اثبات سهام یا Proof Of Stake چیست؟

اثبات سهام یا Proof Of Stake چیست؟
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 6727 نفر

اثبات سهام یا Proof Of Stake چیست؟

اثبات سهام یا Proof Of Stake که با اختصار “PoS” شناخته می شود، یکی دیگر از روش های رایج استخراج است. در ابتدا پیشنهاد می کنیم مقاله ی ما درباره ی فرایند استخراج یا ماینینگ را بخوانید و سپس با پروسه ی اثبات کار آشنا شوید و سپس به این موضوع بپردازیم.

همان طور که احتمالا می دانید، به طور کلی دو روش استخراج وجود دارد.مورد اول اثبات کار یا PoW است. در این روش هرچقدر پردازشگر یا کامپیوتر ماینر قوی تر باشد، شانس دریافت پاداش بیشتری دارد.

اما روش دوم، سیستم اثبات سهام یا PoS است که به عنوان یک روش مستقل استفاده نمی شود. در این روش فرد مقداری سرمایه استیک می کند.معنی آن این است که شخص به میزانی که سرمایه گذاری می کند، روی آن سود یا پاداش دریافت می کند.در روش اثبات سهام دیگر نیازی به سخت افزارهای قدرتمند نیست! و افراد برای تایید تراکنشها نیازی به این دستگاه ها ندارند.

آشنایی بیشتر با اثبات سهام

اثبات سهام برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ مطرح شد و در سال ۲۰۱۲ در ارز Peercoin عملیاتی شد.در روش اثبات کار، ماینرها با حل کردن پروژه های پیچیده ریاضی پاداش می گیرند، اما در این روش این طور نیست! تمام واحدهای ارز از قبل استخراج شده و بلاک به طور قطعی انتخاب می شود. سپس ماینرها به اندازه ای که سرمایه دارند، در هزینه تراکنش شریک می شوند. به عبارت بهتر، در این روش، پاداش به معنی ارز جدید استخراج شده وجود ندارد و افراد صرفا از کارمزدهای شبکه دریافتی دارند.

به ماینرهای این روش فورجر(Forger) هم گفته می شود. در کنار خوبی هایی که در ذخیره ی انرژی دارد، نباید فراموش کرد که به نظر می رسد این روش، از اثبات کار ایمنی کمتری دارد!

آ

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx