فرانسه بیت کوین های ضبط شده از هک گیت هاب را به مزایده خواهد گذاشت

انتشار 3 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

فرانسه بیت کوین های ضبط شده از هک گیت هاب را به مزایده خواهد گذاشت دولت فرانسه اعلام کرده بیت کوین های ضبط شده از هکرهای گیت هاب (Gate Hub) را به مزایده خواهد گذاشت. ارزش بیت کوین ها بالغ بر 34.5 میلیون دلار برآورد شده است. بر اساس گزارش اخیر Cyberguerre، این مزایده توسط […]

فرانسه بیت کوین های ضبط شده از هک گیت هاب را به مزایده خواهد گذاشت

فرانسه بیت کوین های ضبط شده از هک گیت هاب را به مزایده خواهد گذاشت

دولت فرانسه اعلام کرده بیت کوین های ضبط شده از هکرهای گیت هاب (Gate Hub) را به مزایده خواهد گذاشت. ارزش بیت کوین ها بالغ بر 34.5 میلیون دلار برآورد شده است.

بر اساس گزارش اخیر Cyberguerre، این مزایده توسط Kapandji Morhange از طرف آژانس مدیریت و بازیابی دارایی های توقیف و مصادره شده فرانسه (AGRASC) در 17 مارس انجام خواهد شد.

گفته شده تقریباً تمام بیت کوین های این مزایده (610 از 611 مورد) توسط دادگاه در جریان تحقیق در خصوص هک گیت هاب ضبط شده است.

هک Gate Hub

گیت هاب در ژوئن سال 2019 هک شد و در نتیجه آن 23 میلیون واحد XRP به ارزش 9.2 میلیون دلار در آن زمان سرقت شد. در اواخر همان سال، سرویس ارایه دهنده کیف پول ارزهای دیجیتال گیت هاب با حمله دیگری مواجه شد؛ و در پی آن اطلاعات خصوصی 1.4 میلیون کاربر به خطر افتاد.

دو فرد مرتبط با این پرونده نسیم بی (Nassim B) و گابریل کاب (Gabriel KAB) هر دو در سال 2018 متهم به هک کانال Vevo در یوتیوب نیز شدند.

با این حال، از آنجا که هنوز تحقیقات قضایی در خصوص پرونده گیت هاب در جریان است، از منظر حقوقی بیت کوین های ضبط شده همچنان در مالکیت متهمین این پرونده هستند. به عبارتی دیگر، اگر این دو شخص بی گناه شناخته شوند، تمام عواید حاصل از این مزایده را دریافت خواهند کرد. اما در غیر این صورت، درآمد حاصل به دولت فرانسه خواهد رسید.

مزایده بیت کوین های ضبط شده اتفاق تازه ای در دنیای ارزهای دیجیتال نیست. دولت ایالات متحده نیز در سال 2014 اقدام به فروش بیت کوین های توقیف شده دارک نت مارکت سیلک رود (Silk Road) کرد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx