دادستان بریتانیا: کلاهبرداری مربوط به ارزهای دیجیتال افزایش پیدا خواهد کرد

دادستان بریتانیا اعتقاد دارد که کلاهبرداری مربوط به ارزهای دیجیتال افزایش پیدا خواهند کرد
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1303 نفر

دادستان بریتانیا: کلاهبرداری مربوط به ارزهای دیجیتال افزایش پیدا خواهد کرد

سرویس پیگرد قانونی تاج بریتانیا (CPS) انتظار دارد در سالهای آینده تعداد کلاهبرداری مربوط به بیت کوین (BTC) و ارزهای دیجیتال افزایش پیدا کند. با این حال، این آژانس اذعان کرده که در حال حاضر چنین تخلفاتی بسیار نادر هستند.

طبق گزارش فایننشال تایمز به نقل از CPS، در حال حاضر ۸۶٪ از کلاهبرداری های گزارش شده مربوط به فضای مجازی هستند. به نظر میرسد که با شیوع همه گیری کرونا و استفاده هر چه بیشتر مردم از اینترنت،‌ در یک سال گذشته شرایط وخیم تر شده است.

طبق آمار پلیس لندن، ۲۷۱۸۷ گزارش مربوط به جرائم سایبری در سراسر انگلیس و ایرلند شمالی بین سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ گزارش شده است. از این رقم، ۵۵۸۱ گزارش مربوط به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می شود، که یک پنجم کل گزارش های مربوط به جرایم اینترنتی را تشکیل می دهد.

در همین بازه زمانی، تعداد کل پرونده های کلاهبرداری بالغ بر ۸۲۲،۲۷۶ مورد بوده است. این موضوع نشان می دهد که علیرغم افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین و گسترش بازار ارزهای دیجیتال، هنوز بسیاری از کلاهبرداران به این عرصه ورود نکرده اند. به عبارتی دیگر، فقط ۰.۶٪ از کل پرونده های کلاهبرداری مربوط به ارزهای دیجیتال می شوند.

افزایش جرائم با افزایش قیمت BTC

با این حال، افزایش قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ برای گروه خاصی جذاب بود. در واقع، کلاهبرداری های مربوط به ارزهای دیجیتال در سال منتهی به دسامبر سال ۲۰۲۰ که ارزش بیت کوین پنج برابر شد، در حدود ۵۷٪ افزایش یافت.

به گفته مکس هیل (Max Hill) دادستان عمومی CPS، سرمایه گذاری های پرسود و با بازدهی بالا از جمله حقه های کلاهبرداران بوده است. به همین دلیل وی انتظار دارد پرونده های مربوط به ارزهای دیجیتال افزایش یابد. وی در خصوص افزایش کلاهبرداری ها در حوزه کریپتو گفت:

با اینکه در دهه های گذشته مردم بسیاری قربانی وعده وعیدهای دروغین کلاهبرداران شده اند، اما من همچنان انتظار دارم که تعداد چنین کلاهبرداری هایی افزایش پیدا کند.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx