراک فایل Megaupload.com را در سال ۲۰۱۲ تعطیل کردند.
  • پی پال، پس از اینکه اجازه نداد کمک های مالی به ویکی لیکس و بنیانگذار جنجالی آن، جولیان آسانژ، انجام شود.
  • وب سایت های دولتی در تونس، مصر و سایر کشورهای خاورمیانه و آفریقا به عنوان بخشی از اعتراضات دموکراسی خواهانه بهار عربی در سال ۲۰۱۱.
  • دیکتاتوری کره شمالی در سال ۲۰۱۳
  • داعش، پس از حملات تروریستی پاریس در سال ۲۰۱۵.
  • دولت هنگ کنگ، به دنبال سرکوب معترضان توسط پلیس در سال ۲۰۱۴
  • سازمان ملل، به دنبال سکوت در مورد وضعیت تایوان در سال ۲۰۲۰
  • پلیس آمریکا، بعد از کشته شدن جورج فلوید و شروع جنبش بلک لایوز مترز در سال ۲۰۲۰
  • وبسایت های متعدد دولت روسیه به دنبال حمله به اوکراین

حامیان و منتقدان

در سال ۲۰۱۲، مجله تایم، انانیموس را به عنوان یکی از ۱۰۰ فرد تأثیرگذار جهان معرفی کرد. امروزه میلیون ها نفر اکانت‌های رسانه های اجتماعی وابسته به این گروه هکری را دنبال می کنند.

جرمیا فاولر، یکی از بنیانگذاران شرکت امنیت سایبری Security Discovery، به CNBC گفت که حامیان انانیموس احتمالاً این گروه را تا حدودی یک «رابین هود سایبری» می‌دانند که دولت‌ها و شرکت‌های قدرتمند را به نام اهداف عمومی هدف قرار می‌دهد. فاولر گفت: “شما اکنون می خواهید اقدام کنید، اکنون عدالت می خواهید، و من فکر می کنم گروه هایی مانند انانیموس و هکتیویست ها این رضایت فوری را به مردم می دهند.”

اما انانیموس قطعا منتقدانی دارد. بسیاری بر این باورند که تاکتیک های هوشیارانه این گروه افراطی و بالقوه خطرناک است. در سال ۲۰۱۲، آژانس امنیت ملی، آنان را تهدیدی برای امنیت ملی دانست.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
5 1 دیدگاه
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx