آیا ارزهای دیجیتال به نابرابری های اقتصادی پایان می دهند؟

آیا ارزهای دیجیتال به نابرابری های اقتصادی پایان می دهند؟
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4861 نفر

آیا ارزهای دیجیتال به نابرابری های اقتصادی پایان می دهند؟

پاندمی ویروس کرونا یا همان کووید ۱۹ تاثیرات بسیاری بر دنیا گذاشته است. دنیای اقتصاد نیز مستثنی نیست. با گسترش این ویروس کسب و کارهای بسیاری تعطیل شدند. بسیاری از کسب و کارها نیز مجبور به تغییر رویه شدند. باید پذیرفت که دنیا وارد فاز جدید و دوره ی نوینی شده است. اما آیا ارزهای دیجیتال راهکار پایان این مشکلات هستند؟

دنیای اقتصاد این روزها بسیار یادآور رکود جهانی ۲۰۰۸ است. البته تفاوت هایی نیز با آن دارد. یکی از آن تفاوت ها آن است که سال ۲۰۰۸ مشکل از ایالات متحده شروع و به بقیه کشور ها رفت. اما الان وضعیت این طور نیست. اقتصاد دنیا به یک باره مجبور به توقف فعالیت های خود شد.

در پاسخ به اتفاقات سال ۲۰۰۸ و عدم وجود اعتماد به ارزهای فیات (ارزهای کاغذی رایج کشورها) ارز دیجیتال به وجود آمد. برای همین با گسترش این ویروس و شرایط بد اقتصادی، عده ی بسیاری دوباره راه حل برون رفت از این شرایط را توسل به کریپتوکارنسی می دانند. اما تحلیلشان درست نیست!

اما چرا؟ 

فراموش نکنیم گرچه قرار است کارکرد این ارزها مانند پول و جایگزین آن باشد، اما این اتفاق هنوز محقق نشده است. به اعتقاد بعضی از کارشناسان، بیت کوین به خودی خود پول نیست و هنوز با ارزهای فیات اعتبار می گیرد. پس نمی تواند راه برون رفت باشد. البته تکرار می کنیم، فعلا!

در حال حاضر بیت کوین و دیگر ارزها شبیه به بورس عمل می کنند، نه شبیه به دلار. گرچه این شکل از پول می تواند (و پیش بینی می شود) جایگزین پول های کاغذی باشند، اما باید مراقب بود که با ذوق زدگی زیاد باعث ایجاد بدبینی به آنها نشویم.

در حال حاضر بیش از دو تریلیون دلار برای مبارزه با مشکلات حاصله از کرونا چاپ شده است. این رقم یعنی یک فاجعه ی بزرگ بین المللی. چرا که بانک های مرکزی کشورهای مختلف هم دست به چنین کاری زده اند. اما باز هم تاکید می کنیم، تا زمانی که رمز ارزها به جایگاه واقعی خود نرسند، و چنان که باید شناخته نشوند، نمی توانند راهکار خوبی باشند

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx