آموزش دریافت TXID یا HASH در کیف پول اتمیک ولت Atomic Wallet

  • زمان مطالعه: 1دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۳ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 6885 نفر

در این آموزش شما را با نحوه دریافت هش تراکنش یا TXID یا همان شماره تراکنش انتقال ارزهای دیجیتال در کیف پول اتمیک آشنا خواهیم کرد. برای مشاهده آموزش کامل کیف پول اتمیک ولت به فیلم آموزش جامع کیف پول اتمیک Atomic Wallet مراجعه نمایید.

TXID چیست و چگونه می توان تراکنش را از طریق آن پیگیری کرد؟

TXID یا لینک تراکنش، یک عدد منحصربفرد است که از آن برای بررسی وضعیت یک تراکنش در بلاک چین استفاده می شود. درست مانند کد پیگیری تراکنش در سیستم بانکی سنتی ; که با استفاده از آن می توانید پرداخت خود به یک شخص را اثبات کنید. TXID یا هش تراکنش به هر انتقال پول به صورت رمز ارز اختصاص می یابد از آن جایی که رمز ارز و به طور کلی پول دیجیتال در واقعیت وجود ندارد، برای پیگیری و دنبال کردن یک تراکنش به TXID آن نیاز خواهید داشت.

زمانی که یک تراکنش در بلاک چین یک رمز ارز ثبت می شود، یک TXID به آن اختصاص می یابد. این کد به صورت تصادفی ساخته می شود و در ساخت آن از اعداد و حروف انگلیسی استفاده می شود و تعداد کاراکتر های یک لینک تراکنش معمولا ۶۴ کاراکتر است ولی در برخی از بلاک چین ها ممکن است کمتر باشد. تمامی تراکنش هایی که در بستر بلاکچین انجام می شود، دارای هش و TXID است.این بدان معناست که تمامی ارز های دیجیتال مانند بیت کوین،اتریوم، ریپل و … را شامل می شود.

چگونه باید از TXID استفاده کرد؟

معمولا لینک تراکنش به کارتان نمی آید مگر این که فردی که به آن پرداختی انجام داده باشید آن را دریافت نکرده باشید این موضوع می تواند به دلیل تاخیر به وجود آمده در انجام تراکنش شما در شبکه باشد. در چنین حالاتی ممکن است نیاز باشد که لینک تراکنش خود را داشته باشید تا به طرف مقابل برای اثبات انتقال ارائه دهید.

برای مثال اگر از طریق کیف پول وب سایت blockchain.com مقداری بیت کوین به شخصی انتقال داده اید در قسمت بلاک اکسپولرر آن می توانید با وارد کردن لینک تراکنشی که به شما ارائه شده است; وضعیت تراکنش را جویا شوید. برای بررسی تراکنش های اتریوم می توانید از وب سایت Etherscan استفاده کنید. وب سایت هایی هم وجود دارند; که لینک تراکنش شما را در چندین بلاک چین جستجو می کنند و نتیجه را به شما می گویند. برای مثال وب سایت SoChain می تواند تراکنش های انجام شده در بلاک چین های بیت کوین، اتریوم، دش، دو کوین، زی کش و لایت کوین را با استفاده از TXID شما پیگیری کند.

آی دی تراکنش را از کجا پیدا کنیم؟

TXID معمولا در لیست تراکنش ها در اپلیکیشن یا وب سایتی که تراکنش را برای شما انجام داده قابل روئیت است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۳ دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

3 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
منصور
منصور
9 ماه ها قبل

سلام

منصور
منصور
9 ماه ها قبل

من یک ماهه در کیف پول اتمیک ولت به مشکل خوردم و به هیچ عنوان نمیتونم جابه جا یی انجام بدم ایا کسی هست بتونه منو کمک کنه یه اخطاری میده کسی بتونه کمکم کنه ممنون میشم 😔

دانیال ده حقی
ناظر محتوا
دانیال ده حقی
9 ماه ها قبل
پاسخ دهید  منصور

سلام منصور عزیز، لطفا خطای مشاهده شده رو ارسال فرمایید.

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

3
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx