آرتوز هیز: چرا اتریوم در پایان ۲۰۲۲ می‌تواند به ۱۰،۰۰۰ دلار برسد؟

آرتوز هیز: چرا اتریوم در پایان 2022 می‌تواند به 10،000 دلار برسد؟
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4196 نفر

آرتوز هیز: چرا اتریوم در پایان ۲۰۲۲ می‌تواند به ۱۰،۰۰۰ دلار برسد؟

آرتور هیز،مدیر عامل سابق بیت مکس (BitMEX)، گفت که چرا سال ۲۰۲۲ سال بزرگی برای اتریوم (Ethereum) خواهد بود. او معتقد است این شبکه، پس از انتقال به اجماع اثبات سهام، به عنوان یک اوراق قرضه مرتبط با کالا عمل خواهد کرد. در مقابل، این مدیر عامل سابق، بیت کوین را پول خالص نامید که ذاتاً هیچ بازدهی ندارد.

آرتور هیز (Arthur Hayes)، اتریوم را نه تنها به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بهتر از سایر پروتکل‌های لایه یک که عمدتاً بیش از حد ارزش‌گذاری شده‌اند، می‌بیند، بلکه انتقالی که قرار است در تابستان امسال اتفاق بیفتد، بازی را برای اتریوم کاملا تغییر می‌دهد و او را از رقبا جدا می‌کند.

 

اتریوم به عنوان یک اوراق قرضه ارزی

آرتور هیز، یکی از بنیانگذاران BitMEx، در آخرین پست وبلاگ، اعتقاد عمیق خود به اتریوم را بیان کرد. او اظهار داشت که تخصیص هدف او برای سال ۲۰۲۲، ۲۵ درصد بیتکوین (BTC) و ۷۵ درصد اتریوم (ETH) خواهد بود. این مقدار تغییری در تخصیص قبلی او که ۵۰ درصد BTC و ۵۰ درصد ETH در ابتدای سال میلادی بود را نشان می‌دهد.

هیز چنین تعدیلی را تا حدی به این دلیل انجام داد که بیت کوین را پول و ETH پس از انتقال را به عنوان یک اوراق قرضه مرتبط با کالا می داند

ETH کالایی است که برای تامین انرژی کامپیوتر استفاده می شود، نه یک ابزار پولی خالص.

هیز از نظر بازده حاصل از استیکینگ اتریوم، تحلیل تکمیل شده توسط جاستین دریک (Justin Drake)، محقق ETH را نقل کرد که پیش‌بینی می‌کرد استیک کنندگان می‌توانند پس از انتقال اجماع به اثبات سهام، نرخ درصد سود سالیانه (APR) حدود ۸ تا ۱۱.۵ درصد را دریافت کنند. هیز بیان کرد که برای یک اوراق قرضه ۵ ساله ارز محلی ETH، قیمت ETH/USD باید پس از پنج سال ۲۹.۳۵ درصد کاهش یابد (با فرض بازده سالانه ۱۱.۵ درصد) و سرمایه گذاران پول خود را از دست میدهند.

برای پوشش ریسک خرید این اوراق قرضه ETH، سرمایه گذاران می توانند قرارداد فیوچرز ۱ ساله ETH/USD  را بفروشند. هیز نوشت:

یک کارگزار برای من پرمیوم متوسط ​​​​بازار ۶.۹۰ درصد را پیشنهاد کرد. این بدان معناست که برای محافظت از اوراق قرضه ETH ارز محلی خود، در واقع درآمد دریافت می کنم.

هیز به دارندگان نهادی بیت کوین مانند مایکل سیلور (Michael Saylor) که اوراق قرضه شرکتی را برای خرید بیت کوین منتشر می‌کنند، توصیه کرد که آن‌ها باید اوراق قرضه صادر کنند و به جای آن اتر خریداری کنند. دلیل هیز این بود که یک “سهام خسته کننده” که اتریوم می‌خرد، طبیعتاً به عنوان یک شرکت متاورس و DeFi نامگذاری می شود که همین امر می تواند به افزایش قیمت سهام آن شرکت کمک کند. در همین حال، انتشار اوراق قرضه ETH یک تجارت “مثبت” برای این شرکت است.

هیز استدلال کرد که به دلیل سازگاری مکانیسم اثبات سهام نسبت به مکانیسم اثبات کار با محیط زیست، اوراق قرضه ETH می تواند وجوه زیست محیطی، اجتماعی و حکمرانی (ESG) را جذب کند و از نگرانی های نظارتی مصون بماند.

قاتلان اتریوم

برداشت صعودی هیز از اتریوم نیز از تحلیل او در مورد «قاتل‌های اتریوم» در بازار ناشی می‌شود. اتریوم بیشترین تعداد توسعه دهندگان را در مقایسه با سایر پروتکل های لایه یک دارد، و  این نسبت قیمت/توسعه دهنده نشان می دهد که اتریوم کمترین قیمت را در بین تمام رقبا دارد.

اتریوم دارای فرمت فایل توزیع برنامه (appx) است. ۴،۰۰۰ توسعه‌دهنده، که ۳ برابر بزرگ‌تر از زنجیره‌ پولکادات (Polkadot)، دومین گروه بزرگ توسعه‌دهنده‌ها را دارد.

همچنین، با نگاهی به نسبت قیمت/ TLV و قیمت/ نسبت آدرس، هیز به این نتیجه رسید که اتریوم کم‌هزینه‌ترین شبکه است و با یک عملکرد مشخص خود را به عنوان یک سرمایه‌گذاری عالی در برابر سایر پلتفرم‌های قرارداد هوشمند قرار می‌دهد.

هیز با انتظار اینکه اتریوم به طور قابل توجهی از هر زنجیره لایه یک که به عنوان سریع‌تر و ارزان‌تر از اتریوم تبلیغ می‌شود، بهتر عمل خواهد کرد، هدف قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۲ را ۱۰،۰۰۰ دلار تعیین کرد.

 

سلب مسئولیت: نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx