در پی حمله 51 درصدی فایرو، قیمت این ارز 10% کاهش یافت

انتشار 4 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

در پی حمله 51 درصدی فایرو، قیمت این ارز 10% کاهش یافت رمزارز فایرو (Firo) که قبلا با نام زد کوین (Zcoin) شناخته می شد، یکی از آخرین کوین های اثبات کار است که دچار حمله 51 درصدی می شود. روز چهارشنبه، فایرو بیانیه ای را در توییتر در این خصوص منتشر کرد و از […]

فایرو دچار حمله 51% شد!

در پی حمله 51 درصدی فایرو، قیمت این ارز 10% کاهش یافت

رمزارز فایرو (Firo) که قبلا با نام زد کوین (Zcoin) شناخته می شد، یکی از آخرین کوین های اثبات کار است که دچار حمله 51 درصدی می شود.

روز چهارشنبه، فایرو بیانیه ای را در توییتر در این خصوص منتشر کرد و از کاربران خود درخواست کرد که از انجام ترید خودداری کنند:

ما تحت حمله 51 درصدی در حال حاضر هستیم. ما توصیه می کنیم که تا عادی شدن شرایط، هیچ گونه تراکنشی انجام نشود. هرگونه تغییر در شرایط را اطلاع رسانی خواهیم کرد. توجه داشته باشید که این مسئله خطای کد نویسی نیست، بلکه ماهیت اثبات کار است.

گفته می شود زمانی که کاربران گزارش کردند که معاملات تایید نمی شوند، این پلتفرم متوجه این حمله سایبری شد. تایید نشدن تراکنش ها ظاهرا به دلیل سازماندهی مجدد بلاکچین توسط هکر بوده است.

طبق گفته مدیرعامل بایننس، چانگ پنگ ژائو، در این حمله 306 بلوک دچار عقب گرد شده بودند و به تبع آن معاملات تایید نشده بودند.

فایرو اعلام کرده که حمله متوقف شده است. روبن یاپ (Reuben Yap) در خصوص این حمله گفت:

در نتیجه این حمله صرافی ها بیشتر متضرر شده اند، چون در این حمله اخلالی در فرایند واریزها ایجاد شد. ما همچنان با صرافی ها برای حل این مشکل در تعامل هستیم. تا جایی که ما اطلاع داریم صرافی های بایننس و ایندوداکس تحت تاثیر این حمله قرار گرفته اند.

فایرو اظهار داشت که این حمله به دلیل خطای کد نویسی نبوده است. یاپ گفت:

ما اغلب نوع هش ریت را در MTP ارزیابی می کنیم و هرگز هش ریت به چیزی نزدیک نمی شد که موفق به حمله ای در این مقیاس شود.

تیم فایرو اعلام کرده که این حمله به این دلیل رخ داده که این تیم هنوز موفق به بکارگیری چین لاک (Chainlock) در شبکه اصلی نشده است. چین لاک که یک لایه اعتبار دهنده ثانویه است،‌ گفته می شود که باعث کاهش این گونه حملات می شود.

طبق گفته یاپ، با فعال شدن چین لاک، هکر علاوه بر تسلط 51٪ معمول در میزان هش ماینینگ، باید کنترل حداقل نیمی از همه گره های اصلی فایرو را در اختیار بگیرد.

طبق گزارشات، فایرو پروتکل های آزمایشی چین لاک را به اتمام رسانده و استقرار کامل آن در چند هفته آینده انجام خواهد شد. زمانی که این مهم رخ بدهد ، چین لاک آخرین ویژگی است که به این پروتکل پس از فعال سازی ٱپگرید للانتوس (Lelantus) اضافه می شود.

کاهش قیمت فایرو

فایرو در مقایسه با 24 ساعت گذشته، تا به اینجا با کاهشی 9.74 درصدی مواجه شده است. علیرغم اینکه این کاهش روند مثبت 14 روزه فایرو را بهم زد، اما این رمزارز از آغاز سال 2021 موفق شده رشدی 73 درصدی داشته باشد.

نمودار فایرو

نمودار فایرو

بلاکچین های اثبات کار که هش ریت های پایینی دارند، تاکنون چندین بار قربانی حملات 51٪ بوده اند. به عنوان مثال می توان به اتریوم کلاسیک و گرین (Grin) اشاره کرد که سال گذشته متحمل این حملات شدند.

 

همراه با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx